hibiscus Luennot, yleisötilaisuudet, messut ja infopisteet

Hanna Jensen vierailee ja luennoi Kurikassa ja Kauhajoella kansalaisopistoilla 12.-13.12.
”Mitä voimme oppia muistisairailta ihmisiltä?”

Tietokirjailija ja logoterapiaohjaaja Hanna Jensen on huolehtinut muistisairaista vanhemmistaan 13 vuoden ajan. Hän on kirjoittanut kokemuksistaan kaksi tarinallista tietokirjaa, joista jälkimmäinen, Äitini muistina - toinen kierros (Siltala), ilmestyi elokuussa. Tule kuuntelemaan, mitä Hanna Jensen kertoo muistisairaan arvostavasta kohtaamisesta, hyvästä elämästä ja läheisen matkasta sairastuneen vierellä.
Ei osallistumismaksua.

Kurikan yleisötilaisuus ma 12.12. klo 18-19.30

Kurikan yhteiskoulu A auditorio, Keskuspuistikko 23.
Ilmoittaudu Kurikan kansalaisopiston tilaisuuteen sähköisesti os. https://bit.ly/3UfTa9E  tai soita p.  040 5859 305, josta myös tiedustelut.
Luento järjestetään osana Kestävä elämäntapa juurtuu -hanketta.
Opetushallitus rahoittaa hanketta.

Kauhajoen tilaisuudet ti 13.12. yhteistyössä Kauhajoen vanhusneuvosto

* Ikääntyvän väestön kanssa työskenteleville ammattilaisille Kauhajoen kaupungintalo Valtuustosali, klo 13.30 - 15.00
* Yleisöluento Kauhajoen yläkoulun Auditorio klo 18 - 19.30, klo 17 kahvitarjoilu.
Ei ennakkoilmittautumista. Tied. Kauhajoen kansalaisopistolta p.  0468511942.

Eläkeliiton Alavuden yhdistyksen tapaamisessa muisti-aiheinen alustus ke 14.12.

Eläkeliiton Alavuden yhdistys järjestää kuukausitapaamisen ke 14.12. Jokivarren Nuorisoseuralla (Jokivarrentie 349, Alavus).
Kahvi klo 10, ohjelma alkaa klo 11. Eläkeliiton paikallisyhdistyksen omaa ja seurakunnan ohjelmaa.
E-P:n Muistiyhdistyksestä mukana Minna Huhtamäki-Kuoppala, joka kertoo yhdistystoiminnasta ja muistisairauksiin liittyvistä asioista. Keskustelua, opasmateriaalia.  Tervetuloa mukaan.

Joulujuhla 14.12. klo 18 Seinäjoella Mediwestin kahviossa

Tervetuloa mukaan perinteiseen joulujuhlaamme. Ohjelmassa esiintyy "Kurikan kaupunginorkesteri" kapellimestarinaan Timo Kivistö. Lisäksi tietenkin  kahvittelua ja yhdessäoloa. Myynnissä myös arpoja ja varainhankintatuotteitamme vaikka joulupukin konttiin laitettavaksi. Käteismaksu.
Ilmoittaudu 7.12. mennessä henkilökunnallemme tai toimisto(at)muistiyhdistys.fi tai p. 0400 919 523, jonne voit laittaa myös viestin.

Kortesjärven Ylikylän Nuorisoseura näytelmä-yhteistyö

Kiitos yhteistyöstä kuluneena esityskautena syksyllä 2022!

100 vuotta pesistä - museossa  -hanke Vimpelissä

Hanke on päättymässä v:n 2022 lopussa. Lisätietoja hankkeesta.

Juurille-hanke kerää paikallishistoriaa ja tarinoita

Juurille-hankkeen tavoitteena on tuoda esille Kauhavan kylien ja asuinalueiden kulttuurihistoriaa, vahvistaa kylien omaleimaisuutta ja identiteettiä. Muisojen keräämisestä, kirjoitusten ja muiden muistojen keräämisestä saat lisää tietoa omalta sivultaan.

Päivitetty 29.11.2022
kaksi pöllöä istuu oksalla tonttulakit päässä