hibiscus Kuntoutus- ja sopeutumisvalmennus

E-P:n Muistiyhdistyksellä ei ole omaa sopeutumisvalmennus- tai kuntoutuskurssitoimintaa.

Kelan sopeutumisvalmennus- ja kuntoutuskurssit

Kansaneläkelaitoksen kautta voi hakea muistisairaiden sopeutumisvalmennuskursseille (parikurssi). Sopeutumisvalmennuskurssien tavoitteena on tukea valmiuksia mahdollisimman täysipainoiseen elämään sairaudesta tai vammasta huolimatta.Tähän pyritään mm. antamalla tietoa sairaudesta ja sen vaikutuksista ja tukemalla selviytymistä sairauden kanssa.
Kansaneläkelaitoksen kautta on haettavissa myös omaishoitajien kuntoutuskursseja. Niistä on osa parikursseja, joille voi lähteä hoidettava mukaan.  Kuntoutuskurssien tavoitteena on fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisen työ- ja toimintakyvyn parantaminen tai säilyttäminen. Kurssit ohjaavat omatoimiseen kunnon ylläpitämiseen.
Kelan sivujen kautta saat tietoa kuntoutuksen mahdollisuuksista os. www.kela.fi ja suoraan kuntoutuskurssihakuun pääset tästä. Kurssihaussa voit sairaus-kohtaan valita alasvetovalikosta "muistisairaus" tai "omaishoitaja". Paikkakuntahakuun voit valita oman asuinpaikkakuntasi niin ikään alasvetovalikosta.

Kysy lisää

mahdollisuuksistasi:  puh. 0400 919 523 / Minna.

Ihminen etenee portaita ylöspäin.

Päiv. 9.11.2021