hibiscus Huomionosoituksia

26.1.2024

avain kädessä

Lämmin kiitos kaikille - tukenne on toiminnallemme tärkeää!

2024

Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialue: järjestöavustus mm. aivoterveys-teemaan liittyvän toimintamallin juurruttamiseksi maakuntaan, sekä yhdistyksen tarjoamaan asiantuntijatukeen hyvinvointialueella

2023

Lahjoitus Rolando ja Siv Pieraccini säätiöltä: Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistys ry on yksi sadasta lahjoitetun rollaattorin saajasta! Lämmin kiitos lahjoittajalle Rolando ja Siv Pieraccini säätiölle ja myös Vanhustyön keskusliitolle hakuprosessin toteutuksesta. Yhdistyksen Ylihärmän toimipisteen toimintoihin on nyt helpompi osallistua, kun voi tarvittaessa liikkua tukeutuen rollaattoriin. Asiakkaat sitä ovat toivoneet ja nyt toiveesta on tullut totta. #rollaattori #lahjoitus #IästäNumero

Porin SuomiAreenan / MTV3 osallistuminen kesäkuussa yhdessä Kortesjärven Ylikylän Nuorisoseuran ja Isä-näytelmän liittyvään yhteistyöhon osallistuneiden toimijoiden kanssa.

Yksityishenkilö pääkaupunkiseudulta tuki yhdistyksen osallistumista Helsingissä pidettyyn Alzheimer Europen järjestämään konferenssiin.

Toni Aurell ohjasi syntymäpäivämuistamisensa yhdistyksen toiminnan tukemiseksi ja virkistystoiminnan järjestämiseksi muistiperheille.

Anja Mäntylän rahasto: toiminnallinen apuraha Yksin kotona-ryhmätoimintamallin kehittämiseksi.

Finalisti: Muisti mukana menossa -hankkeen toimintamalli oli  mukana Talentian Hyvä käytäntö-kisassa ja palkittiin finalistina, joita oli 4.

2022

Muistiliitto ry:n kultainen ansiomerkki luovutettiin toiminnanjohtaja Minna Huhtamäki-Kuoppalalle syyskokouksessa 30 vuoden mittaisesta työrupeamasta Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistyksen toiminnassa.

2021

Anja Mäntylä rahastosta toiminnallinen apuraha (2.000 €) otettiin kiitollisin mielin vastaan. Apuraha käytetään yhdistyksen kokemustoimijoiden koulutukseen vv. 2021-2022.

2020

Vuoden vanhusteko 2020-palkinnolla (5.000 €) Muisti- ja ikäystävällinen Etelä-Pohjanmaa -hanke ja sen toimintamalli palkittiin. Palkinnon luovuttivat yhdistykselle Vanhustyön Keskusliitto ry ja Ilmarinen. Hankevastaava Päivi Niinistö-Mäkinen ja toiminnanjohtaja Minna Huhtamäki-Kuoppala vastaanottivat huomionosoituksen Naantalissa Vanhustenviikon pääjuhlassa.

E-P:n Kulttuurirahaston apuraha (2.000 €) Einar Salmen muistirahastosta Elämä itse-kantaesityksen ja esineistönäyttelyn valmistamiseen (Hankevastaava Katja Kujala).

LOGONET OY:ltä lahjoitus:  yhdistys sai 2.000 kpl kertakäyttömaskeja iäkkäiden kohtaamisten mahdollistamiseksi.

2019

Ehdokkuus: Muisti- ja ikäystävällinen Etelä-Pohjanmaa –hanke toimintamalli oli ehdolla Talentian Hyvä käytäntö-palkintoehdokkaana, voitti yleisöäänestyksen ja sai erityismaininnan finaalissa.

Anja Mäntylän rahastosta saatiin apuraha tablettitietokoneiden hankintaan (1.500 €).

Yksityishenkilöiltä testamenttilahjoituksia, syntymäpäivämuistamisia sekä edesmenneitten muistamisiin liittyen ns. kukkarahoja.

2018

Kuortaneen Säästöpankkisäätiön saatiin tuki PARO-hyljerobottiin, mutta saatavuus-ongelmien vuoksi hylje ei rantautunut lakeuksille.

2017

Ylihärmän Yrittäjänaiset: Minna Huhtamäki-Kuoppala sai Ylihärmän Elotrysköissä Vuoden Tryskääjä -tittelin.

Parkanon Säästöpankkisäätiön tuella on hankittu Kylille kulttuuria -toimintaryhmien tapahtumissa käyttäviksi äänentoistolaitteet

2014

TERVE-SOS -palkintokilpailun jaettu ensimmäinen palkinto: Yhdistyksen Kulttuurista muistoja -hankkeen Kylille kulttuuria -toimintamalli palkittiin TERVE-SOS -tapahtumassa Lappeenrannassa. Malli oli myös INNO 2014-palkintokisan finalistien mukana.

Ryhmämenetelmäkilpailun 4. palkinto: E-P:n Muistiluotsin Muistikahvila Jurvalaiseen tapaan-toimintamalli palkittiin Valli ry:n (Vanhus- ja lähimmäispalveluliitto) Etsivä mieli -projektin ryhmämenetelmäkilpailussa.

2013

Yhdistyksessä pitkään toimineet taloudenhoitaja Riitta Prusti, palveluvastaava Maija Välimäki ja aluejohtaja Minna Huhtamäki-Kuoppala saivat Muistiliiton hopeisen ansiomerkin.

Aluejohtaja Minna Huhtamäki-Kuoppala sai Suomen Sairaanhoitajaliitto ry:n Kyllikki Pohjala-tunnustusapurahan.

2012-2013

Yhdistys sai avustuksen työikäisten ryhmän kuntosalitoimintaan Seinäjoen kaupungilta.

2011

Kiinteistönvälittäjä Tuomo Jantunen (Nurmon LKV) on valittu Vuoden 2010 Kiinteistönvälittäjäksi. Hän on ohjannut huomionosoituksesta saadut lahjoitukset muistisairauksien ennaltaehkäisytyöhön E-P:n Muistiyhdistyksen kautta.

Yhdistys sai avustusta sekä Alahärmän LionsLadyiltä että Kauhavan kaupungilta.

2009

Ylihärmän Säästöpankki antoi yhdistykselle 2.500 euron lahjoituksen. 110-vuotias pankki halusi näin tukea muistisairaiden ja omaisten virkistystoimintaa.

Yhdistys sai STKL:n vapaaehtoistyön palkinnon.

1999

Alahärmässä aloitettiin dementianeuvolan toiminta yhteistyössä kunnan kanssa, johon alkusysäyksen antoi Lions Club Alahärmän antama 5.000 mk:n apuraha omaisten tukemiseen ja yhdistystoiminnalle. Myöhemmin avustuksen antoivat samalle toiminnalle myös Ylihärmän ja Lapuan Lions clubit.

1997

Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Stakes myönsi vuoden tutkimus- ja kehittämispalkinnon Minna Huhtamäki-Kuoppalalle. Palkinto (10.000 mk) luovutettiin Terve-Sos-tapahtumassa Vaasassa.

Hän sai Valittujen Palojen ideapalkinnon (1.000 mk) sekä

Seinänaapurien kehittämisyhdistyksen työllistämisideakilpailun palkinnon (5.000 mk).

1993

Yhdistyksen puheenjohtaja Kaisu Rintala sai Alzheimer-säätiön tunnustuspalkinnon.

Ihmisten käsiä peukuttamassa.     26.1.2024