hibiscus Etelä-Pohjanmaan Muistiluotsi (Ak)

Muistiluotsi -logo     STM_RAHOITTAMA_PNG

Etelä-Pohjanmaan Muistiluotsi

Muistiluotsin esittelyvideon saat tästä

Jos haluat, että otamme yhteyttä puhelimitse, täytä yhteydenottolomake tästä

Yhteystiedot:

Minna Huhtamäki-Kuoppala
esh, toiminnanjohtaja
p. 0400 919 523, minna.huhtamaki-kuoppala(at)muistiyhdistys.fi
neuvonta- ja asiantuntijapalvelut, tuetut lomat, MuistiNeuvo,
viestintä, hallinnolliset tehtävät, muisti- ja ikäystävälliset palvelut

Leena Huhtala
muistineuvoja, sairaanhoitaja
p. 050 5956 588, leena.huhtala(at)muistiyhdistys.fi
neuvonta, ryhmät ja tapahtumat, Henkireikä-keskustelut,
OVET-omaishoitajavalmennus, Omahoitovalmennus, MuistiNeuvo

Päivi Jussila
muistineuvoja, sosionomi
p. 050 5362 692, paivi.jussila(at)muistiyhdistys.fi
ryhmät, tilaisuudet, tapahtumat, kulttuurinen vanhustyö,
vapaaehtoistoiminnan koordinointitehtäviä,
Omahoitovalmennus, Senioripysäkki-toiminta

Kristiina Riskumäki
muistineuvoja, sairaanhoitaja
p. 050 440 2643, kristiina.riskumaki(at)muistiyhdistys.fi
neuvonta, ryhmät, tapahtumat, kehitysvammaisten muistisairaudet

Toimisto on Härmän Sepässä (Viitaväylä) Ylihärmässä Kauhavalla.

Varaa aika tapaamiseen.

Osallistumismahdollisuutemme löydät Toiminta, tapahtumat ja tilaisuudet -kohdalta. Valikko vasemmalla.

Ryhmät löytyvät omalta sivultaan, missä ovat esillä kaikki yhdistyksen toiminnalliset ja vertaisryhmät. Tutustu ja lähde mukaan!

Henkilökunnan poissaolot ja lomat on sivulla Ajankohtaista.

MIKÄ MUISTILUOTSI ON?

Muistiliitto ry:n jäsenyhdistysten ylläpitämä valtakunnallinen asiantuntija- ja tukikeskusverkosto turvaa järjestölähtöisesti muistiosaamisen kehittämistä ja muistisairauksiin liittyvää asiantuntemusta Suomessa. Muistiluotseissa vahvistetaan myös muistisairauksiin ja omaishoitajuuteen liittyvää vapaaehtois- ja vertaistoimintaa. Toiminta toteutetaan STM:n kautta valtion avustuksella. Etelä-Pohjanmaan Muistiluotsin kehittämishanke kesti vv. 2006-2012. Ns. kohdennettuna toimintana Muistiluotsimme on jatkunut helmikuusta 2012.
Muistiluotsi -toiminnan päämääränä on ylläpitää Etelä-Pohjanmaan alueella asiantuntija- ja tukikeskustoimintaa.
Muistiluotsin tehtävä on mm. turvata muistioireisten, muistisairaiden ja omaisten tiedon, tuen ja neuvonnan saaminen sekä tarjota heille osallistumismahdollisuuksia.
Muistiluotsi kerää myös tietoa, jonka avulla mm. muistisairaiden ja heidän läheistensä ääni kuuluu ja näkyy julkisten palvelujen kehittämisessä maakunnan alueella.
Vapaaehtoistyöntekijöiden verkostoa rakennetaan yhdessä muiden yhdistysten ja toimijoiden kanssa. Yhteistyötä tehdään Etelä-Pohjanmaalla mm. SPR:n ja Järjestötalon, seurakuntien sekä muiden vapaaehtoistoimintaa järjestävien yhdistysten ja  tahojen kanssa.
Muistiluotsin käytännön työ on muistioireisten, muistisairaiden ja omaisten ja läheisten ohjausta ja neuvontaa, sekä  tilaisuuksien ja ryhmien pitämistä. Osa työstä on verkostotyötä hyvinvointialueen, kuntien, muiden yhdistysten ja yritysten kanssa. Teemme myös tiedotustoimintaa.
Tempaukset, messut ja muut tapahtumat värittävät arkea - keskiössä on muistisairas perheineen ja ikääntyvät ihmiset - kaikki, joille aivoterveydestä huolehtiminen on tärkeää.
Toimintoja järjestetään koko maakunnan alueella ja yhdistyksen jäseniä, tilaisuuksiin osallistuvia ja yhteistyökumppaneita kuunnellen pyrimme vastaamaan toiminnoillamme siihen tarpeeseen, mitä alueella havaitaan. Olemme olleet mukana mm. laatimassa ja juurruttamassa Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueella muistisairaiden palvelupolkua alueelle ja kehittämässä muita muistiperheiden ja ikääntyvien palveluita järjestötoimijana.
Kunnioitamme yhdistyksen sääntöjä, Muistiluotsin ja verkostohankkeen tavoitteita sekä rahoittajan ohjeita.

Päiv. 18.2.2023