hibiscus Yhdistys

maakuntaKuva: Etelä-Pohjanmaa Suomen kartalla.

Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistys ry on perustettu vuonna 1987.
Sen kotipaikka on Seinäjoki ja toiminta-alueena on koko Etelä-Pohjanmaa. Yhdistys on
Muistiliitto ry:n jäsenjärjestö.

Syyskokous pidetään Sairaalamuseolla Seinäjoella T/D-talossa Törnävän alueella os. Björkenheimin puistotie 2
torstaina 7.11.2019 klo 18.00. Ilmoittaudu tarjoilujen ja sairaalamuseon esittelyn vuoksi Minnalle p. 0400 919 523.

Yhdistyksen tarkoituksena on toimialueellaan työskennellä etenevien muistisairauksien ja vaikeiden muistioireiden haittavaikutusten vähentämiseksi, ennaltaehkäisemiseksi sekä valvoa näistä oireista kärsivien yhteiskunnallisia, sosiaalisia ja yleisiä taloudellisia etuja ja toimia heidän omaistensa yhdyselimenä. Yhdistyksen säännöt.

Yhdistyksen ylin päättävä elin on vuosikokous.
Käytännön toimintaa ohjaa ja valvoo hallitus.
Yhdistyksen hanketyöntekijät tekevät ohjaus-, tiedotus-, koulutus- ja valistustyötä toiminta-alueella hankkeidensa ja yhdistyksen sääntöjen tavoitteiden toteutumiseksi.

Hanketyön parissa tehdään kehittämistyötä muistisairaiden ja omaisten toimintakyvyn ja arjen tukemiseksi, järjestetään osallistumismahdollisuuksia ja verkostoidutaan muiden toimijoiden kanssa. Omaisten ja sairastuneiden tukitoimet ovat järjestölähtöisiä toimintoja.
Yhdistyksen palvelutuotannon kautta koulutetaan sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstöä.
Teemme monenlaista yhteistyötä muiden yhteistyötahojen (muut yhdistykset, hankkeet, kunnat ja muut toimijat) kanssa.
Palvelutuotantotoiminnassamme myymme palveluita mm. sosiaali- ja terveydenhuollolle ja muille alan toimijoille. Tällaisia palveluja ovat mm. koulutus ja muu asiantuntijapalvelu. Toiminta-alueemme on Etelä-Pohjanmaa.

TOIMISTOT - VARAA AINA AIKA TAPAAMISEEN!

KAUHAVA
Kauhavan Ylihärmässä on yhdistyksen, Muistiluotsin ja Kylille kulttuuria-toiminnan sekä Muisti- ja ikäystävällinen Etelä-Pohjanmaa -hankkeen toimistot sekä ryhmätila OloKolo. Tilat ovat Härmän Sepän liikekiinteistössä os. Viitaväylä 11, Ylihärmä (sisäänkäynti ns. pohjoispäädystä). Tilava maksuton parkkialue.

SEINÄJOKI
Seinäjoella yhdistyksellä on toimistotilaa FRAMI C-talossa, 1. kerros. Parkkialuetta on D-talon etupihalla ja Areenan parkissa - maksullinen parkkipaikka - tarkista mittarista!

Kortteleihin kulttuuria-hankkeen toimistotilat sijaitsevat puolestaan Mediwestin 3. kerroksessa os. Koskenalantie 16. Maksuton parkkialue alaparkissa (4 h), muista parkkikiekko).

Seinäjoella yhdistyksellä on ryhmätiloja asemalla, Postitalon 1. kerroksessa Ikäkeskuksen ikäihmisten asiakasohjausyksikön välittömässä naapurustossa os. Valtonkatu 1 ja siellä kokoontuvat mm. työikäisenä sairastuneiden ryhmät. Maksullinen parkkialue asemalla tai kadunvarressa. Tilojen nimeksi on annettu Aseman Kranni.

Varaa aika toimistotapaamisiin, sillä olemme paljon maakunnassa ja toimistolla ei ole välttämättä ketään paikalla!

Yhdistyksen palvelutoiminnalla tarkoitetaan toimintoja, joilla täydennetään kuntien sosiaali- ja terveydenhuollon palveluita.
Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistys ry:llä näitä ovat mm. tilauskoulutus sekä testaukset esim. erilaisissa hankkeissa.
Tiedustelut Minna Huhtamäki-Kuoppala, p. 0400 919 523 tai toimisto(at)muistiyhdistys.fi

18.6.2019