hibiscus Muisti- ja ikäystävällinen Etelä-Pohjanmaa-hanke on päättynyt

Muisti- ja ikäystävällinen Etelä-Pohjanmaa -logo      Tuettu Veikkauksen tuotoilla -logo

Muisti- ja ikäystävällinen Etelä-Pohjanmaa

on ollut STEAn avustuksella toteutettu hanke ja päättynyt keväällä 2020.

Vuoden vanhusteko 2020 -palkinnon saaja! Vanhustekopalkinto tiedote.

Tietoa hankkeesta saat:
Päivi Niinistö-Mäkinen puh. 050 4388 213, paivi.niinisto-makinen(at)muistiyhdistys.fi
Minna Huhtamäki-Kuoppala, p. 0400 919 523 minna.huhtamaki-kuoppala(at)muistiyhdistys.fi

Opaat ja videot:

Muisti- ja ikäystävällinen yritys -opas

Oppaan esimerkkeihin on koottu hankkeessa mukana olleiden yritysten esille tuomia huomioita muisti- ja ikäystävällisyyden toteuttamisesta sekä hankkeen työntekijöiden havaintoja.
Esimerkit sisältävät myös muistisairaiden ja ikääntyneiden näkökulmia siitä, miten heidät voidaan ottaa huomioon yritysten palveluissa. Esimerkit on jaoteltu aloittain, mutta ideoita voi saada myös eri alojen yrityksistä. Tutustu, ole hyvä! Muisti- ja ikäystävällinen yritys -opas.

10 vinkkiä muisti- ja ikäystävällisiin yhteisöihin-opas

Opas sopii mm. yrittäjille, yrityksiin ja kaikkiin asiakaspalveluihin hyödynnettäväksi. Opas liittyy Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistyksen ja Leader Aisaparin Kansainväliset mallit ikääntyvien avuksi-hankkeeseen.
Lataa ja tulosta opas. Aineiston saat ladattua myös sähköisesti.

Videot
Muisti- ja ikäystävällinen asiakaspalvelu -video.

Muisti- ja ikäystävällinen yritys -video

Toimintamalli

Voit tutustua toimintamalliimme Innokylässä.
Muisti- ja ikäystävällinen Etelä-Pohjanmaa -hankkeessa etsittiin muisti- ja ikäystävällisen palvelun konseptista kiinnostuneita eri alojen yrittäjiä mukaan kehittämään toimintaansa. Yritykset olivat erikokoisia ja toimivat eri toimialoilla. Yrityksiä oli mukana lähes 150.
Yhteistyötahoina hankkeessa ovat Etelä-Pohjanmaan Yrittäjien Härmänmaan paikallisyhdistykset (Alahärmä, Kauhava, Kortesjärvi, Lapua, Ylihärmä), E-P.n Liitto, E-P:n sairaanhoitopiiri / Aksila, Seinäjoen Ammattikorkeakoulu /SoTe, Seinäjoen kaupunki, JIK-peruspalveluliikelaitoskuntayhtymä, Ky Kaksineuvoinen, Ikäinstituutti ja Sisustuskahvila Ruufus.

Toimintamalli Interreg-hankkeiden alustalla

Toimintamalli on ollut mukana E-P:n liiton Intencive-hankkeessa. Siitä lisää tietoa saat tästä.
Muisti- ja ikäystävällinen Etelä-Pohjanmaa -malli on julkaistu joulukuussa -21 Interreg-hankkeiden hyvien käytäntöjen alustalla.

Hankeen muistiystävälliset yritykset

Koulutuskokonaisuuden läpikäyneet yritykset löydät tästä linkistä

Päivitetty 31.1.2023