hibiscus Ajankohtaista

Jouluisia mausteita
Päiv. 2.12.2022

STEAn avustusehdotus vuodelle 2023

Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (STEA) on sosiaali- ja terveysministeriön yhteydessä toimiva valtionapuviranomainen.
Avustusehdotus Etelä-Pohjanmaan Muistiluotsin toiminnalle oli 256 200 €, millä jatkamme neljän henkilön voimin eteenpäin. Toiminta pysyy jokseenkin samana (neuvonta, ryhmät, vapaaehtoistoiminnan tuki, tilaisuudet, tapahtumat, vaikuttamistyö ja verkostotyö jne.).
Avustusehdotus oli myönteinen myös uudelle URHO -hankkeelle, jolle esitetään kolmeksi vuodeksi avustusta yht. 433 700 €.
URHO on muistisairaiden, omaishoitajien, ikäihmisten ja vapaaehtoisten mielen hyvinvoinnin tukemiseen keskittyvä hanke, jossa toimintaa toteutetaan vertaisryhmätoiminnan, vapaaehtoistoiminnan, neuvonnan ja tiedottamisen avulla (URHO - Hyvinvointiin vaikuttavien psyykkisten ja sosiaalisten voimavarojen tuki muistityössä 2023 – 2025). Mainittakoon, että yhtenä sen kohderyhmänä omaisten ryhmästä nostetaan esiin ns. kaksoishoivaajat, eli omaishoitajat, jotka ovat myös ammatiltaan hoitajia. Hankkeessa tehdään myös ns. URHO-salkku vapaaehtoistoiminnan käyttöön ja muuta materiaalia. Hanke käynnistetään, kun ministeriö on hyväksynyt ehdotuksen. Kiitos luottamuksesta toimintaamme kohtaan!
Muisti mukana menossa -hanke jatkaa myös vielä ensi vuonna toimintaansa.

Syyskokouskuulumiset

Syyskokous valitsi yhdistyksen hallituksen vuodelle 2023. Kokouksessa hyväksyttiin myös talousarvio ja toimintasuunnitelma tulevalle vuodelle. Uuden hallituksen kokoonpanoon voit tutustua hallituksen omalla sivulla.

Muisti mukana menossa ja Kortteleihin kulttuuria -hankkeet esiteltiin Bukarestissa

Lue matkakertomus Muisti mukana menossa-hankkeen sivulta.

Hanna Jensenin luennot Kurikassa ja Kauhajoella 12.-13.12. ”Mitä voimme oppia muistisairailta ihmisiltä?”

Katso tarkemmat tiedot Tapahtumat / luennot -sivulta. Pääset sivulle suoraan tämän linkin kautta.

Joulujuhla 14.12. klo 18 Seinäjoella Mediwestin kahviossa

Tervetuloa mukaan perinteiseen joulujuhlaamme. Ohjelmassa esiintyy "Kurikan kaupunginorkesteri" kapellimestarinaan Timo Kivistö. Lisäksi tietenkin  kahvittelua ja yhdessäoloa. Myynnissä myös arpoja ja varainhankintatuotteitamme vaikka joulupukin konttiin laitettavaksi. Käteismaksu.
Ilmoittaudu 7.12. mennessä henkilökunnallemme tai toimisto(at)muistiyhdistys.fi tai p. 0400 919 523, jonne voit laittaa myös viestin.

Ilmajoella aloittaa tammikuussa Muistikahvila.

Lisätietoja saat Ryhmien sivulta.

Virkistävä Muistinhuollon viikonloppu Lapualla toukokuussa -23

Opistolla järejstetään yhdessä STEP-koulutuksen ja E-P:n Muistiyhdistyksen kanssa viikonloppukurssi, josta saat lisätietoja Virkistävän toiminnan sivulta.

Puhelinneuvontapalvelut

ovat kaikille avoimia maksuttomia palveluja. Meille voi soittaa luottamuksellisesti muistiasioissa ja omaishoitajatilanteissa, tai kun tarvitset tietoa, ohjausta ja neuvontaa esim. etuisuuksiin ja oikeuksiin liittyen, tietoa tuetuista lomista tai Kelan sopeutumisvalmennuskursseista. Ole yhteydessä myös silloin, kun haluat tietoa vertaistuesta tai vapaaehtoistoiminnasta. Yhteystiedot.
Ellei tämän sivuston CHAT-palvelussa ole vastaaja paikalla, kenttään voit jättää yhteydenottopyynnön, niin soitamme Sinulle. Voit myös täyttää sähköisen yhteydenottopyynnön täällä.

Oletko otsa-ohimolohkorappeumasta johtuvaa muistisairautta sairastavan läheinen ?

Haluatko keskustella puhelimitse samassa elämäntilanteessa olevan vapaaehtoisemme kanssa?
Ota yhteys työntekijäämme Päivi Jussilaan, niin saat vapaaehtoisemme yhteystiedot. Päivin tavoitat numerosta p. 050 5362 692 ja sähköpostilla os. paivi.jussila(at)muistiyhdistys.fi

Henkilökunnan poissaolot:

Leena Huhtala 27.12.-8.1.2023