hibiscus Ajankohtaista

Seuraamme alueemme viranomaisten tiedotusta, ohjeita ja suosituksia korona-pandemiaan liittyen.

Yhdistyksellä ei ole tällä hetkellä isoja yleisötilaisuuksia tai infopisteitä. Pienimuotoisia ryhmätapaamisia on aloiteltu ja niistä saa tietoa henkilökunnaltamme. Kaikkiin ryhmiin on ilmoittautuminen. Lisäksi noudatamme maski- ja mm. käsihygieniaohjeita.
Etelä-Pohjanmaan alueelle on annettu AVIn määräyksiä ja sairaanhoitopiirin suositukset toimintojen rajoittamiseksi. Suositukset löytyvät sairaanhoitopiirin sivulta. Suositukset päivittyvät tilanteen mukaan.

Neuvontapalvelut ja etäyhteydet

Neuvonta puhelimitse ja etäryhmät (Teams) jatkuvat normaalisti.
Puhelinneuvontapalvelumme ovat kaikille avoimia maksuttomia palveluja! Meille voi soittaa muisti-asioissa ja omaishoitajatilanteissa. Tai kun tarvitset tietoa, ohjausta ja neuvontaa esim. etuisuuksiin ja oikeuksiin liittyen, tietoa tuetuista lomista tai Kelan sopeutumisvalmennuskursseista. Ole yhteydessä myös silloin, kun haluat tietoa vertaistuesta tai vapaaehtoistoiminnasta.
Jos käytössäsi on tietokone, tabletti tai älypuhelin, voit osallistua yleisötilaisuuksiin ja vertaistuki- ja muistiryhmiin verkossa. Jos etäyhteyden muodostaminen on vierasta, voimme harjoitella etukäteen. Liittymisessä opastetaan puhelimitse ja tarvittaessa opastus voidaan antaa myös kotona. Ota rohkeasti yhteyttä, jos kiinnostuit! Ryhmät ovat 4-5 hengen pienryhmiä. Kaikissa ryhmissä on tilaa ja uusia perustetaan tarpeen mukaan. Lisätietoa p. 050 5956 588.
CHAT-palvelussa voi asioida nimettömänä. Chatin ollessa suljettuna sinne voi jättää yhteydenottopyynnön.

Onko sinulla toteutumaton unelma?

Toteutamme eteläpohjalaisten ikäihmisten haaveita arpomalla kaikkien osallistujien kesken Unelmasta totta -päiviä.Toteutustapa on luova ja kekseliäs, emme käytä suuria summia rahaa, mutta toteutustavassa käytämme mielikuvitusta sitäkin enemmän. Osallistuminen on maksutonta. Unelmasta totta -päivän arvontaan voit osallistua 15.3.-30.4.2021.
Lähetä meille nimesi, ikäsi, yhteystietosi, sekä kuvaus/tarina omasta unelmastasi. Anna meille myös lupasi säilyttää yhteystietosi sekä lupasi jakaa ja kertoa unelmasi toteuttamisesta myös muille. Kohdehenkilön luvalla voi myös lähettää lähimmäisensä tarinan.
Osoite: Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistys, Viitaväylä 11, 62375 Ylihärmä. Arvotut toiveet ja unelmat toteutetaan vuoden 2021 aikana. Tehdään unelmastasi totta!  Lisätiedot: Katja Kujala, p. 050 3499 467, katja.kujala(at)muistiyhdistys.fi   Tulostettava esite.

Mennään metsään -tapahtuma seitsemällä paikkakunnalla

Lähde mukaan luontoon! Tavataan 3.-12.5. eri paikkakunnilla. Mennään metsään -tapahtumat pidetään Alajärvellä, Alavudella, Kauhajoella, Kauhavalla, Kurikassa, Lapualla ja Seinäjoella. Tule mukaan läheltä tai kauempaa ja vaikka kaikille luontopoluille. Lisätiedot: Päivi Jussila puh.050-5362 692, paivi.jussila(at)muistiyhdistys.fi Tarkemmat tiedot löydät tempauksen omalta sivulta.

Vastaa kyselyyn

Olemme mukana Etelä-Pohjanmaan alueen Muistisairaiden palvelupolun päivittämistyössä ja toivomme vastauksianne kyselyyn, jossa kysytään muistisairaiden ja läheisten kokemuksia palvelupolun toteutumisesta sekä kehittämisideoita sekä julkisen puolen että meidän yhdistyksemme toimintaan. Vastaukset käsitellään nimettöminä. Kysely avautuu tästä.

Henkilökunnan lomat ja poissaolot:

Päivi Jussila 23.4.

Päivitetty 13.4.2021