hibiscus Luennot, yleisötilaisuudet, messut ja infopisteet

Muistiyhdistyksen tai sen hankkeiden järjestämiä tilaisuuksia ei voi käyttää kunnan lakisääteisen järjestämisvelvollisuuden piiriin kuuluvana henkilökunnan täydennyskoulutuksena.
Yhteistyötilaisuudet saattavat olla täydennyskoulutusta - kysy koulutuksen järjestäjältä, ole hyvä!

Suuren suosion saavuttanut tilaisuus uusitaan 9.4.-19 klo 13-15 Edunvalvonta-luento
Hyllykalliokodilla yhdessä Lakeuden Omaishoitajien kanssa. Luennoijana pankkilakimies, varatuomari Tatu Jouppi POP-pankista.
Esitteen saat tästäP. 040 5876 762.

Aivoviikon tapahtumat löydät omalta sivultaan.

Aivoviikon yleisöluennot Seinäjoella:
Seinäjoki, srk-keskus 12.3. klo 12-13 / Outi Riihimäki
Ylistaro, srk-talo 13.3. klo 12-13 / Virve Rinne

Ma 11.3. klo 13-16 ”Ikä- ja muistiystävälliset yhteisöt” -seminaari Härmän kuntokeskuksessa ESITTEEN saat tästä  (os. Vaasantie 22, 62375 Ylihärmä).
Seminaarin järjestäjinä toimivat Leader Aisapari ry, Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistys ry ja Maaseutupolitiikan Kansalaistoiminta ja hyvinvointi -verkosto KAHVEE.

Seminaari liittyy Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistyksen ja Leader Aisaparin hankkeisiin ja tavoitteisiin luoda eteläpohjalaisiin organisaatioihin ja yrityksiin ikä- ja muistiystävällisen toimintatavan malli. Toimintatapaan on haettu vinkkejä muun muassa Alzheimer Scotlandin luomasta toimintamallista ”Dementia Friendly Communities”, joihin on tutustuttu mm. opintomatkalla.
Seminaarin tavoitteena on esitellä näiden kehittämishankkeiden tuloksia sekä sitouttaa ja tiedottaa alueen toimijoita. Koemme tärkeäksi asiaksemme nostaa ikä- ja muistiystävällisten yhteisöjen teema alueiden kehittämistä koskevaan alueelliseen ja valtakunnalliseen keskusteluun.

Opintokäyntiryhmä Stirlingin yliopistolla Skotlannissa
paikallisten kumppanien kanssa syksyllä 2018.

Onnellisuuden päivä to 21.3. klo 13-15 Kauhavan Työväentalolla. Luennoijana onnellisuustutkija Markku Ojanen, Muistimimmit Muistiluotsista ja muuta mukavaa.
Onnellisuuden päivän yhteistyössä Kortteleihin kulttuuria-hanke ja Aijjoos-toiminta. Esitteen saat tästä.

Vanhemman väen hyvinvointipäivä ma 25.3.
Perinteinen kevättapahtuma Ylihärmän yläkoululla: tapahtumaesite tulee lähempänä.
Järjestetään jälleen yhdessä Ylihärmän yläkoulun matkailuryhmien oppilaiden kanssa.
Merkkaa jo kalenteriisi!

26.3. klo 13-15 Muistikummituokio ja perustieto-luento muistisairauksista Mediwestissä (Koskenalantie 16, Seinäjoki). Opi tärkeitä asioita muistisairauksista ja mieti oma muistiystävällinen tekosi, www.muistikummit.fi Ilmoittaudu mukaan 20.3. mennessä Päivi Jusslia, p. 050 5362 692. Muistikummituokio klo 13-14. Esite.

9.4. Avoimet ovet ja Muistikummituokio OloKolossa klo 9-11.30 / Härmän Seppä, Viitaväylä 11, Ylihärmä
Tule tutustumaan toimintaamme ja osallistu tunnin Muistikummi-tuokioon. Opi tärkeitä asioita muistisairauksista ja mieti oma muistiystävällinen tekosi. www.muistikummit.fi
Tuokion pitää Muistiluotsista Päivi Jussila klo 10.30-11.30. Esite.

Lapualla Urheilutalolla ke 10.4 klo 9-14 varttuneen väen virkistyspäivä. Lapuan liikuntatoimen, Saarenpääkodin, terveyskeskuksen, Diabetesyhdistyksen ja Eläkeliiton sekä monien muiden yhteistyötahojen ja järjestöjen tapahtumapäivä Lapualla. Tarjolla on liikuntaa, tietoa ja aulassa yhteistyökumppaneiden pöytiä (esittelyä tai myyntiä). Luentoja, musiikkia, kahvit, arvontaa ja klo 14 kirkkokävely. Mukana myös E-P:n Muistiyhdistys. Tarkemmin lähempänä.

Kenttäpostia - terveiset täältä jostain.
Runosaappaat esittävät runokoosteen täydennettynä rintamalta tulleilla kirjeillä ja muistoilla. Esite.
Ensi-ilta Härmänkylän Nuorisoseuralla huhtikuun lopussa. / Kylille kulttuuria-toiminta. Aikataulu ilmestyy myöhemmin.

Olemme mukana järjestöjen yhteisessä tempauksessa, jossa kierretään maakuntaa
ns. pop-up-tapahtumissa.
Lisätiedot saamme myöhemmin, mutta tässä jo ajankohdat:
Alajärvi 6.5.
Kauhava 7.5.
Lapua 9.5.
Alavus 10.5.
Kauhajoki 13.5.
Kurikka 14.5.
Ilmajoki 16.5.
Seinäjoki 18.5.
Tietoa tapahtumista saat tästä.

Päiv. 19.2.19