hibiscus Ajankohtaista - juuri nyt

Kuva: Pixabay

PARI PAIKKAA VAPAANA - soita pikaisesti 050 5956 588 Leenalle!
Virkistyslomanen sairastuneille ja läheisille Härmän Kylpylässä 18.-20.11.2019, Vaasantie 22, Ylihärmä.
Tarkemmin tässä.

Katso kaikki ajankohtaiset yleisötilaisuudet tästä.

Ikääntyvä yhteiskunta - Seniorit palvelujen käyttäjinä -seminaari
torstaina 14.11.2019 klo 15.00 - 20.00

Kaikille kiinnostuneille, myös yrittäjille avoin iltapäivä pidetään OmaSP-Stadionilla Atria Lounge -tilassa Seinäjoella, Alaseinäjoenkatu 15.
Ilmoittautuminen 3.11. mennessä Sarita Vihtonen, p. 050 3260 966 / sarita.vihtonen(at)muistiyhdistys.fi. Luennoijana Muistiyhdistyksen toimijoiden lisäksi kunnanjohtaja Tiina Heikka Lapinjärven kunnasta itäiseltä Uudeltamaalta, yrittäjä,  fysioterapeutti Leena Saarela ja asiakasyksikön johtaja Mirva Ämmälä. Kahvitarjoilu ja infotori klo 17-18. Esite.

Kaikille avoin, mutta erityisesti yrittäjille suunnattu iltatilaisuus on klo 18-20.Ilmoittautuminen 3.11. mennessä Sarita Vihtonen, p. 050 3260 966 / sarita.vihotnen(at)muistiyhdistys.fi. Seminaarin avaus, yhdistyksen puheenjohtaja dosentti, yliopettaja TtT Jenni Kulmala, Yrityksen muisti- ja ikäystävällinen palvelupolku-aiheesta alustavat yhdistyksen Päivi Niinistö-Mäkinen ja Sarita Vihtonen ja illan päättää näytelijä Tom Pöystin esitys aiheesta Tekemisen riemu ja tuska. Kahvitarjoilu ja infotori klo 17-18. Esite.

Syyskokous pidetään Sairaalamuseolla T/D-talossa Törnävällä Björkenheimin puistotie 2:ssa to 7.11. klo 18.
Ilmoittaudu toimisto(at)muistiyhdistys.fi tai p. 0400 919 523 tarjoilujen ja museon esittelykierroksen vuoksi.

Virkistys- / hemmotteluilta työikäisille omaishoitajille ja erityislapsiperheiden vanhemmille to 21.11. klo 17.30-20 Ähtärin Sedussa. Koulutuskeskus Sedu Ähtärin lähihoitajaopiskelijoiden järjestämää monipuolista maksutonta ohjelmaa: käsihoito, jalkahoito, mielen ja kehon huolto, nystyräpallohierontaa. Oma pikkupyyhe mukaan!
Tilaisuudessa kahvitarjoilu ja pientä suolapalaa. Tiedustelut ja ilmoittautumiset erityisruokavalioineen 14.11. mennessä p. 050 5956 588 / Leena tai s-postilla leena.huhtala@muistiyhdistys.fi. Hemmottelupäivää ovat toteuttamassa Koulutuskeskus Sedu Ähtäri lähihoitajaopiskelijat ja E-P:n Muistiyhdistys ry., Järviseudun- ja Kuusiokuntien Omaishoitajat ja Läheiset ry:t sekä Anttulan Yökylä. Esite.

Muistiseminaari: Yhteistyökumppanimme Eskoo järjestää Muistiseminaarin kehitysvammaisten muistisairauksiin liittyen 11.11.2019. Esittely.

Pikkujoulujuhlaa vietetään Mediwestin kahviossa Seinäjoella (Koskenalantie 16) tiistaina 26.11. klo 17 alkaen.
Kahvitarjoilu, yhteistä ohjelmaa ja Suistsait - yhden miehen improvisaatioshow, jossa viekastelijana Teemu Kettula.
Ilmoittaudu Muistiyhdistysväen pikkujouluun 21.11. mennessä toimisto(at)muistiyhdistys.fi tai tekstiviestillä tai soittamalla p. 0400 919 523 / Minna tai 050 3499 467 / Katja. Esite.

Opiskelijoita on harjoittelujaksoilla meillä syyskaudella. Mm. Seinäjoen ammattikorkeakoulun geronomi-opiskelijoita on mukanamme tapahtumissamme. Suomen Yrittäjäopiston markkinointiviestinnän opiskelija on myös työharjoittelussa. Lisäksi on tempauksia mm. Sedun opiskelijoiden kanssa.

JULKAISUJA YM.

Tulosta itsellesi yhdistysesitteemme!

Muisti- ja ikäystävällinen asiakaspalvelu - video
:  tunnista tilanteita, tarjoa apua ja tue tarvittaessa. Katso.

Opinnäytetyö
SeAMK:n kulttuurituotannon opiskelija Anna Toiva on tehnyt Kortteleihin kulttuuria-hankkeelle opinnäytetyön "Etsivä työ kulttuurituotannossa : Kohderyhmänä Seinäjoen ikäihmiset" , jonka voit lukea tämän linkin kautta. Ole hyvä!

Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistyksen ja Leader Aisaparin
Kansainväliset mallit ikääntyvien avuksi -hankkeeseen liittyen on valmistunut uusi opas.
10 vinkkiä muisti- ja ikäystävällisiin yhteisöihin -opas sopii mm. yrittäjille, yrityksiin ja kaikkiin asiakaspalveluhin hyödynnettäväksi. Saat sen ladattua ja tulostettua tästä linkistä, ole hyvä. Aineiston saat ladattua sähköisesti myös tämän linkin kautta.

Etelä-Pohjanmaan Ikäihmisten ja kaiken ikäisten omaishoito -kärkihankke
en, I&O:n, muutostyö on kerätty yhteen ja lopputulemana on syntynyt  Etelä-Pohjanmaan ikäihmisten yhteensovitettu palvelukokonaisuussuunnitelma
Yhdistyksemme edustajat ovat olleet työryhmissä ja kehittämistyössä tiiviisti mukana hankevuodet. Kyseinen julkaisu on tavoite- ja jatkotoimenpideohjelma vuosille 2019–2025. Vaikka I&O-muutosagenttitoiminta päättyy, niin kehittäminen jatkuu.

TOM-hankkeemme päättyi,
mutta kehitysvammaisten muistisairausneuvonta jatkuu Muistiluotsissa.
Ota yhteys kysymyksinesi sairaanhoitaja, muistineuvoja Kristiina Riskumäkeen, p. 050 465 1705, hän neuvoo Sinua. TOM-aineistot löytyvät edelleen kotisivuiltamme.

Henkilökunnan työmatkat alueen ulkopuolella ja lomat:

Päivi Jussila 13.-14.11., 20.-21.11., 23.12.-5.1.
Kristiina Riskumäki 13.-14.11., 19.-20.11., 16.12.
Anne Kujala 20.-21.11.
Päivi Niinistö-Mäkinen 18.11.
Sarita Vihtonen 18.11., 23.12.-5.1.
Minna Huhtamäki-Kuoppala 29.11., 17.-20.12., 24.12.-12.1.
Leena Huhtala 20.12., 27.12.-5.1.
Kaisa Perälä 23.12.-5.1.
Katja Kujala 23.12.-5.1.