hibiscus Kortteleihin kulttuuria-hanke

kokulogo

Kortteleihin kulttuuria -hanke on alkanut!

Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (STEA) on myöntänyt Kortteleihin kulttuuria-hankkeellemme avustusta Veikkauksen tuotoista 2018-2021.

Hyödynnämme Kortteleihin kulttuuria -hankkeessa Kylille kulttuuria - toimintamallia, mikä tuo matalan kynnyksen toimintaa lähelle ikäihmistä.
Malliin voit tutustua tässä.

Aktiivinen kulttuuriharrastaminen mukavassa ryhmässä piristää mieltä. Kortteleihin kulttuuria -hankkeessa kehitämmekin yhdessä ikäihmisten kanssa ryhmätoimintoja, joissa on tarjolla taide- ja kulttuurielämyksiä. Toimintamme kautta haluamme vahvistaa ikäihmisten psykososiaalista hyvinvointia ja samalla ennaltaehkäistä mm. muistisairauksia.
Suunnittelemme jokaisen ryhmän toiminnan räätälöidysti kutakin ryhmää kiinnostavalla ohjelmalla. Hyvää mielen jumppaa on vaikkapa pelata pelejä tai tanssia. Käsitöissä sekä sormet että mieli voimistelevat. Menneiden muisteleminen tuo mielihyvää kertojan lisäksi myös kuulijoille. Yhteislaulukin virkistää.
Ryhmämme kokoontuvat päivänvalon aikaan, osallistujien koteja lähellä. Säännölliset ryhmätapaamiset voivat olla esimerkiksi taloyhtiöiden kerhohuoneissa, palvelukeskusten ryhmätiloissa tai vaikkapa kirjastoissa.

Ryhmässä toimiminen tarjoaa elämänsisältöä ja olipa tekeminen mitä tahansa, hauskinta on, että se tehdään yhdessä!
Kehitämme hankkeessamme myös vapaaehtoistoimintaa, jossa hyödynnetään osallistujien omia voimavaroja, tietoa ja taitoja.
Toimintaamme tukee STEA, joten se on osallistujillemme maksutonta.
Hankeemme kuuluu Elämänote-hankekokonaisuuteen, jota koordinoi Ikäinstituutti.
Ensimmäiset ryhmät ovat jo kokoontuneet ja uusia valmistellaan. Ryhmätiedot päivittyvät sivuillemme lähiaikoina.

ILMIANNA KERHOHUONEESI!

Kiinnostuitko toiminnastamme?
Haluaisitko saada oman taloyhtiösi kerhohuoneeseen tai lähikorttelisi lähistöllä sijaitsevaan kokoontumistilaan ikäihmisillle suunnattua ryhmätoimintaa?
Kerää pieni porukka ja ota rohkeasti yhteyttä meihin!
Kokoonnutaan kahvikupin äärelle suunnittelemaan yhteistä toimintaa!
Kutsu siis meidät paikalle, me tarjoamme kahvit!

Hankkeemme esitteen (A4-kokoinen) saat tästä.

Lisätiedot:

Hankevastaava Katja Kujala, teatteri-ilmaisunohjaaja
katja.kujala(at)muistiyhdistys.fi

Hanketyöntekijä Jesse Mäenpää, kulttuurituottaja (AMK)
jesse.maenpaa(at)muistiyhdistys.fi

Hankkeen toimisto löytyy Seinäjoelta Hanneksenrinteen kupeesta Mediwestistä,
os. Koskenalantie 16, 3. kerros.

Myös Seinäjoen matkakeskuksesta Seinäjoen Ikäkeskuksen ikäihmisten asiakasohjausyksikön naapurissa on toimintatiloja, jossa pidettävistä ryhmistä ilmoitetaan myöhemmin.
Oma sisäänkäynti, Postitalo, 1. kerros, Valtionkatu 1.

Olkaahan yhteyksissä - ideat ja ajatuksenne ovat tärkeitä!

Päiv. 11.10.18