hibiscus Kortteleihin kulttuuria-hanke

kokulogo

Kortteleihin kulttuuria -hanke on alkanut!

Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (STEA) on myöntänyt Kortteleihin kulttuuria-hankkeellemme avustusta Veikkauksen tuotoista 2018-2021.

Hyödynnämme Kortteleihin kulttuuria -hankkeessa Kylille kulttuuria - toimintamallia, mikä tuo matalan kynnyksen toimintaa lähelle ikäihmistä.
Malliin voit tutustua tässä.

Aktiivinen kulttuuriharrastaminen mukavassa ryhmässä piristää mieltä.
Kortteleihin kulttuuria -hankkeessa kehitämme yhdessä ikäihmisten kanssa ryhmätoimintoja, joissa on tarjolla taide- ja kulttuurielämyksiä. Toimintamme kautta haluamme vahvistaa ikäihmisten psykososiaalista hyvinvointia ja samalla ennaltaehkäistä mm. muistisairauksia. Ryhmässä toimiminen tarjoaa elämänsisältöä ja olipa tekeminen mitä tahansa, hauskinta on, että se tehdään yhdessä!
Suunnittelemme jokaisen ryhmän toiminnan räätälöidysti kutakin ryhmää kiinnostavalla ohjelmalla. Hyvää mielen jumppaa on esim. pelata pelejä tai tanssia. Käsitöissä sekä sormet että mieli voimistelevat. Menneiden muisteleminen tuo mielihyvää kertojan lisäksi myös kuulijoille. Yhteislaulukin virkistää.

Ensimmäiset ryhmät ovat jo kokoontuneet ja uusia valmistellaan. Ryhmämme kokoontuvat päivänvalon aikaan, osallistujien koteja lähellä. Säännölliset ryhmätapaamiset voivat olla esimerkiksi taloyhtiöiden kerhohuoneissa, palvelukeskusten ryhmätiloissa tai kirjastoissa. Kehitämme hankkeessamme myös vapaaehtoistoimintaa, jossa hyödynnetään osallistujien omia voimavaroja, tietoa ja taitoja.

Toimintaamme tukee STEA, joten se on osallistujillemme maksutonta.
Hankeemme kuuluu Elämänote-hankekokonaisuuteen, jota koordinoi Ikäinstituutti ja Vanhus- ja lähimmäispalvelun Valli ry.

RYHMIEMME ESITTEEN SAAT TÄSTÄ Kaikissa ryhmissä on vaihtelevaa ohjelmaa, mukavaa yhdessäoloa ja kahvittelua.

ILMIANNA KERHOHUONEESI!

Kiinnostuitko toiminnastamme?
Haluaisitko saada oman taloyhtiösi kerhohuoneeseen tai lähikorttelisi lähistöllä sijaitsevaan kokoontumistilaan ikäihmisillle suunnattua ryhmätoimintaa?
Kerää pieni porukka ja ota rohkeasti yhteyttä meihin - kokoonnutaan kahvikupin äärelle suunnittelemaan yhteistä toimintaa! Kutsu meidät paikalle, me tarjoamme kahvit!

Esitteemme saat tästä.
Musta-valkoinen tulostettava esite tästä.

Lisätiedot:

Hankevastaava Katja Kujala, teatteri-ilmaisunohjaaja
katja.kujala(at)muistiyhdistys.fi
p. 050 3499 467

Hanketyöntekijä Kaisa Perälä, sh (AMK), musiikkipedagogi (AMK), aloittaa työt 7.1.-19
p. 050 4074 959

Hankkeen toimisto löytyy Seinäjoelta Hanneksenrinteen kupeesta Mediwestistä,
os. Koskenalantie 16, 3. kerros.

Seinäjoen Ikäkeskuksen ikäihmisten asiakasohjausyksikön naapurissa on toimintatila Aseman Kranni, jossa pidettävistä ryhmistä ilmoitetaan myöhemmin. Tilaan on oma sisäänkäynti, Postitalo, 1. kerros, Valtionkatu 1.

Olkaahan yhteyksissä - ideat ja ajatuksenne ovat tärkeitä!

Päiv. 13.12.18