hibiscus Ajankohtaista

Hyvää alkanutta vuotta 2022!

Seuraamme alueviranomaisten ohjeita korona-pandemiasta.

Suositukset löytyvät sairaanhoitopiirin sivulta. Suositukset päivittyvät tilanteen mukaan.

Ryhmätoiminnan tauko

Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistys on päättänyt tauottaa tammikuussa alkavaksi ilmoitetut ryhmätoiminnat korona-tilanteen takia tammikuun ajaksi. Etäryhmät kokoontuvat ja uusia etäryhmiä perustetaan tarpeen mukaan. Ole niistä yhteydessä Leenaan p. 050 5956 588, leena.huhtala(at)muistiyhdistys.fi
Koko henkilökuntamme palvelee myös neuvonnan ja keskustelujen kautta. Yhteystiedot.

Avoimet Teams-tapahtumat

Järjestämme kaikille avoimia ja maksuttomia tilaisuuksia Teamsissa tammi-helmikuussa – olet tervetullut kuulemaan. Keskustelulle varataan päätteeksi pieni tuokio. Tilaisuuksien kesto on n. 1 h. Tilaisuudet pidetään 25.1.-2.2. välisenä aikana. Tarkemman ohjelman saat tästä linkistä.

Taideaviisi

Kortteleihin kulttuuria -hanke on yhdessä Varsinais-Suomen Muistiyhdistyksen Kulttuuria minulle -hankkeen kanssa tehnyt Taideaviisi-oppaan, josta saa vinkkejä arjen kulttuurisiin hetkiin. Taideaviisissa innostetaan ja kannustetaan lukijaa tarkastelemaan oman kodin taidetta "taidelasien" läpi viettämällä kulttuurisia tuokioita tutussa ympäristössä. Lataa Taideaviisi pdf-muodossa.

Neuvontapalvelut

Puhelinneuvontapalvelumme ovat kaikille avoimia maksuttomia palveluja. Meille voi soittaa muistiasioissa ja omaishoitajatilanteissa, tai kun tarvitset tietoa, ohjausta ja neuvontaa esim. etuisuuksiin ja oikeuksiin liittyen, tietoa tuetuista lomista tai Kelan sopeutumisvalmennuskursseista. Ole yhteydessä myös silloin, kun haluat tietoa vertaistuesta tai vapaaehtoistoiminnasta.
Jos käytössäsi on tietokone, tabletti tai älypuhelin, voit osallistua yleisötilaisuuksiin ja vertaistuki- ja muistiryhmiin verkossa. TEAMS-ryhmät ovat 4-5 hengen pienryhmiä. Kaikissa ryhmissä on tilaa ja uusia perustetaan tarpeen mukaan.  Lisätietoa p. 050 5956 588. Jos etäyhteyden muodostaminen on vierasta, voimme harjoitella etukäteen. Liittymisessä opastetaan puhelimitse ja tarvittaessa opastus voidaan antaa myös kotona. Ota rohkeasti yhteyttä, jos kiinnostuit!

Yhdistyksemme CHAT-palvelu

CHAT-palvelussa voi asioida nimettömänä. CHATin ollessa suljettuna sinne voi jättää yhteydenottopyynnön.

Etäryhmä työikäisille omaisistaan huolehtiville

Omaisen osallistumismahdollisuudet kodin ulkopuoliseen toimintaan saattaavat olla rajalliset ja vertaistuen sekä tiedonsaaminen voivat olla haasteellisempia. Tarjomme sinulle, omainen, mahdollisuutta tulla etänä osallistumaan toimintaamme. Tarvitset nettiyhteyden ja laitteen (tietokone, tabletti tai älykännykkä). Ilmoittaudu mukaan sähköpostilla leena.huhtala(at)muistiyhdistys.fi. Tarkat osallistumisohjeet saat sähköpostiisi. Neuvomme myös puhelimitse. Lisätiedot p. 050 5956 588.

Tuetut lomat

Tuetuista lomista on lisätietoa omalla alasivulla. Tutustu tämän linkin kautta niihin.

Henkilökunnan poissaolot:Leena Huhtala 11.1.-23.1.

Päivitetty 14.1.2022

Tuettu Veikkauksen tuotoilla-logo.