hibiscus Ajankohtaista

Seuraamme alueviranomaisten ohjeita korona-pandemiasta.

Suositukset löytyvät sairaanhoitopiirin sivulta. Suositukset päivittyvät tilanteen mukaan.

Omahoitovalmennus Suupohjan alueen pariskunnille

Omahoitovalmennus on tarkoitettu pariskunnille, joita muistisairaus on hiljattain kohdannut. Seuraava valmennus järjestetään Teuvalla yhteistyössä LLKY:n kanssa, sinne voi hakeutua koko Suupohjan alueelta. Kokoontumiset (kahdeksan kertaa) ovat loka-marraskuun aikana. Valmennus on maksuton, sis. materiaalin ja iltapäiväkahvin. Omakustanteinen  lounas. Lisätiedot omahoitovalmennuksesta. Ota rohkeasti yhteyttä niin kerromme lisää p. 050 407 4959 Anne Kujala tai p. 040 7050 720  Liisa Auressalmi. Ilmoittautumisia otetaan vastaan heti.

Virkistysviikonloppu Härmän kylpylässä muistiperheille tai omaishoitajille - ilmoittaudu NYT.

Lähde mukaan virkistymään! Oletpa iäkkäämpi tai työikäisenä sairastunut  perheineen tai omaishoitaja, olet tervetullut mukaan. Muistipariskunnat, äiti tyttärineen tai isä poikineen tai vaikka sisarukset, omaishoitaja perheineen - kaikki olette tervetulleita mukaan viikonloppuun 12.-14.11.-21.
Yhteistä ohjelmaa ja omaa vapaa-aikaa syksyn iloksi. Virkistysviikonlopun hinta on 138 € / hlö / 2 vuorokautta, 2-hengen huoneessa, sis. majoituksen, kaksi aamiaista, kaksi buffet-ruokailua, kylpylän käytön ja ohjelman. Maksu maksetaan suoraan Härmän kylpylään majoittumisen yhteydessä. Yhden hengen huoneessa hinta 180 € / 2 vrk. Ilmoittautumiset virkistysviikonloppuun 19.10. mennessä Minnalle p. 0400 919 523 tai toimisto(at)muistiyhdistys.fi tai muille henkilökuntamme jäsenille. Lisätietoa virkistysviikonlopusta.

Vertaistuellinen etäryhmä työikäisille läheisistään huolehtiville

ti 19.10. klo 17 Teams -yhteydellä.
Pääset osallistumaan kopiomalla tämän linkin selaimesi osoitekenttään https://bit.ly/3FJsas5
Tervetuloa! Jos tarvitset apua yhteyden muodostamiseen, soita 050 5956 588.

Neuvontapalvelut

Puhelinneuvontapalvelumme ovat kaikille avoimia maksuttomia palveluja. Meille voi soittaa muistiasioissa ja omaishoitajatilanteissa, tai kun tarvitset tietoa, ohjausta ja neuvontaa esim. etuisuuksiin ja oikeuksiin liittyen, tietoa tuetuista lomista tai Kelan sopeutumisvalmennuskursseista. Ole yhteydessä myös silloin, kun haluat tietoa vertaistuesta tai vapaaehtoistoiminnasta.
Jos käytössäsi on tietokone, tabletti tai älypuhelin, voit osallistua yleisötilaisuuksiin ja vertaistuki- ja muistiryhmiin verkossa. TEAMS-ryhmät ovat 4-5 hengen pienryhmiä. Kaikissa ryhmissä on tilaa ja uusia perustetaan tarpeen mukaan.  Lisätietoa p. 050 5956 588. Jos etäyhteyden muodostaminen on vierasta, voimme harjoitella etukäteen. Liittymisessä opastetaan puhelimitse ja tarvittaessa opastus voidaan antaa myös kotona. Ota rohkeasti yhteyttä, jos kiinnostuit!

UUSI etäryhmä työikäisille omaisistaan huolehtiville

Omaisen osallistumismahdollisuudet kodin ulkopuoliseen toimintaan saattaavat olla rajalliset ja vertaistuen sekä tiedonsaaminen voivat olla haasteellisempia. Tarjomme sinulle, omainen, mahdollisuutta tulla etänä osallistumaan toimintaamme. Tarvitset nettiyhteyden ja laitteen (tietokone, tabletti tai älykännykkä). Ilmoittaudu mukaan sähköpostilla leena.huhtala(at)muistiyhdistys.fi vähintään kahta päivää ennen ryhmän tapaamista. Tarkat osallistumisohjeet saat sähköpostiisi. Neuvomme myös puhelimitse. Etäyhteydet otetaan tiistaisin 19.10., 16.11. ja 7.12. klo 17-18. Lisätiedot p. 050 5956 588.

Yhdistyksemme CHAT-palvelu

CHAT-palvelussa voi asioida nimettömänä. CHATin ollessa suljettuna sinne voi jättää yhteydenottopyynnön.

Henkilökunnan poissaolot:

Päivi Jussila 20.-24.10.
Katja Kujala 1.-5.11.
Minna Huhtamäki-Kuoppala 18.-24.10.
Anne Kujala
Kristiina Riskumäki 11.10., 18.-24.10.

Päivitetty 15.10.2021

Tuettu Veikkauksen tuotoilla-logo.