hibiscus Kortteleihin kulttuuria-hanke

kokulogo

Kortteleihin kulttuuria -hanke tuo matalan kynnyksen toimintaa lähelle ikäihmistä.

Yhteystiedot:

Katja Kujala, hankevastaava teatteri-ilmaisunohjaaja
katja.kujala(at)muistiyhdistys.fi
p. 050 3499 467

Kaisa Perälä, hanketyöntekijä, sh ja th (AMK),
musiikkipedagogi (AMK)
kaisa.perala(muistiyhdistys.fi
p. 050 4074 959

Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (STEA) on myöntänyt Kortteleihin kulttuuria-hankkeelle avustusta Veikkauksen tuotoista 2018-2021.
Hankeemme kuuluu Elämänote-hankekokonaisuuteen, jota koordinoi Ikäinstituutti ja Vanhus- ja lähimmäispalvelun Valli ry.

Aktiivinen kulttuuriharrastaminen mukavassa ryhmässä piristää mieltä.
Kortteleihin kulttuuria -hankkeessa kehitämme yhdessä ikäihmisten kanssa ryhmätoimintoja, joissa on tarjolla taide- ja kulttuurielämyksiä.
Toimintamme kautta haluamme vahvistaa ikäihmisten psykososiaalista hyvinvointia ja samalla ennaltaehkäistä mm. muistisairauksia.
Ryhmässä toimiminen tarjoaa elämänsisältöä ja olipa tekeminen mitä tahansa, hauskinta on, että se tehdään yhdessä!
Suunnittelemme jokaisen ryhmän toiminnan räätälöidysti kutakin ryhmää kiinnostavalla ohjelmalla.
Hyvää mielen jumppaa on esim. pelata pelejä tai tanssia. Käsitöissä sekä sormet että mieli voimistelevat.
Menneiden muisteleminen tuo mielihyvää kertojan lisäksi myös kuulijoille. Yhteislaulukin virkistää.

Ryhmämme kokoontuvat päivänvalon aikaan, lähellä osallistujien koteja .
Säännölliset ryhmätapaamiset voivat olla esimerkiksi taloyhtiöiden kerhohuoneissa, palvelukeskusten ryhmätiloissa tai kirjastoissa.
Kehitämme hankkeessamme myös vapaaehtoistoimintaa, jossa hyödynnetään osallistujien omia voimavaroja, tietoa ja taitoja.
Toimintaamme tukee STEA, joten se on osallistujillemme maksutonta.

RYHMÄT:

Ryhmiemme esitteen saat tästä. Kaikissa ryhmissä on vaihtelevaa ohjelmaa, mukavaa yhdessäoloa ja kahvittelua.

Elämän matka - millainen se olisi? Uusi ryhmä Seinäjoella alkaa 14.2. Tiedustelut ja ilmoittautumiset Katjalle p. 050 3499 467. Esitteen saat tästä.

MUUT TAPAHTUMAT:

Vietämme yhdessä Onnellisuuden päivää to 21.3. klo 13-15 Kauhavan Työväentalolla. Luennoijana onnellisuustutkija Markku Ojanen, Muistimimmit Muistiluotsista ja muuta mukavaa.
Onnellisuuden päivän yhteistyössä Kortteleihin kulttuuria-hanke ja Aijjoos-toiminta. Mukaan mahtuu 100 osallistujaa. Ilmoittaudu p. 044 5837 540 / Aijjoos-toiminta. Esite.

Onnellisten päivien kesäleiri Lehtimäellä Pekonrannassa 17.-19.6.-19.
Olisitko kiinnostunut kesäleiristä, jossa on kulttuuri- ja taidepainotteista yhdessäoloa kauniissa luonnossa, yhteislaulua leirinuotiolla järvenrannalla, yhdessä puuhaamista ja uusiin ihmisiin tutustumista henkilökuntamme luotsatessa leiriä?! Suunnittelemme ohjelmaa parhaillaan.  Esteetön ympäristö. Omavastuuosuus leiristä tarkentuu myöhemmin. Tiedustelut Katja Kujala p. 050 3499 467 / katja.kujala(at)muistiyhdistys.fi

ILMIANNA KERHOHUONEESI! Kiinnostuitko toiminnastamme?
Haluaisitko saada oman taloyhtiösi kerhohuoneeseen tai lähikorttelisi lähistöllä sijaitsevaan kokoontumistilaan ikäihmisillle suunnattua ryhmätoimintaa?
Kerää pieni porukka ja ota rohkeasti yhteyttä meihin - kokoonnutaan kahvikupin äärelle suunnittelemaan yhteistä toimintaa! Kutsu meidät paikalle, me tarjoamme kahvit!

Hanke-esitteemme saat tästä.

Musta-valkoinen tulostettava esite löytyy tästä.

Hankkeen toimisto löytyy Seinäjoelta Hanneksenrinteen kupeesta Mediwestistä, os. Koskenalantie 16, 3. kerros.

Seinäjoen Ikäkeskuksen ikäihmisten asiakasohjausyksikön naapurissa on toimintatila Aseman Kranni, jossa pidettävistä ryhmistä ilmoitetaan myöhemmin.
Tilaan on oma sisäänkäynti, Postitalo, 1. kerros, Valtionkatu 1.

Sovellamme toiminnassamme Kulttuurista muistoja-hankkeessa kehitettyä Kylille kulttuuria-toimintamallia. Toimintamalliin voit tutustua tässä.

Olkaahan yhteyksissä - ideat ja ajatuksenne ovat tärkeitä!

Päiv. 10.2.19