hibiscus Luennot, yleisötilaisuudet, messut ja infopisteet

Muistiviikon 2020 tapahtumat näet kootusti tästä

Vapaaehtoistoiminnan tilaisuudet näet tästä.

Jalkapalloa 23.9.  SJK - FC Lahti

Keskiviikkona 23.9.2020 pelataan SJK:n ja FC Lahden jalkapallopeli Seinäjoella OmaSp Stadionilla klo 18.30.
Olemme mukana esittäytymässä väliajalla! Jos haluat tulla mukaan otteluun katsomoon, ilmoittaudu Minnalle puh. 0400 919 523 / toimisto(at)muistiyhdistys.fi ja kerro nimesi, niin varaamme sinulle lipun otteluun. Lippuja saa vain nimelle ja niitä on maksutta saatavana rajattu määrä. Ole yhteydessä 16.9.mennessä! SJK:n sivut.

Muistimessu Isonkyrön kirkossa su 20.9. klo 10

Messussa huomioidaan erityisesti muistisairaat ja heidän läheisensä. Muistimessu on perinteistä messua lyhyempi tilaisuus, jossa veisataan tuttuja virsiä ja käytetään selkokieltä. Ehtoollisessa voidaan avustaa ja se voidaan jakaa myös penkkeihin tarvittaessa. Tervetuloa läheltä ja kauempaa isonkyrön Pääkirkkoon os. Ruusupurontie.
Tilaisuuden jälkeen tarjotaan kirkkokahvit seurakuntatalolla, jossa voi myös tutustua E-P:n Muistiyhdistyksen toimintaan ja saada tietoa muistisairauteen liittyvissä asioissa. Lisätiedot p. 050 5956 588 / Leena.

Muisti mukana menossa Vanhassa Paukussa 21.9. klo 18

Olemme mukana Lapualla Yhteisöjen tilassa klo 18 alkaen infopisteellä juttelemassa muistiin, muistipulmiin muistisairauksiin ja niiden ennaltaehkäisyyn liittyvissä asioissa. Muistiluotsista mukana Minna Huhtamäki-Kuoppala, Muisti mukana menossa-hankkeesta Päivi Niinistö-Mäkinen ja Yhteisöjen tilalta Tuula Pöntinen. Tule käymään!

Yleisöluento ke 23.9. klo 12-15 Seinäjoella

Konferenssikeskus Valkea, os. Koulukatu 47, Seinäjoki.
Aiheena perustietoa muistisairauksista ja kuntoutuksen mahdollisuuksista, etäluennoimassa geriatri Maija-Helena Keränen. Kokemuspuheenvuoron käyttää Petri Lampinen.
Ilmoittautumiset 21.9. mennessä p. 050 5956 588. Yhteistyössä Lakeuden Omaishoitajat / OmaisOiva.

Muistikävely puutarhassa 24.9. klo 13-15 Lapualla

Tutustumista puutarhaan  omaan tahtiin. Muistia ja aivoja aktivoivaa tekemistä.
Lisäksi itsenäisesti tehtäviä mukavia aivojumppatehtäviä esillä puutarhassa koko viikon.
Käy tutustumassa!
Tiedustelut: Päivi Niinistö-Mäkinen p. 050 4388 213 tai Minna Huhtamäki-Kuoppala p. 0400 919 523.

Kolme samansisältöistä parisuhde -teemaista tapahtumaa:

Parisuhde voimavarana kun puoliso sairastaa -tapahtumat on tarkoitettu sinulle, jota puoliso-omaishoitajuus koskettaa. Mistä löytää iloa ja voimia yhteiseen arkeen, kun parisuhde muuttuu ikääntymisen, puolison sairauden tai vamman myötä?

Ti 29.9.2020 klo 13-15.30 Alahärmässä

Alahärmän palvelutoimistolla, Härmäntie 18.
Kahvitarjoilu alk. klo 12.30. Ilmoittautumiset 23.9. mennessä p. 050 5956 588. Mukana Lakeuden Omaishoitajat / OmaisOiva.

Ti 6.10.2020 klo 13-15.30 Lapualla

Kulttuurikeskus Vanha Paukku, Yhteisöjen kohtaamispaikka, Vanhan Paukun tie 1, Lapua.
Kahvitarjoilu alk. klo 12.30. Ilmoittautumiset 30.9. mennessä p. 050 5956 588. Mukana Lakeuden Omaishoitajat / OmaisOiva.

Ti 3.11.2020 klo 18-19.30 Vimpelissä

Oivalassa, Patruunantie 15, Vimpeli.
Kahvitarjoilu alk. klo 17.30. Alustamassa perheneuvoja, sosiaalipsykologi YTM, psykoterapeutti Leena Peltola E-P:n perheasiain neuvottelukeskus. Lisätiedot p. 050 5956 588 / Muistiluotsi tai 044 2991001 / Järviseudun Omaishoitajat ry.

Seniorin eväät -ruoanvalmistuskurssi omaishoitajille Alajärvellä

Monipuolinen ruokavalio on hyvinvoinnin perusta. Iän karttuessa ravitsemuksen merkitys toimintakyvyn ylläpitämiselle korostuu.
Kurssilla tehdään yhdessä ruokaa ja syödään, sekä keskustellaan ravitsemuksesta ja hyvästä ruoasta. Tarkoituksena on viedä kotiin uusia ideoita ruoanlaittoon ja rohkeutta kokeilla erilaisia ja terveellisiä ruokia. Ohjaajana Heli Similä, kotitalouden asiantuntija, Keski- ja Etelä-Pohjanmaan Martat ry.
Voit tulla yksin tai yhdessä hoidettavan kanssa. Kokoontumiset torstaisin 22.10., 29.10. ja 5.11. klo 15-18 Alajärven yläkoulun kotitalousluokassa, Kaupintie 7. Kurssi on osallistujille ilmainen.
Ilmoittautuminen välttämätöntä. Ilmoittaudu 15.10. mennessä p. 050 595 6588. Järjestetään yhteistyössä Järviseudun Omaishoitajat / OmaisOiva kanssa.

Ensiaputaitoja omaishoitoperheille Alajärvellä

Ma 5.10. klo 18-19.30 perhetupa Pähkinässä, Tulisalontie 1, Alajärvi. Kahvitarjoilu alk. klo 17.30. Luennoimassa SPR:n omaishoitajien tukitoiminnan aluetyöntekijä Sami Mustonen. Paikkoja rajoitetusti, ilmoittaudu mukaan 1.10. mennessä p. 044 299 1001 / Pia. Yhteistyössä Järviseudun Omaishoitajat ry / OmaisOiva.

Seuraamme valtionhallinnon ohjeistusta koskien pandemiaa Covid-19 (Koronavirus) ja peruutamme tapahtumia tarpeen mukaan.

Olkaa yhteydessä, jos teillä on kysymyksiä ja muuta asiaa!
Tiedotamme mahdollisista peruuntumisista tarvittaessa lisää sosiaalisessa mediassa ja täällä kotisivuillamme.
Koska kaikki tapahtumissamme kävijät eivät ole Facebookin käyttäjiä tai lue kotisivuja, pyydämme, että tiedotatte läheisillenne ja ystävillenne asiasta. Lisätietoja saa työntekijöiltä.

Päivitetty 30.8.2020