hibiscus Ajankohtaista

Lumisessa maisemassa on hirsimökki.

Päiv. 18.1.2023

Muisti mukana menossa -hankeen työpari täydentyi

Katja Kujala on aloittanut työt Muisti mukana menossa -hankkeessa hanketyöntekijänä hankevastaava Päivi Niinistö-Mäkisen työparina. Katjan tavoittaa puh. 050 3233 757 ja sähköpostista katja.kujala(at)muistiyhdistys.fi

Ryhmien kevään kokoonumisajat on päivitetty

Ryhmien aikataulut löytyvät kunnittain vasemmalla olevasta valikosta. Keväällä alkaa uusia ryhmiä: Ilmajoella Muistikahvila ja Jurvassa Vertaistukiryhmä muistisairauteen sairastuneille ja heidän läheisilleen. Ryhmiin saa osallistua myös ns. yli kuntarajojen. Kunkin ryhmän kohdalla on lisätietojen kysymistä varten yhteyshenkilön nimi. Lähde rohkeasti mukaan!

Muistin ja hyvinvoinnin työkirja on julkaistu

Muisti mukana menossa -hankeemme laatima työkirja antaa tutkittua ja käytännönläheistä tietoa aivoterveydestä ja auttaa ymmärtämään muistisairauksien riski- ja suojatekijöitä.
Voit hyödyntää Muistin ja hyvinvoinnin työkirjaa itsesi tai ryhmäsi aivoterveyden, hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä. Sen voi ladata hankkeen sivulta omalle koneelle tai tulostaa aineiston käyttöön. Jos jaat julkaisua, muistathan mainita lähteen.
Henkilökuntamme voi myös perehdyttää esim. eri yhdistysten ryhmänohjaajia aineiston käyttöön.
Hyvää matkaa kohti hyvinvoivaa elämää ja arkea! Julkaisu löytyy hankkeen sivulta.

OVET -omaishoitajavalmennus Ähtärissä ke 8.3. alkaen

Valmennus on juuri sinulle, jolla on perheessä omaishoitotilanne ja asut Kuusiokuntien alueella. Ilmoittautumiset 1.3. mennessä. Lisätiedot valmennukset -sivulta.

Omahoitovalmennus Suupohjan alueen pariskunnille, joita muistisairaus on hiljattain kohdannut

Valmennukseen on jatkuva haku. Lisätiedot valmennukset -sivulta.

Virkistävä Muistinhuollon viikonloppu Lapualla toukokuussa. HUOM vielä muutamia paikkoja vapaana

Opistolla järjestetään yhdessä STEP-koulutuksen ja E-P:n Muistiyhdistyksen kanssa viikonloppukurssi, josta saat lisätietoja Virkistävän toiminnan sivulta.

Puhelinneuvontapalvelut

ovat kaikille avoimia maksuttomia palveluja. Meille voi soittaa luottamuksellisesti muistiasioissa ja omaishoitajatilanteissa, tai kun tarvitset tietoa, ohjausta ja neuvontaa esim. etuisuuksiin ja oikeuksiin liittyen, tietoa tuetuista lomista tai Kelan sopeutumisvalmennuskursseista. Ole yhteydessä myös silloin, kun haluat tietoa vertaistuesta tai vapaaehtoistoiminnasta. Yhteystiedot.
Ellei tämän sivuston CHAT-palvelussa ole vastaaja paikalla, kenttään voit jättää yhteydenottopyynnön, niin soitamme Sinulle. Voit myös täyttää sähköisen yhteydenottopyynnön täällä.

Oletko otsa-ohimolohkorappeumasta johtuvaa muistisairautta sairastavan läheinen ?

Haluatko keskustella puhelimitse samassa elämäntilanteessa olevan vapaaehtoisemme kanssa?
Ota yhteys työntekijäämme Päivi Jussilaan, niin saat vapaaehtoisemme yhteystiedot. Päivin tavoitat numerosta p. 050 5362 692 ja sähköpostilla os. paivi.jussila(at)muistiyhdistys.fi

Henkilökunnan poissaolot:

Päivi Jussila 27.2.-3.3.