hibiscus Valmennukset

Kolme miestä on lähdössä juoksemaan

OVET-omaishoitajavalmennus huhtikuussa Alavuden seudulla ja syksyllä 2024 Evijärvellä

Onko läheiselläsi muistisairaus? Onko perheessäsi alkava omaishoitotilanne? Tarvitsetko tietoa "starttiin"? Jos vastasit kyllä OVET -omaishoitajavalmennus on juuri Sinulle! OVET sopii kaikille omaishoitajille valmennukseksi. Valmennuksessa käsitellään omaishoitajuutta, tukipalveluita, hoivatyössä tarvittavia taitoja ja omaishoitajan voimavaroja. Omaishoidettavalla ei tarvitse olla muistisairautta, eikä omaishoitajan tarvitse saada omaishoidon tukea.
Ovet -valmennus on menossa huhtikuussa Alavuden ja lähialueen omaishoitajille.

Evijärvi

Voit tulla mukaan Evijärveltä tai lähiseudulta. Kokoontumisaika ja paikka tarkentuu lähempänä. Tiedustelut p. 050 5956588 / Leena.

Omahoitovalmennus pariskunnille, joita muistisairaus on hiljattain kohdannut

Ryhmässä käsitellään muistisairauden tuomia, uuteen elämäntilanteeseen liittyviä tunteita, opetellaan tunnistamaan ja löytämään voimavaroja arkeen ja tulevaisuuteen.
Ryhmää ohjaavat Vanhustyön keskusliiton kouluttamat Omahoitovalmennusohjaajat. Toiminta suunnitellaan aina ryhmäläisten toiveet huomioiden, kantavia voimia ovat vertaistuki ja yhdessäolo.

Seuraavista valmennuksista saat lisää tietoa Leenalta, p. 050 5956 588.

Senioripysäkki®

Onko sinulla, muistisairaan läheinen, huolia, jotka painavat mieltä? Kaipaisitko lisää voimia ja elämäniloa? Tunnetko itsesi yksinäiseksi tai ahdistuneeksi?
Senioripysäkki® ryhmä on yli 60-vuotiaille suunnattu ammattilaisen ohjaama keskusteluryhmä. Sen tavoitteena on tukea elämänhallintaa ja mielen hyvinvointia sekä lievittää yksinäisyyttä. Ryhmä kokoontuvat 15 kertaa, 1,5 tunnin ajan kerran viikossa Teams etäyhteydellä. Ryhmään tullaan mukaan haastattelun/alkukeskustelun kautta. Kokoontumiset alkavat kevättalven aikana, kun pienryhmä on koossa. Ryhmä on maksuton osallistujalleen. Senioripysäkki® on HelsinkiMission luoma ryhmämalli. Ota rohkeasti yhteyttä. Päivi Jussila p. 050-5362692 tai paivi.jussila(at)muistiyhdistys.fi

Päivitetty 10.4.2024
STM_RAHOITTAMA_PNG