hibiscus Ajankohtaista

Seuraamme alueviranomaisten ohjeita korona-pandemiasta.

Suositukset löytyvät sairaanhoitopiirin sivulta. Suositukset päivittyvät tilanteen mukaan.

Kiitos Muistiviikon tapahtumiin osallistuneille ja Muistin tulen sytyttäneille ja sen jakaneille. Kampanja levisi taas laajasti.

Myytinmurtajat 5.10. klo 13, Seinäjoki PERUTTU

Elämä itse -näytelmän taltiointi

Elämä itse -näytelmän taltiointi esitetään useilla paikkakunnilla syksyn aikana. Tutustu esitykseen ja sen esitysaikatauluun Tapahtumat-sivulla, jossa tarkemmat tiedot.

Seniorin eväät - ruoanlaittokurssi Kauhajoella

Kokoontumiset tiistaisin 11.10. ja 25.10. klo 11.00-14.00 entisellä Yrjänäisen koululla, Päntäneentie 241, Kauhajoki.
Kurssi on osallistujille maksuton. Kurssilla tehdään yhdessä ruokaa ja syödään, sekä keskustellaan ravitsemuksesta ja hyvästä ruoasta. Tarkoituksena on viedä kotiin uusia ideoita ruoanlaittoon ja rohkeutta kokeilla erilaisia ja terveellisiä ruokia. Ohjaajana Heli Similä, kotitalouden asiantuntija, Keski- ja Etelä-Pohjanmaan Martat ry.
Voit tulla yksin tai yhdessä hoidettavan kanssa. Kurssille otetaan 8-10 osallistujaa, tiedustelut ja ilmoittautumiset 30.9.2021 mennessä p. 050 465 1705 tai s-postilla kristiina.riskumaki(at)muistiyhdistys.fi

Konstikoppa—kiertävä teknologianäyttely

maakuntakiertueella viikoilla 38-39 syyskuussa. Vallin Ikäteknologiakeskuksen Konstikoppa® on matkalaukun muodossa kiertävä teknologianäyttely. Pieniä ja kohtuuhintaisia apuvälineitä, joilla helpottaa arkea. Voit tutustua näyttelyyn tapahtumissamme ja ryhmissämme eri puolilla maakuntaa. Tied. Leena 050 5956 588.

Omahoitovalmennus Suupohjan alueen pariskunnille

Omahoitovalmennus on tarkoitettu pariskunnille, joita muistisairaus on hiljattain kohdannut. Seuraava valmennus järjestetään Teuvalla yhteistyössä LLKY:n kanssa, sinne voi hakeutua koko Suupohjan alueelta. Kokoontumiset (kahdeksan kertaa) ovat loka-marraskuun aikana. Valmennus on maksuton, sis. materiaalin ja iltapäiväkahvin. Omakustanteinen  lounas. Lisätiedot omahoitovalmennuksesta. Ota rohkeasti yhteyttä niin kerromme lisää p. 050 407 4959 Anne Kujala tai p. 040 7050 720  Liisa Auressalmi. Ilmoittautumisia otetaan vastaan heti.

Virkistysviikonloppu Härmän kylpylässä muistiperheille tai omaishoitajille.

Lähde mukaan virkistymään! Erityisesti työikäisenä sairastuneet perheineen ovat tervetulleita mukaan viikonloppuun 12.-14.11.-21.
Yhteistä ohjelmaa ja omaa vapaa-aikaa syksyn iloksi. Virkistysviikonlopun hinta on 138 € / hlö / 2 vuorokautta, 2-hengen huoneessa, sis. majoituksen, kaksi aamiaista, kaksi buffet-ruokailua, kylpylän käytön ja ohjelman, maksetaan suoraan Härmän kylpylään majoittumisen yhteydessä. Yhden hengen huoneessa hinta 180 € / 2 vrk. Ilmoittautumiset virkistysviikonloppuun 12.10. mennessä Minnalle p. 0400 919 523 tai toimisto(at)muistiyhdistys.fi. Lisätietoa virkistysviikonlopusta.

Neuvontapalvelut

Puhelinneuvontapalvelumme ovat kaikille avoimia maksuttomia palveluja. Meille voi soittaa muistiasioissa ja omaishoitajatilanteissa, tai kun tarvitset tietoa, ohjausta ja neuvontaa esim. etuisuuksiin ja oikeuksiin liittyen, tietoa tuetuista lomista tai Kelan sopeutumisvalmennuskursseista. Ole yhteydessä myös silloin, kun haluat tietoa vertaistuesta tai vapaaehtoistoiminnasta.
Jos käytössäsi on tietokone, tabletti tai älypuhelin, voit osallistua yleisötilaisuuksiin ja vertaistuki- ja muistiryhmiin verkossa. TEAMS-ryhmät ovat 4-5 hengen pienryhmiä. Kaikissa ryhmissä on tilaa ja uusia perustetaan tarpeen mukaan.  Lisätietoa p. 050 5956 588. Jos etäyhteyden muodostaminen on vierasta, voimme harjoitella etukäteen. Liittymisessä opastetaan puhelimitse ja tarvittaessa opastus voidaan antaa myös kotona. Ota rohkeasti yhteyttä, jos kiinnostuit!

UUSI etäryhmä työikäisille omaisistaan huolehtiville

Omaisen osallistumismahdollisuudet kodin ulkopuoliseen toimintaan saattaavat olla rajalliset ja vertaistuen sekä tiedonsaaminen voivat olla haasteellisempia. Tarjomme sinulle, omainen, mahdollisuutta tulla etänä osallistumaan toimintaamme. Tarvitset nettiyhteyden ja laitteen (tietokone, tabletti tai älykännykkä). Ilmoittaudu mukaan sähköpostilla leena.huhtala(at)muistiyhdistys.fi vähintään kahta päivää ennen ryhmän tapaamista. Tarkat osallistumisohjeet saat sähköpostiisi. Neuvomme myös puhelimitse. Etäyhteydet otetaan tiistaisin 21.9., 19.10., 16.11. ja 7.12. klo 17-18. Lisätiedot p. 050 5956 588.

Yhdistyksemme CHAT-palvelu

CHAT-palvelussa voi asioida nimettömänä. CHATin ollessa suljettuna sinne voi jättää yhteydenottopyynnön.

Henkilökunnan poissaolot:

Päivi Jussila 20.-24.10.
Katja Kujala 1.-5.11.
Minna Huhtamäki-Kuoppala 1.10., 6.-8.10., 22.10.
Anne Kujala 1.10.
Kristiina Riskumäki 11.10., 18.-24.10.

Päivitetty 28.9.2021

Tuettu Veikkauksen tuotoilla-logo.