hibiscus Ajankohtaista - juuri nyt

Toivotamme kaikille hyvää kesää - suurin osa henkilökunnastamme on vuosilomilla Juhannuksen jälkeen heinäkuun ajan. Henkilökunnan poissaolot näet tämän sivun alalaidasta. Heinäkuussa neuvontaa antavat arkisin Katja Kujala p. 050 3499 467 pe 5.7. saakka, Kaisa Perälä p. 050 407 4959 pe 12.7. saakka ja Sarita Vihtonen p. 050 3260 966 ti 2.7. alkaen. Ellei puhelimeen vastata heti, jätä viesti vastaajaan.

UUSIn video - Muisti- ja ikäystävällinen asiakaspalvelu - tunnista tilanteita, tarjoa apua ja tue tarvittaessa. Katso.

Kesäkerho Härmän Sepän OloKolossa kesän aikana - tule mukaan kun aika tulee pitkäksi, helle, hyttyset tai sade tympäisee! Kokoontumiset ikäihmisille klo 13-14.30 vaihtelevan ohjelman kera: 6.6., 20.6., 4.7., 18.7., 1.8., 15.8. ja 29.8.  Tied. Katja p. 050 3499 467. Esite.

Kesäkaffila Aseman Krannissa Seinäjoella ent. Postitalossa Asemalla. Ikäkeskuksen naapurissa (oma sisäänkäynti) vaihtelevaa ohjelmaa ikäihmisille klo 13-15 - tule mukaan: 10.6., 24.6., 8.7., 22.7. Tied. Katja p. 050 3499 467. Esite.

ILMIANNA muistiystävällinen teko 30.8. mennessä. Kerro teko perusteluineen Päivi Niinistö-Mäkiselle - lähet postia paivi.niinisto-makinen@muistiyhdistys.fi tai E-P:n Muistiyhdistys ry, Viitaväylä 11, 62375 Ylihärmä

Soitto soikoon - musiikkiryhmä ikäihmisille kutsuu mukaan syksyllä alkavaan toimintaan Seinäjoella. Kurkkaa esite!

Syyskokous pidetään Sairaalamuseolla T/D-talossa Törnävällä Björkenheimin puistotie 2:ssa to 7.11. klo 18.
Ilmoittaudu toimisto(at)muistiyhdistys.fi tai p. 0400 919 523 tarjoilujen ja museon esittelykierroksen vuoksi.

* * *

Opinnäytetyö. SeAMK:n kulttuurituotannon opiskelija Anna Toiva on tehnyt Kortteleihin kulttuuria-hankkeelle opinnäytetyön "Etsivä työ kulttuurituotannossa : Kohderyhmänä Seinäjoen ikäihmiset" , jonka voit lukea tämän linkin kautta. Ole hyvä!

Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistyksen ja Leader Aisaparin Kansainväliset mallit ikääntyvien avuksi -hankkeeseen liittyen on valmistunut uusi opas.
10 vinkkiä muisti- ja ikäystävällisiin yhteisöihin -opas sopii mm. yrittäjille, yrityksiin ja kaikkiin asiakaspalveluhin hyödynnettäväksi. Saat sen ladattua ja tulostettua tästä linkistä, ole hyvä. Aineiston saat ladattua sähköisesti myös tämän linkin kautta.

TOM-hanke päättyi, mutta kehitysvammaisten muistisairausneuvonta jatkuu Muistiluotsissa. Ota yhteys kysymyksinesi sairaanhoitaja, muistineuvoja Kristiina Riskumäkeen, p. 050 465 1705, hän neuvoo Sinua. TOM-aineistot löytyvät edelleen kotisivuiltamme.

Etelä-Pohjanmaan Ikäihmisten ja kaiken ikäisten omaishoito -kärkihankkeen, I&O:n, muutostyö on kerätty yhteen ja lopputulemana on syntynyt Etelä-Pohjanmaan ikäihmisten yhteensovitettu palvelukokonaisuussuunnitelma  Yhdistyksemme edustajat ovat olleet työryhmissä ja kehittämistyössä tiiviisti mukana hankevuodet. Kyseinen julkaisu on tavoite- ja jatkotoimenpideohjelma vuosille 2019–2025. Vaikka I&O-muutosagenttitoiminta päättyy, niin kehittäminen jatkuu.

Henkilökunnan lomat:

Minna 20.–4.8.
Päivi J 20.6.-31.7.
Kristiina 20.6.-4.8.
Anne 20.6.-10.7.
Virve 20.6.-27.7. ja 9.-15.9.
Outi 20.6.-31.7.
Päivi NM 20.6.-28.7  ja  27.9.-4.10.
Sarita 31.5.-1.7.
Katja 8.-31.7.