hibiscus Luennot, yleisötilaisuudet, messut ja infopisteet

Elämä itse -kantaesitys juhlistaa elämää - Kortteleihn kulttuuria –hankkeen tuotos nähtävillä!

Tule mukaan kokemaan Elämä itse. Esityksen alussa kuulet tarkemmin esityksen rakentumisesta. Muistiyhdistyksen vapaaehtoistoiminnassa mukana olevalta Arjen äly -asiantuntijamme Valma Lehto on tehnyt elämäntyönsä vaateteollisuuden ja muodin alalla, mm. Tiklaksella. Häneltä löytyy huikea varasto asuja eri vuosikymmeniltä, varhaisimmat 1950-luvulta. Pelkän muotinäytöksen sijaan Valman tarinasta, muistoista, kirjoituksista, arkistoista ja varastosta syntyi näytelmä, Elämä itse. Elämä itse -esityksen ensi-ilta ja muut esitykset Teatteri Hysteriassa peruuntuivat koronatilanteen vuoksi. Esityksestä tehtiin tallenne ilman yleisöä: nyt huolella tehty esitys-tallenne tarjoaa mahdollisuuden useammalle katsojalle nähdä Valma Kyllikin koskettavan ja elämänmyönteisen tarinan. Tämän syksyn aikana tapahtumissamme on mahdollisuus nähdä esitys - tietoja alla. Lisätiedot: Kortteleihin kulttuuria.

Seniorin eväät -ruoanvalmistuskurssi Kauhajoella

Kurssin kesto 3 tuntia. Kokoontumiset tiistaisin 11.10. ja 25.10.  kello 11.00-14.00. entisellä Yrjänäisen koululla, Päntäneentie 241, Kauhajoki. Kurssi on osallistujille maksuton. Kurssilla tehdään yhdessä ruokaa ja syödään, sekä keskustellaan ravitsemuksesta ja hyvästä ruoasta. Tarkoituksena on viedä kotiin uusia ideoita ruoanlaittoon ja rohkeutta kokeilla erilaisia ja terveellisiä ruokia. Ohjaajana Heli Similä, kotitalouden
asiantuntija, Keski- ja Etelä-Pohjanmaan Martat ry. Voit tulla yksin tai yhdessä hoidettavan kanssa. Kurssille otetaan 8-10 osallistujaa, tiedustelut ja ilmoittautumiset 30.9.2021 mennessä p. 050 465 1705 tai s-postilla kristiina.riskumaki(at)muistiyhdistys.fi

Evijärvi ja Alajärvi, yleisötilaisuus Elämä itse -esitys ke 29.9.

Evijärven kunnantalon valtuustosali klo 13, Viskarinaukio 3. Kahvitarjoilu alk. klo 12.30.
Alajärven SPR:n tilat (ent matkahuolto) klo 17.30, Järvikatu 5, kahvitarjoilu alk. klo 17.
Elämä itse -näytelmän taltiointi, kesto n. 55 min. Näytelmän jälkeen  voit tutustua Konstikoppaan®. Vallin Ikäteknologiakeskuksen Konstikoppa® on matkalaukun muodossa kiertävä teknologianäyttely. Konstikoppaan valitut laitteet ovat helppokäyttöisiä arkea helpottavia laitteita, eivätkä ne vaadi asennustöitä. Järj. yhteistyössä Järviseudun Omaishoitajat ry. Tervetuloa läheltä ja kauempaa! Ilmoittautumiset viimeistään ma 27.9. p. 050 5956 588 / Leena.

Infopiste ja Konstikoppa Vimpelissä to 30.9. klo 9-15

Tavataan Jäviseudun Omaishoitajien toimistolla Oivalassa klo 9-15. Muistineuvojamme on paikalla - tule juttelemaan ja kysymään! Lisäksi esillä Konstikoppa®. Vallin Ikäteknologiakeskuksen Konstikoppa® on matkalaukun muodossa kiertävä teknologianäyttely. Konstikoppaan valitut laitteet ovat helppokäyttöisiä arkea helpottavia laitteita, eivätkä ne vaadi asennustöitä. Järj. yhteistyössä Järviseudun Omaishoitajat ry. Tervetuloa läheltä ja kauempaa. Kaffia tarjolla. Tied. 0400 919 523.

Myytinmurtajat 5.10. klo 13 Mediwest, Seinäjoki PERUTTU

Elämä itse -esitys 5.10. Kauhajoella klo 18

Yhteiskoulun auditoriossa, Prännärintie 4. Ilmoittaudu Katjalla p. 050 3499 467, katja.kujala(at)muistiyhdistys.fi

Yleisötilaisuuksia verkossa Teams -etäyhteydellä

Osallistuaksesi tarvitset tietokoneen, tabletin tai älykännykän sekä toimivan sähköpostiosoitteen. Jos Teams -etäyhteyden muodostaminen on vierasta, voimme harjoitella etukäteen. Tiedustele meiltä luennoista ja pyydä opastusta etäyhteyden käytössä p. 050 5956 588 / Leena tai p. 050 4651 705 / Kristiina.

Seuraamme valtionhallinnon ohjeistusta koskien pandemiaa Covid-19 (Koronavirus) ja peruutamme tapahtumia tarpeen mukaan.

Olkaa yhteydessä, jos teillä on kysymyksiä ja muuta asiaa!
Tiedotamme mahdollisista peruuntumisista tarvittaessa lisää sosiaalisessa mediassa ja täällä kotisivuillamme.
Koska kaikki tapahtumissamme kävijät eivät ole Facebookin käyttäjiä tai lue kotisivuja, pyydämme, että tiedotatte läheisillenne ja ystävillenne asiasta. Lisätietoja saa työntekijöiltä.

Päivitetty 28.9.2021