hibiscus Huomionosoituksia

V. 1993 yhdistyksen puheenjohtaja Kaisu Rintala sai Alzheimer-säätiön tunnustuspalkinnon.

Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Stakes myönsi vuoden 1997 tutkimus- ja kehittämispalkinnon Minna Huhtamäki-Kuoppalalle. Palkinto (10.000 mk) luovutettiin Terve-Sos-tapahtumassa Vaasassa. Myöhemmin hän sai myös Valittujen Palojen ideapalkinnon (1.000 mk) sekä Seinänaapurien kehittämisyhdistyksen työllistämisideakilpailun palkinnon (5.000 mk).

1999 Alahärmässä aloitettiin dementianeuvolan toiminta yhteistyössä kunnan kanssa, johon alkusysäyksen antoi Lions Club Alahärmän antama 5.000 mk:n apuraha omaisten tukemiseen ja yhdistystoiminnalle. Myöhemmin avustuksen antoivat samalle toiminnalle myös Ylihärmän ja Lapuan Lions clubit.

2005 Yhdistys sai STKL:n vapaaehtoistyön palkinnon.

2009 Ylihärmän Säästöpankki antoi yhdistykselle 2.500 euron lahjoituksen. 110-vuotias pankki halusi näin tukea muistisairaiden ja omaisten virkistystoimintaa.

2011 Kiinteistönvälittäjä Tuomo Jantunen (Nurmon LKV) on valittu Vuoden 2010 Kiinteistönvälittäjäksi. Hän on ohjannut huomionosoituksesta saadut lahjoitukset Muistisairauksien ennaltaehkäisytyöhön E-P:n Muistiyhdistyksen kautta.

Kesällä 2011 yhdistys sai avustusta sekä Alahärmän LionsLadyiltä että Kauhavan kaupungilta.

Keväällä 2012 ja 2013 yhdistys sai avustuksen työikästen ryhmän kuntosalitoimintaan Seinäjoen kaupungilta.

Kevätkokouksessa 2013 yhdistyksessä pitkään toimineet taloudenhoitaja Riitta Prusti, palveluvastaava Maija Välimäki ja aluejohtaja Minna Huhtamäki-Kuoppala saivat Muistiliiton hopeisen ansiomerkin.

Keväällä 2013 aluejohtaja Minna Huhtamäki-Kuoppala sai Suomen Sairaanhoitajaliitto ry:n Kyllikki Pohjala-tunnustusapurahan.

Keväällä 2014 yhdistyksen Kulttuurista muistoja -hankkeen Kylille kulttuuria -toimintamalli palkittiin TERVE-SOS -palkintokilpailun jaetulla ensimmäisellä palkinnolla TERVE-SOS -tapahtumassa Lappeenrannassa. Malliin voit tutustua tästä: Kylille kulttuuria. Malli oli myös INNO 2014-palkintokisan finalistien mukana.

E-P:n Muistiluotsin Muistikahvila Jurvalaiseen tapaan-toimintamalli palkittiin Valli ry:n (Vanhus- ja lähimmäispalveluliitto) Etsivä mieli -projektin ryhmämenetelmäkilpailussa 4.-palkinnolla joulukuussa 2014.

Minna Huhtamäki-Kuoppala sai Ylihärmän Elotrysköissä Vuoden Tryskääjä 2017-tittelin. Valinnan tekivät Ylihärmän Yrittäjänaiset.

Parkanon Säästöpankkisäätiön tuella on hankittu Kylille kulttuuria-toimintaryhmien tapahtumissa käyttäviksi äänentoistolaitteet.

Kuortaneen Säästöpankkisäätiön tuella tullaan hankkimaan PARO-hylje. Saatavuus-ongelmien vuoksi hyljettä on odoteltu jo melko pitkään.

Lisäksi olemme saaneet yksityishenkilöiltä mm. syntymäpäivämuistamisia sekä edesmenneitten muistamisiin liittyen ns. kukkarahoja.

Lämmin kiitos kaikille! Tukenne on toiminnallemme tärkeää!

Päivitetty 17.8.18

peukut