hibiscus Ajankohtaista - juuri nyt

TALVEN AJANKOHTAISET:

Etelä-Pohjanmaan Muistiluotsi:
Kristiina Riskumäki,
sh (AMK) on siirtynyt TOM-hankkeesta Muistiluotsin muistineuvojan tehtävään. Hänen työpisteensä on edelleen Framilla (Frami C, 1.1krs.) ja toiminta-alue on koko Etelä-Pohjanmaa. Kristiina antaa muistineuvontaa, pitää ryhmiä ja järjestää tilaisuuksia ja tapahtumia muiden muistineuvojiemme tapaan. Hän antaa neuvontaa myös kehitysvammaisten muistikysymyksiin liittyvissä asioissa.

TOM-hanke:
Anu Sorvisto, ft (YAMK) jatkaa TOM-hankkeessa kevään ajan. Hanke päättyy kevään kuluessa. Hän antaa neuvontaa, tietoa ja tukea erityisesti kehitysvammaisten muistikysymyksiin liittyvissä asioissa. Häneltä voit kysyä myös hankkeen aikana valmistettujen materiaalien käyttöön opastusta. Työpiste löytyy edelleen Framilta (Frami C, 1. krs.).

TOM-hankkeesta on julkaistu opas kehitysvammaisten muistisairauksiin liittyen.
Tuoreessa oppaassa on asiantuntijoiden artikkeleja ja tapausesimerkki. Oppaan lopusta löytyy materiaalia kehitysvammaisen muistin ja toimintakyvyn selvittelyn avuksi sekä Etelä-Pohjanmaan alueelle tehty hoitopolkumalli. Ole hyvä ja tutustu! Oppaan saat ladattua ja tulostettua tästä.
Kiitos
oppaan laatimiseen osallistuneille asiantuntijoille, sekä Markulle ja Mirjalle ja opiskelijoille Sannalle ja Sinille!

Kortteleihin kulttuuria:
Sh, th (AMK), musiikkipedagogi (AMK) Kaisa Perälä on aloittanut tehtävässään hanketyöntekijänä Kortteleihin kulttuuria -hankkeessa. Hänen yhteystietonsa ovat: p. 050 4074 959 ja sähköposti kaisa.perala(at)muistiyhdistys.fi.

MTLH:n tuettu loma Härmän Kylpylässä on keväällä ja hakuaikaa on jatkettu. Hae pikaisesti 25.1. mennessä!  Tutustu!

Senioripysäkki - keskusteluryhmä omaishoitajille tai omaishoitajana toimineille käynnistyy helmikuussa Kauhavalla. Haku ryhmään on nyt meneillään, ole yhteydessä Päivi Jussilaan, p. 050 5362 692 / paivi.jussila(at)muistiyhdistys.fi ESITTEEN saat tästä.

Seinäjoen kaupunginteatterin kanssa tehtävää yhteistyötä!
Teatterin syyskauden ohjelmistoon kuuluu Nimeni on Susanna-näytelmä, joka on lämminhenkinen draamanäytelmä itsenäisestä ja vahvasta naisesta. Yht'äkkiä Susannan elämään ilmestyy ylittämätön este. Hän kohtaa Alzheimerin taudin vähän yli viisikymppisenä. Näytelmä kertoo kaiken kestävästä ystävyydestä. Miten ystävät auttavat, kun Susannan tietokoneen näppäimistö ei enää tottele ja keittiö omassa kodissaan vaihtaa paikkaa. Näytelmän kotisivuille pääset tästä.

Henkilökunnan poissaoloja:
Anne 10.-11.1.
Kristiina 10.-11.1.
Minna 30.1.-1.2., 25.2.-1.3.
Päivi J 30.1.-12., 25.-26.2., 28.2.-1.3.
Virve 25.2.-1.3.
Outi 1.2., 15.2., 28.2., 1.3., 29.3.
Päivi NM 15.1., 21.1.-15.1.
Sarita 15.1.
Anu 11.1., 25.2.-1.3.