hibiscus Ajankohtaista - juuri nyt

UUSIn video - Muisti- ja ikäystävällinen asiakaspalvelu - tunnista tilanteita, tarjoa apua ja tue tarvittaessa - löytyy nyt YouTubesta. Katso.

Kesäpäivän karkelot muistiperheille Jalasjärvellä Palveluportissa 11.6. klo 13-15.30 os. Tenavatie 4. Kaikille avoin, maksuton tilaisuus, jossa kaffittelua. virkistystä, tutustumista muihin ja Muistiyhdistykseen. Musiikkia, Muistimimmit ja muuta mukavaa. Tule mukaan, kun muistisairaus koskettaa sinua ja läheistäsi! Tied. Kristiina Riskumäki p. 050 4651 705. Esite.

Kesäleiri Pekonrannassa Lehtimäellä 17.-19.6. Lähde mukaan! Vapaana muutamia paikkoja! Tiedustelut ja ilmoittautumiset Katjalle p. 050 3499 467 / katja.kujala(at)muistiyhdistys.fi  Esite.

Kesäkerho Härmän Sepän OloKolossa kesän aikana - tule mukaan kun aika tulee pitkäksi, helle, hyttyset tai sade tympäisee! Kokoontumiset ikäihmisille klo 13-14.30 vaihtelevan ohjelman kera: 6.6., 20.6., 4.7., 18.7., 1.8., 15.8. ja 29.8.  Tied. Katja p. 050 3499 467. Esite.

Kesäkaffila Aseman Krannissa Seinäjoella ent. Postitalossa Asemalla. Ikäkeskuksen naapurissa (oma sisäänkäynti) vaihtelevaa ohjelmaa ikäihmisille klo 13-15 - tule mukaan: 10.6., 24.6., 8.7., 22.7. Tied. Katja p. 050 3499 467. Esite.

Ruskaretki omaishoitajille ja heille, joiden omaishoitajuus on hiljakkoin päättynyt tehdään Ylläkselle 2.-6.9.-19. Bussimatka, yöpyminen leirikeskuksessa yhteismaoituksessa. Omavastuu 250-300 € / hlö riippuen matkaan lähtijöiden määrästä. Mukana yhdistyksen henkilökuntaa. Tied. ja ilm. Anne p. 050 336 7354 tai Päivi J. p. 050 5362 692. Esite.

MTLH:n syksyn tuetulle lomalle on hakuaika meneillään. Hakuaika päättyy 24.5.19 elokuussa alkavalle lomalle. Tarkemmin tässä. Tied. Minna p. 0400 919 523.

Opinnäytetyö.  SeAMK:n kulttuurituotannon opiskelija Anna Toiva on tehnyt Kortteleihin kulttuuria-hankkeelle opinnäytetyön "Etsivä työ kulttuurituotannossa : Kohderyhmänä Seinäjoen ikäihmiset" , jonka voit lukea tämän linkin kautta. Ole hyvä!

Soitto soikoon - musiikkiryhmä ikäihmisille kutsuu mukaan syksyllä alkavaan toimintaan Seinäjoella. Kurkkaa esite!

ILMIANNA muistiystävällinen teko 30.8. mennessä. Kerro teko perusteluineen Päivi Niinistö-Mäkiselle - lähet postia paivi.niinisto-makinen@muistiyhdistys.fi tai E-P:n Muistiyhdistys ry, Viitaväylä 11, 62375 Ylihärmä

Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistyksen ja Leader Aisaparin Kansainväliset mallit ikääntyvien avuksi -hankkeeseen liittyen on valmistunut uusi opas.
10 vinkkiä muisti- ja ikäystävällisiin yhteisöihin -opas sopii mm. yrittäjille, yrityksiin ja kaikkiin asiakaspalveluhin hyödynnettäväksi. Saat sen ladattua ja tulostettua tästä linkistä, ole hyvä. Aineiston saat ladattua sähköisesti myös tämän linkin kautta.

TOM-hanke päättyi 31.3., mutta kehitysvammaisten muistisairausneuvonta jatkuu Muistiluotsissa. Ota yhteys kysymyksinesi sairaanhoitaja, muistineuvoja Kristiina Riskumäkeen, p. 050 465 1705, hän neuvoo Sinua. TOM-aineistot löytyvät edelleen kotisivuiltamme.

Etelä-Pohjanmaan Ikäihmisten ja kaiken ikäisten omaishoito -kärkihankkeen, I&O:n, muutostyö on kerätty yhteen ja lopputulemana on syntynyt Etelä-Pohjanmaan ikäihmisten yhteensovitettu palvelukokonaisuussuunnitelma  Yhdistyksemme edustajat ovat olleet työryhmissä ja kehittämistyössä tiiviisti mukana hankevuodet. Kyseinen julkaisu on tavoite- ja jatkotoimenpideohjelma vuosille 2019–2025. Vaikka I&O-muutosagenttitoiminta päättyy, niin kehittäminen jatkuu.

Henkilökunnan poissaoloja ja työmatkoja:.

Minna 22.5.-2.6., 5.-6.6., 13.-14.6., 24.–2.8.
Päivi J 31.5., 5.-6.6., 26.6.-31.7.
Kristiina 31.5., 5.-6.6.,26.6.-4.8.
Anne 5.-6.6., 24.6.-10.7.
Virve  31.5., 3.-4.6., 24.6.-27.7. ja 9.-15.9.
Outi 31.5., 24.6.-31.7.
Päivi NM 6.-7.6., 24.6.-28.7  ja  27.9.-4.10.
Sarita 31.5.-1.7.
Katja 31.5., 8.-31.7.