hibiscus Ajankohtaista

Päiv. 20.6.2024

lintu omenapuussa

Hyvää keskikesän juhlaa kaikille!

YLEISTÄ

Taloudenhoitaja Riitta Prustille ja varapuheenjohtaja Anneli Saariselle on luovutettu Muistiliiton kultainen ja muistineuvoja, sairaanhoitaja Leena Huhtalalle hopeinen ansiomerkki pitkästä ja merkittävästä työstä alueemme muistityön edistäjänä ja käytännön toimijana. Onnittelumme huomionosoituksista!

Liity jäseneksi yhdistyksemme!

Henkilökunnan tarkemmat vuosiloma-ajat ja poissaolot näet tämän sivun alalaidasta.
E-P:n Muistiluotsit lomailevat juhannukselta heinäkuun loppuun.
URHO-hankkeen henkilökunta lomailee 15.-31.7.

OSALLISTUMISMAHDOLLISUUKSIA

E-P:n Muistiluotsin ryhmätoiminta

E-P:n Muistiluotsin syyskauden 2024 ryhmätoiminnat on päivitetty RYHMÄT-sivulle.
Vapaaehtoisten ohjaamien ryhmien aikataulut tarkentuvat.

URHON tanssit 27.8. klo 12 Nurmon Haalilla

Tanssi tuottaa mielihyvähormoneja ja voi saada hymyn huulille.
Tanssi hoivaa kehoa, mieltä ja aivoterveyttä. Kaikki tanssimaan elokuussa!
Tiistaina 27.8.2024 klo 12.00 URHO järjestää Elotanssit Eläkeliitto Nurmon tanssien yhteydessä Haalin tanssilavalla os. Latikanmäentie 4, Nurmo.
Tanssiorkesterina Rondo ja solistina Pentti Keskimäki. Väliajalla pullakahvit.
Ilmoittautuminen ilmaisia tanssilippuja varten 21.8.2024 mennessä p. 050 438 8213 / paivi.niinisto-makinen(at)muistiyhdistys.fi

Syyskauden -24 seminaareja, luentoja, messutapahtumia ym.

Kurkista tulevaisuuteen: laita ylös kalenteriisi tapahtumiamme, joihin voit osallistua jälleen syyskaudella.
Tapahtumat löytyvät omalta sivultaan. Osa tapahtumatiedoista tarkentuu lähempänä tapahtumia.

Jäsenretki Lappiin

Retken aikataulu alustavasti 6.-10.9.2024. Varapaikkoja jäljellä (peruuntumisia tulee aina). Lisätiedot Leena p. 050 5956 588.

Muistiviikon ohjelma

16.-22.9. (viikko 38) vietämme Muistiviikkoa ja 21.9. Maailman Alzheimer-päivää. Siihen liittyvät tapahtumat löytyvät sivulta Muistiviikko.

Yksin kotona -ryhmä loka-marraskuussa Kauhajoella

Katso tarkemmin Kauhajoen ryhmien kohdalta ja Yksin kotona-sivulta

PALVELUITAMME

Puhelinneuvontapalvelut

ovat kaikille avoimia maksuttomia palveluja. Meille voi soittaa luottamuksellisesti muistiasioissa ja omaishoitajatilanteissa, tai kun tarvitset tietoa, ohjausta ja neuvontaa esim. etuisuuksiin ja oikeuksiin liittyen, tietoa tuetuista lomista tai Kelan sopeutumisvalmennuskursseista. Ole yhteydessä myös silloin, kun haluat tietoa vertaistuesta tai vapaaehtoistoiminnasta. Yhteystiedot.

CHAT

Ellei tämän sivuston CHAT-palvelussa ole vastaaja paikalla, kenttään voit jättää yhteydenottopyynnön, niin soitamme Sinulle. Voit myös täyttää sähköisen yhteydenottopyynnön täällä.

Haluatko työpaikallesi yhdistyksen toiminnan esittelyn Teamsissa?

Sovitaan teille sopiva aika. Esittelyn kesto n. 30 min, varataan aikaa myös kysymyksille. Maksuton.
Ole yhteydessä Minnaan, p. 0400 919 523 / toimisto(at)muistiyhdistys.fi

MUUTA

Etelä-Pohjanmaan alueen muistisairaan palveluketju

Palveluketju antaa tietoa ja tukea muistisairauden eri vaiheisiin. Tietoa voi hyödyntää kaikenikäiset muistisairaat, läheiset, omaishoitajat ja ammattilaiset.  Myös muistioireita kokevat ja muististaan ja toimintakyvystään huolta kantavat voivat hakea vinkkejä ja tietoa itselleen. Ammattilaisille palveluketju avaa tutkimusten, hoidon sekä tuen eri vaiheet, tietoa työvälineistä ja ohjaukseen liittyvät materiaalit. Palveluketjusta löytyvät myös ensisijaiset ytteydenottotahot eri tilanteisiin
Pääset Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueen muistisairaan palveluketjuun tästä.

HENKILÖKUNNAN POISSAOLOT

Briefly in English