hibiscus Valmennukset

Kolme miestä on lähdössä juoksemaan

OVET-omaishoitajavalmennus omaishoitajille Soinissa (Kuusiokunnat)

Onko läheiselläsi muistisairaus? Onko perheessäsi alkava omaishoitotilanne? Tarvitsetko tietoa "starttiin"? Jos vastasit kyllä OVET -omaishoitajavalmennus on juuri Sinulle!
Sopii kaikille omaishoitajille valmennukseksi. Valmennuksessa käsitellään omaishoitajuutta, tukipalveluita, hoivatyössä tarvittavia taitoja ja omaishoitajan voimavaroja.
Omaishoidettavalla ei tarvitse olla muistisairautta, eikä omaishoitajan tarvitse saada omaishoidon tukea.

Syksyllä 2023 valmennusta järjestetään Soinissa. Kokoontumiset Soinin Kuninkaantuvalla, Multiantie 27 ma 30.10., ma 13.11., ke 22.11. ja to 30.11. klo 12-15:30. Valmennukseen voi osallistua myös Kuortaneelta, Alavudelta ja Ähtäristä. Lisätiedot Leena p. 050 5956 588 / leena.huhtala(at)muistiyhdistys.fi

Omahoitovalmennus pariskunnille, joita muistisairaus on hiljattain kohdannut

Ryhmässä käsitellään muistisairauden tuomia, uuteen elämäntilanteeseen liittyviä tunteita, opetellaan tunnistamaan ja löytämään voimavaroja arkeen ja tulevaisuuteen.
Ryhmää ohjaavat Vanhustyön keskusliiton kouluttamat Omahoitovalmennusohjaajat. Toiminta suunnitellaan aina ryhmäläisten toiveet huomioiden, kantavia voimia ovat vertaistuki ja yhdessäolo.
Omahoitovalmennus keväällä 2024 Ilmajoella (JIK-alue) pariskunnille, joita muistisairaus on hiljattain kohdannut. Kokoontumiset Kotokartanossa 31.1.-27.3.2024 os.  Könnintie 34. Osallistua voi myös lähikunnista. Valmennus on maksuton, sis. materiaalin ja iltapäiväkahvin. Omakustanteinen lounas. Ota rohkeasti yhteyttä niin kerromme lisää. Ilmoittautumisia otetaan vastaan heti, viimeinen ilmoitt. päivä 12.1.2024 p. 050 5956 588.

Senioripysäkki®

Onko sinulla, muistisairaan läheinen, huolia, jotka painavat mieltä? Kaipaisitko lisää voimia ja elämäniloa? Tunnetko itsesi yksinäiseksi tai ahdistuneeksi?
Senioripysäkki® ryhmä on yli 60-vuotiaille suunnattu ammattilaisen ohjaama keskusteluryhmä. Sen tavoitteena on tukea elämänhallintaa ja mielen hyvinvointia sekä lievittää yksinäisyyttä. Ryhmä kokoontuvat 15 kertaa, 1,5 tunnin ajan kerran viikossa Teams etäyhteydellä. Ryhmään tullaan mukaan haastattelun/alkukeskustelun kautta. Kokoontumiset alkavat kevättalven aikana, kun pienryhmä on koossa. Ryhmä on maksuton osallistujalleen. Senioripysäkki® on HelsinkiMission luoma ryhmämalli. Ota rohkeasti yhteyttä. Päivi Jussila p. 050-5362692 tai paivi.jussila(at)muistiyhdistys.fi

Päivitetty 11.9.2023