hibiscus Luennot, yleisötilaisuudet, messut ja infopisteet

Yleisötilaisuuksia verkossa Teams -etäyhteydellä

Osallistuaksesi tarvitset tietokoneen, tabletin tai älykännykän sekä toimivan sähköpostiosoitteen. Jos Teams -etäyhteyden muodostaminen on vierasta, voimme harjoitella etukäteen.

Ma 15.03 klo 16:30-18:00 Aivoterveys -kaikkien asia! -webinaari. Järjestäjinä eduskunnan Aivot-ryhmä, eduskunnan Muistikerho, Muistiliitto ry, Suomen Aivot ry ja Aivoliitto ry. Kts tarkempi ohjelma ja ilmoittaudu linkin kautta 11.03. mennessä. Tiedustelut p. 050 5956 588 / Leena.

Ke 17.3. klo 10-11 ja ke 23.3. klo 15-16 aiheena muistisairaan kohtaaminen. Kokemustoimija Petri Lampisen alustus ja yhteistä keskustelua. Kaksi samansisältöistä tilaisuutta, voit valita aamu- tai iltapäivätilaisuuden (huom! eri viikoilla). Ilmoittaudu viimeistään kahta päivää aiemmin p. 050 536 2692 / Päivi.

To 18.3. klo 10-11 ja  samana päivänä klo 17-18, aiheena hoitotahto. Kaksi samansisältöistä tilaisuutta, voit valita aamu- tai iltatilaisuuden. Ilmoittaudu viimeistään kahta päivää aiemmin p. 050 5956 588. / Leena.

Ikääntymisen vaikutukset liikenneturvallisuuteen

Ylihärmän seurakuntatalo, Päämajantie 29, ti 20.4. klo 13-15. Kahvitarjoilu klo 12.30 alkaen.
Entistä useampi liikenteessä liikkuja on vähintään 65-vuotias ja yli 80-vuotiaiden määrä on merkittävä. Vanheneminen on hyvin yksilöllistä. Silti ikääntyminen vaikuttaa jossain vaiheessa väistämättä toimintakykyyn, esimerkiksi reaktio-, näkö- ja liikkumiskykyyn. Autoilu on kuitenkin monelle tärkeä itsenäisen liikkumisen väline. Tule kuulemaan, millä tavalla voit parantaa omaa turvallisuuttasi liikenteessä. Luennoimassa liikenneturvan kouluttaja Harri Kivikoski. Ilmoittautumiset 12.4. mennessä 050-444 1028 / Anne-Maria. Tilaisuuden yhteistyöjärjestäjät Aijjoos-toiminta, Lakeuden Omaishoitajat ry. / OmaisOiva ja Ylihärmän kappeliseurakunta.

Parisuhde voimavarana kun puoliso sairastaa

Vimpelissä Järviseudun Omaishoitajien toimistolla, Patruunantie 15, ke 28.4. klo 18-19.30, kahvitarjoilu klo 17.30 alkaen! Aiheesta alustamassa Leena Peltola, perheneuvoja, sosiaalipsykologi YTM, psykoterapeutti, E-P:n perheasian neuvottelukeskus. Lisätiedot p. 050 5956 588 / Muistiluotsi tai 044 2991001 / Järviseudun Omaishoitajat ry.

Seniorin eväät -ruoanvalmistuskurssi omaishoitajille Järviseudulla siirtyy touko-kesäkuulle

Kurssin kesto on 3 x 3 tuntia. Maksuttomalla kurssilla tehdään yhdessä ruokaa ja syödään, sekä keskustellaan ravitsemuksesta ja hyvästä ruoasta. Tarkoituksena on viedä kotiin uusia ideoita ruoanlaittoon ja rohkeutta kokeilla erilaisia ja terveellisiä ruokia. Ohjaajana Heli Similä, kotitalouden asiantuntija, Keski- ja Etelä-Pohjanmaan Martat ry. Voit tulla yksin tai yhdessä hoidettavan kanssa. Kurssille otetaan 8-10 osallistujaa, lisätietoja myöhemmin. Tiedustelut p. 050 595 6588 tai s-postilla leena.huhtala@muistiyhdistys.fi

Seuraamme valtionhallinnon ohjeistusta koskien pandemiaa Covid-19 (Koronavirus) ja peruutamme tapahtumia tarpeen mukaan.

Olkaa yhteydessä, jos teillä on kysymyksiä ja muuta asiaa!
Tiedotamme mahdollisista peruuntumisista tarvittaessa lisää sosiaalisessa mediassa ja täällä kotisivuillamme.
Koska kaikki tapahtumissamme kävijät eivät ole Facebookin käyttäjiä tai lue kotisivuja, pyydämme, että tiedotatte läheisillenne ja ystävillenne asiasta. Lisätietoja saa työntekijöiltä.

Päivitetty 4.3.2021