hibiscus Luennot, yleisötilaisuudet, messut ja infopisteet

La 20.8. Kauhavalla liikunta- ja hyvinvointitapahtuma klo 12-17 Kauhavan koulukeskuksessa

Alueen liikunta- ja hyvinvointipalveluja esittelevä messuluonteinen tapahtuma, johon kutsutaan mukaan alueen hyvinvointia edistäviä toimijoita esim. musiikki, kulttuuri, liikunta, ravitsemus jne. Tapahtuma on maksuton ja tarjontaa on kaiken ikäisille vauvasta vaariin. Tied. p. 050 4388 213, paivi.niinisto-makinen(at)muistiyhdistys.fi.

Pe 26.8. Järjestömarkkinat klo 14-18 Ylihärmässä Härmän kylpylän Anssin Jussin areenan alueella

Samana päivänä alueella myös hyväntekeväisyysgolf Heartful Härmä - Sydämellinen Härmä -tapahtuma. Mukana yhdistyksemme esittelypiste. Tied. p. 0400 919 523 / minna.huhtamaki-kuoppala(at)muistiyhdistys.fi Lisätietoja lähempänä. Seuraa tiedotusvälineitä.

Muistiviikko 18.-25.9.

Tapahtumat löydät omalta sivultaan.

Elämä itse - esitys

Valma Lehto on tehnyt elämäntyönsä vaateteollisuuden ja muodin alalla. Valman tarinasta, muistoista, kirjoituksista, arkistoista ja varastosta syntyi näytelmä, Elämä itse. Esityksestä tehtiin tallenne, minkä kautta katsoja saa nähdä Valma Kyllikin koskettavan ja elämänmyönteisen tarinan. Lisätiedot: Päivi Jussila, p. 050 5362 692, paivi.jussila(at)muistiyhdistys.fi

Muisteluillat 100 vuotta pesistä - museossa -hankkeessa Vimpelissä

Vimpelin kunta ja Vimpelin Veto: 100 vuotta pesistä – museossa -hankkeessa kehitetään Vimpelissä sijaitsevan Suomen Pesäpallomuseon toimintaa. Hanke järjestää yhteistyössä Etelä-Pohjanmaan Muistiluotsin kanssa kaikille avointa kohtaamispaikkatoimintaa, jossa teemoina ovat pesismuistojen jakaminen ja niiden tallentaminen. Illanvietoissa on mukana pesislegendoja kertomassa omia muistojaan ja vastaamassa paikallaolijoiden kysymyksiin. Hankevastaavana toimii Eija Koskela, p. 040 5846 433. E-P:n Muistiluotsista on mukana Minna Huhtamäki-Kuoppala, tied. p. 0400 919 523.

Kortesjärven Ylikylän Nuorisoseura näytelmä-yhteistyö:

Florian Zellerin palkittu Isä-näytelmä (La Père) saa ensi-iltansa la 24.9. Kortesjärven Ylikylän Nuorisoseuralla Muistiviikolla. Isä-näytelmä johdattaa katsojan syvälle muistisairaan isän sirpaloituvaan maailmaan. Näytelmän ohjaa Eija-Irmeli Lahti. Yhteistyö tarkentuu kevään aikana. "Moni meistä elää suoraan tai välillisesti siinä maailmassa, jonka näyttämöltä saamme koettavaksi. Yksi selkeä tarve on saada rakennettua katsojille eväitä muistisairaan läheisen kohtaamiseen", Joonas Autio uskoo. Tiedustelut NS: Joonas Autio  050 564 3347 / Muistiyhdistys: Minna Huhtamäki-Kuoppala 0400 919 523.

Juurille-hanke kerää paikallishistoriaa ja tarinoita

Juurille-hankkeen tavoitteena on tuoda esille Kauhavan kylien ja asuinalueiden kulttuurihistoriaa, vahvistaa kylien omaleimaisuutta ja identiteettiä. Muisojen keräämisestä, kirjoitusten ja muiden muistojen keräämisestä saat lisää tietoa omalta sivultaan.

Päivitetty 14.6.2022