hibiscus Ajankohtaista - juuri nyt

Kuva: Terveyttä kasviksista, Pixabay

Toivotamme kaikki mukaan toimintaamme.
Voit olla henkilökuntaamme yhteydessä muistineuvontaa tarvitessasi.

Aivoviikko lähestyy. Viikko 11 tarjoaa monia erityisiä tapahtumia alueellamme - Vaali aivojasi.

Ryhmäkalenteriin pääset tästä.  Ryhmäkalenterista löydät kunnittain kaikki toimintaryhmämme. Muistiluotsin piirissä jatkavat ns. haja-asutusalueiden ryhmät ja vertaistuelliset ryhmät ja Kortteleihin kulttuuria-hankkeen toiminnassa jatkavat puolestaan ns. taajama-ryhmät. Huom. Ylistaron omaistenryhmä (Kyrönmaa-ryhmä) kokoontuu keskiviikkoisin kerran kuussa.

UUSI opas: Muisti- ja ikäystävällinen yritys. Lue tästä!
Oppaan esimerkkeihin on koottu hankkeessa mukana olleiden yritysten esille tuomia huomioita muisti- ja ikäystävällisyyden toteuttamisesta sekä hankkeen työntekijöiden havaintoja. Esimerkit sisältävät myös muistisairaiden ja ikääntyneiden näkökulmia siitä, miten heidät voidaan ottaa huomioon yritysten palveluissa. Esimerkit on jaoteltu aloittain, mutta ideoita voi saada myös eri alojen yrityksistä.

Tulosta tästä itsellesi "Yhdistysmenumme"!

Kaikki yleisötilaisuudet  löydät tästä Lähde mukaan - tässä esimerkkejä:

To 12.3. Tampereen Biopankki esittäytyy Seinäjoella
Mediwestin auditoriossa klo 13 (mahdollisuus myös näytteenantoon) Esite

Pe 13.3. Ruotsalan kylätalolla Kauhavalla on messutapahtuma
luentoineen. Mukana myös Tampereen Biopankki.

Ti 7.4. iltapäivällä  Vanhemman väen hyvinvointipäivä Ylihärmässä
yläkoululaisten kanssa - kevään perinteinen tapahtuma järjestetään jälleen koululaisten kanssa - tapahtuma kerää väkeä läheltä ja auempaa - paljon näytteilleasettajia ja hauskaa yhdessäoloa.

Uusi mahdollisuus omaisten vertaistukeen!
Haluatko olla mukana kokeilemassa virtuaalista omaisten vertaistukiryhmää ja erilaisia sovelluksia tällaiseen toimintaan?
Tarvitset vain uteliasta kokeilumieltä, oman tietokoneen, tablettitietokoneen tai kännykän, jossa on internet-yhteys. Kokeilu alkaa, kun ryhmä saadaan kokoon. Mukaan kokeiluun otetaan neljä omaishoitajaa maakunnasta ja E-P:n Muistiluotsin tarjoama opastus ja neuvonta kuuluvat kokeiluun, joka on maksutonta.  Ryhmä sopii kokoontumisaikansa ja se voi olla niin päivä- kuin ilta-aika. Ota rohkeasti yhteyttä, kysy lisää ja ilmoittaudu: Leena p. 050 5956 588 tai leena.huhtala(at)muistiyhdistys.fi Ryhmä sopii erityisesti perheisiin, joista on vaikea päästä vertaistapaamisiin, liikenneyhteydet ovat haasteelliset, tai liikkumisessa on muuten vaikeutta.

Virkistyslomat ja retket:
Kuortaneen Urheiluopistolla 11.-13.5. Virkistyslomanen - tutustu omakustanteisen loman ohjelmaan. Ilmoittaudu 15.4. mennessä Minnalle p. 0400 919523 / toimisto(at)muistiyhdistys.fi
Lapin Ruskaretki
on suunniteltu tälle vuodelle 1.-5.9. Esite ja lisätiedot tulossa.

Yhdistyksellä on Seinäjoella Frami D-talon 2. kerroksessa uudet toimistotilat.

Osoite on Tiedekatu 2 ja sisäänkäynti D1-ovesta. Hissi on heti sisääntuloaulassa. 2-kerroksessa toimistomme on hissin lähellä, opasteet ilmestyvät ohjaamaan tulijaa. Parkkipaikat ovat päiväsaikaan maksullisia ja niitä löytyy sekä D1- että D2-oven lähettyviltä. Myös Areenan parkkipaikkaa tai Framin Parkkitaloa voi käyttää. Framin C-talon ja Mediwestin toimistot ovat siirtyneet tähän uuteen tilaan.Ylihärmässä Härmän Sepän toimistolla työskentelevät edelleen Muistiluotsin ja Muisti- ja ikäystävällinen Etelä-Pohjanmaa työntekijät. Myös Aseman Krannin kerhotilat ovat edelleen käytössä Ikäkeskuksen naapurissa Rautatieasemalla Seinäjoella.

Muistiaktiivien kokouksia pidetään keväällä Seinäjoella, Alajärvellä ja Kauhajoella. Tutustu asiaan tarkemmin!

Kevätkokous pidetään ke 22.4.2020 klo 18.00 yhdistyksen Frami D-toimistolla (Tiedekatu 2, Frami D, 2. kerros).

Henkilökunnan lomat ja poissaolot:
Minna Huhtamäki-Kuoppala poissa 24.-25.2., 28.2. 2.3., 9.3.
Päivi Jussila 25.-28.2.
Kristiina 26.-28.2.