hibiscus Ajankohtaista - juuri nyt

tintti

HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE!

STEA, Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus, on esittänyt myönnettäväksi meille kevään avustusjaossa uuteen hankkeeseen Veikkauksen voittovaroja.  Uusi hankkeemme on nimeltään Kortteleihin kulttuuria ja siinä on suunniteltu siirrettävän Kylille kulttuuria-toimintamalli kaupunkien keskustoihin ja taajamiin. Hanke on osa uutta Elämänote-hankekokonaisuutta. Avustusehdotus hyväksytään myöhemmin keväällä. Kortteleihin kulttuuria-hanke aloitetaan syksyllä. Kiitos luottamuksesta yhteistyötahoille ja STEAlle mahdollisuudesta! Työpaikkailmoitus.

*

UUSIMMAT VIDEOMME löydät YouTubesta ja kotisivujemme kohdasta Videot, missä on linkitettynä kaikki videot ja äänikirja Elämän seikkailu ei ikää katso

*

OloKolon Kesäkerho Härmän Sepässä (Viitaväylä 11, Ylihärmä) kesän aikana joka toinen keskiviikko 27.6., 11.7., 25.7. ja 8.8. klo 13.30-15. Tule tapaamaan tuttuja tai tutustumaan uusiin ihmisiin. Joka kerralla vaihtelevaa ohjelmaa. Esite. Tervetuloa, tapaamisiin!

*

TOM-hankkeessa on valmistettu Muistityökirja "Muistin tähäre" ja siihen liittyvä äänikirja.Tarkempaa tietoa ja linkki aineistoon tässä.

*

Onnelanranta laulaa 8.8. Kylille kulttuuria-toiminnan tahtiin - laulattajana Härmän Jokke. Esite.

Seinäjoen kaupunginteatterin kanssa tehtävä yhteistyö alkaa! Teatterin syyskauden ohjelmistoon kuuluu Nimeni on Susanna-näytelmä, joka on lämminhenkinen draamanäytelmä itsenäisestä ja vahvasta naisesta. Yht'äkkiä Susannan elämään ilmestyy ylittämätön este. Hän kohtaa Alzheimerin taudin vähän yli viisikymppisenä. Näytelmä kertoo kaiken kestävästä ystävyydestä. Miten ystävät auttavat, kun Susannan tietokoneen näppäimistö ei enää tottele ja keittiö omassa kodissaan vaihtaa paikkaa. Näytelmän kotisivuille pääset tästä. Tämä on tanskalaisnäytelmän kantaesitys Suomessa.
Kysy lisää meiltä p. 0400 919 523 / Minna,  p. 050 414 7897 / Virve tai 0400 717 288 / Outi.
Teatterilla on yhdistyksen infopiste syksyn aikana. Lisäksi mm. Maailman Alzheimer-päivänä 21.9. näytelmän jälkeen sytytetään yhdessä Muistin tuli teatterilla yhdessä näyttelijöiden kanssa.
Muistin tuli lähettää valoa ja iloa muistisairaille läheisille.
Lisää muista erityisistä tapahtumista lähiaikoina!

*

Muistikummikoulutus ti 4.9. Mediwestissä Seinäjoella. Iltapäivän koulutus mm. vapaaehtoisille. Muistikummitoiminnasta enemmän vapaaehtoistoiminnan sivullamme. Tutustu tässä.   Voit  ilmoittautua Muistiliiton ja meidän yhteiseen koulutukseen tästä: Ilmoittautumislinkki.

*

Syksyn VIRKISTYSVIIKONLOPPU Kivitipussa 26.-28.10 (pe-su). Ilmoittaudu mukaan. Omakustanteinen, täysi hoito. Ohjelman saat tästä.

KIITOKSIA:

Henkilökunnan vuosilomat kesällä:

Minna Huhtamäki-Kuoppala 18.-24.6. ja 28.6.-12.8.

Leena Huhtala 27.6.- 12.8., jonka jälkeen hän siirtyy vuodeksi toisiin tehtäviin ja sijaisena aloittaa Heli Ridanpää. Mukavaa vuotta Leenalle OmaisOivassa!

Anne Kujala 2.-27.7.

Päivi Jussila1.-31.7.

Virve Rinne 18.6.-22.7.

Outi Riihimäki  25.6.-5.8.

Anu Sorvisto 20.6. - 5.8.

Kristiina Riskumäki 29.6.-8.7. ja  30.7.

Päivi Niinistö-Mäkinen 2.7. -3.8. ja 15.8. - 22.8.

Sarita Vihtonen 20. - 21.6, 25.6, 16.7. -5.8.

Päivitetty 25.6.-18