hibiscus Ensitieto ja keskusteluapu

Mistä saa tietoa kun sairastuu etenevään muistisairauteen?

Etelä-Pohjanmaalla etenevään muistisairauteen sairastuneet saavat esivaiheessa ohjausta ja neuvontaa sekä perus- että erikoissairaanhoidossa.
Perusterveydenhuollon muistihoitajat, - neuvojat ja -koordinaattorit, sekä yhdyshenkilöt antavat tietoa ja neuvontaa esim. keskussairaalan geriatrian ja neurologian poliklinikoiden henkilökunnan ohella.
Muistihoitajien ja yhdyshenkilöiden yhteystiedot löytyvät täältä.  E-P:n alueella alueen terveyskeskukset järjestävät ensitietopäiviä hiljakkoin sairastuneille omaisineen. Yhdistys on mukana tapahtumissa kertomassa mm. järjestön toiminnasta. Tiedustele oman alueesi ensitietopäivistä omalta lääkäriltäsi tai muistihoitajaltasi! Ensitietopäivillä tutustut myös muihin muistisairauksiin sairastuneisiin ja heidän läheisiinsä. Vertaistuesta saa voimaa!

***

Senioripysäkki - keskusteluryhmä omaishoitajille tai omaishoitajana toimineille käynnistyy helmikuussa Kauhavalla. Haku ryhmään on nyt meneillään, ole yhteydessä Päivi Jussilaan, p. 050 5362 692 / paivi.jussila(at)muistiyhdistys.fi ESITTEEN saat tästä.

***

Muistiluotsimme "Henkireikä" -palvelu voi olla apunasi koko maakunnan alueella, jos perheesi tai lähipiirisi on kohdannut etenevän muistisairauden ja se aiheuttaa Sinulle huolta tai kysymyksiä. Jos haluat keskustella, kysellä tai jakaa huolesi ja murheesi jutustellen kahdestaan, voit varata ajan juttutuokioon. Tässä tuokiossa jaettu asia jää vain meidän väliseksi asiaksi.
Älä kanna huoltasi yksin. Jaa se ja yritetään löytää asialle jokin ratkaisu.
Kun tarvitset henkireikää, ole yhteydessä meihin niin varaamme ajan. Voit tulla toimistollemme Härmän Seppään (Ylihärmä), Seinäjoen toimistoillemme asemalle tai Framille, tai sovitaan tapaaminen lähemmäs Sinua! Palvelu on maksutonta.
Sinua palvelevat:

- Anne Kujala, ph, geronomi p. 050 336 7354
- Minna Huhtamäki-Kuoppala, esh p. 0400 919 523

***

Muistiluotsin kautta on mahdollisuus luottamukselliseen keskusteluun Vimpelissä. Varaa aika, niin tavataan Omaishoitajat- ja läheiset -yhdistyksen toimistolla Oivalassa os. Patruunantie 15.  Varaa aika p. 0400 919 523 / Minna.

kädet

14.9.18