hibiscus Yhdistyksen "Ylihärmän muisto"-valokuvanäyttely

Yhdistyksen vapaaehtoiset Sanni Myllykosken johdolla ovat rakentaneet "Ylihärmän muisto" -valokuvanäyttelyn Kauhavan Ylihärmään. Pysyväksi jäävän näyttelyn avajaiset pidettiin 19.2.2010 Kauhavan Ylihärmän Palvelukeskuksessa.

Samuli Paulaharjun
(1875-1944) valokuvien pohjalle rakennettu pysyvä valokuvanäyttely avattiin Ylihärmän Palvelukeskuksessa (os. Leinosentie 15). Näyttelyn kuvat ovat vuosilta 1929-30 ja kuvaavat vanhan Ylihärmän arjen elämää, lasten, naisten ja miesten arkea ja elinympäristöä. Kuvien kautta voimme herättää muistoja ja siirtää kulttuuriperintöä nuoremmille sukupolville. Vapaaehtoisvoimin koottu näyttely on saanut pysyvän sijan Palvelukeskuksesta ja siihen tutustuminen on kaikille mahdollista. Näyttely sopii vaikkapa retkikohteeksi, tervetuloa!

Näyttelyä ovat tukeneet Ylihärmän kunta / kunnanhallitus ja kulttuuritoimi.

Henni ja Elli

Samuli Paulaharju otti 5- ja 9-vuotiaista tytöistä kuvan näiden leikkiessä nukeilla. Kuvat kertoivat, kuinka "likat asuuloo tytyyllä ja tytynverhat on airalla kuivamas". Valokuvanäyttelyn avajaisvieraina olivat mm. virkeät rouvat Henni Alasaari ja Elli Hatanpää muistelemassa lapsuutensa kuvaushetkeä.

Kuva: M.Huhtamäki-Kuoppala