hibiscus Ajankohtaista - juuri nyt

Ma 25.3.Vanhemman väen hyvinvointipäivä Ylihärmän yläkoululla pidetään jälleen yhdessä oppilaiden matkailuryhmäläisten kanssa klo 13-15. Esite. Tulehan mukaan!

Ti 26.3. klo 13-15 Muistikummituokio ja perustieto-luento muistisairauksista Seinäjoella HUOM PAIKKA VAIHTUNUT: ASEMAN KRANNI, Valtionkatu , Seinäjoki.
Opi tärkeitä asioita muistisairauksista ja mieti oma muistiystävällinen tekosi, www.muistikummit.fi Ilmoittaudu mukaan 20.3. mennessä Päivi Jusslia, p. 050 5362 692. Muistikummituokio klo 13-14.

9.4. Avoimet ovet ja Muistikummituokio Ylihärmässä OloKolossa klo 9-11.30 / Härmän Seppä, Viitaväylä 11, Ylihärmä. Tule tutustumaan toimintaamme ja osallistu tunnin Muistikummi-tuokioon. Opi tärkeitä asioita muistisairauksista ja mieti oma muistiystävällinen tekosi. www.muistikummit.fi
Tuokion pitää Muistiluotsista Päivi Jussila klo 10.30-11.30. Esite.

Kenttäpostia - terveiset täältä jostain.
Runosaappaat esittävät runokoosteen täydennettynä rintamalta tulleilla kirjeillä ja muistoilla / Kylille kulttuuria-toiminta
Ensi-ilta Härmänkylän Nuorisoseuralla 25.4.-19 klo 19.00
Muut esitykset:
28.4. klo 14 ja 19
17.5. klo 19
19.5. klo 14
Olette lämpimästi tervetulleita Onnelaan! Esite.

Kesäleiri Pekonrannassa Lehtimäellä 17.-19.6. Lähde mukaan! Tiedustelut ja ilmoittautumiset Katjalle p. 050 3499 467 / katja.kujala(at)muistiyhdistys.fi  Esite.

MTLH:n syksyn tuetulle lomalle on hakuaika meneillään. Hakuaika päättyy 24.5.19 elokuussa alkavalle lomalle. Tarkemmin tässä.

Kokoamme syksyllä 2019 Kauhavalla alkavaan Seniroripysäkki-ryhmään osallistujia. Ole yhteydessä rohkeasti Päivi Jussilaan - puhuminen auttaa. Ryhmä on trkoitettu erityisesti omaishoitajille tai omaishoitajana toimineille. Päivin tavoitat p. 050 5362 692, tai paivi.jussila(at)muistiyhdistys.fi Esite.

Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistyksen ja Leader Aisaparin Kansainväliset mallit ikääntyvien avuksi -hankkeeseen liittyen on valmistunut uusi opas.
10 vinkkiä muisti- ja ikäystävällisiin yhteisöihin -opas sopii mm. yrittäjille, yrityksiin ja kaikkiin asiakaspalveluhin hyödynnettäväksi. Saat sen ladattua ja tulostettua tästä linkistä, ole hyvä. Aineiston saat ladattua sähköisesti myös tämän linkin kautta.

ONNEA Muisti- ja ikäystävällinen Etelä-Pohjanmaa -hanke!

Hankkeen toimintamalli Muisti- ja ikäystävällinen yritys sai Talentian Hyvä käytäntö-kilpailun finaalissa kunniamaininnan ja se valittiin Yleisöäänestyksen voittajaksi.
Palkinto luovutettiin hankehenkilökunnalle ti 5.3. Tampere-talossa pidetyssä Asiantuntijapäivät -tilaisuudessa. Malliin voi tutustua tässä.
Lämmin kiitos kaikille hanketta äänestäneille ja toiminnassa tähän mennessä mukana olleille kehittäjille!

TOM-hanke on päättymässä
, mutta kehitysvammaisten muistisairausneuvonta jatkuu Muistiluotsissa.
Ota yhteys kysymyksinesi sairaanhoitaja, muistineuvoja Kristiina Riskumäkeen, p. 050 465 1705, hän neuvoo Sinua.
Hankevastaava Anu Sorvisto siirtyy Eskoon tuki- ja osaamiskeskukseen ja palvelee tiedoillaan jatkossa sieltä käsin. Lisätietoja lähiaikoina.

"Muistin tähäre"- tehtäväkirjan esittelyvideon voit katsoa tästä.  Videoon saa tekstityksen painamalla videon alalaidassa olevaa kuvaketta - tekstitys.
Opas kehitysvammaisten muistisairauksiin liittyen: saat ladattua ja tulostettua sen tästä.PDF-tiedosto - tulostukseen

Etelä-Pohjanmaan Ikäihmisten ja kaiken ikäisten omaishoito -kärkihankkeen, I&O:n, muutostyö on kerätty yhteen ja lopputulemana on syntynyt Etelä-Pohjanmaan ikäihmisten yhteensovitettu palvelukokonaisuussuunnitelma  Yhdistyksemme edustajat ovat olleet työryhmissä ja kehittämistyössä tiiviisti mukana hankevuodet. Kyseinen julkaisu on tavoite- ja jatkotoimenpideohjelma vuosille 2019–2025. Vaikka I&O-muutosagenttitoiminta päättyy, niin kehittäminen jatkuu.

Henkilökunnan poissaoloja ja työmatkoja:.
Virve 5.4.
Outi 29.3., 5.4., 3.5.,