hibiscus Seinäjoki

Vertaistukeen painottuvat ryhmät:

Vertaistukiryhmät yhdessä omaisen ja muistisairaan kanssa. Kokoontumiset Myllyrannan Palvelukeskuksen ruokasalissa os. Myllymäenrinne 2, Seinäjoki.
Voit tulla yksin tai yhdessä sairastuneen/omaisen kanssa. Molemmille oma ohjelma. Mahdolliset muutokset ilmoitetaan Ilkkapohjalaisen toimintapalstalla tai voit soittaa. Vapaaehtoinen kahvimaksu 2 €. Kaksi ryhmää kerran kuussa samana päivänä.
RYHMÄ 1 (sairauden vaihe lievä/hieman edennyt) kokoontuu klo 12:15-13:45 ja  RYHMÄ 2 (sairauden vaihe edennyt pidemmälle) klo 14-15.30 tiistaisin 16.8., 13.9., 11.10., 15.11. ja 13.12. klo 13 alkaen molemmille ryhmille yhteinen pikkujoulu.
Mukana ovat Seinäjoen muistikoordinaattori Merja Keskinen, p. 044 425 5862 ja E-P:n Muistiluotsista Anne Kujala p. 050 465 1705, joille tiedustelut.

MuistiStidit, muistiryhmä sairastuneille. Nuorisokeskuksen kahvio, Puskantie 3, Seinäjoki. Sisäänkäynti talon päädystä, Puskantien puolelta, hissillä 2 kerrokseen. Luvassa vertaistukea, kaffitelua, aivotreenejä, mukavaa yhdessäoloa ja muuta vaihtelevaa ohjelmaa. Kokoontuu keskiviikkoisin 24.8., 7.9., 21.9., 5.10., 19.10., 2.11., 16.11. ja 30.11. klo 12-13.30. Lisätiedot p. 050 4651 705 / Anne.

Työikäisenä muistisairauteen sairastuneiden (hiljakkoin sairastuneiden) ryhmä. Nuorisokeskuksen kahvio, Puskantie 3, sisäänkäynti rakennuksen päädystä Puskantien puolelta. Hissi on. Ohjattu vertaistukiryhmä työikäisille muistisairaille. Tervetuloa mukaan kohtaamaan toisia
samanlaisessa elämäntilanteessa olevia, antamaan ja saamaan vertaistukea sekä voimavaroja arkeen.
Lähde rohkeasti mukaan! Kokoontumiset torstaisin 18.8., 15.9., 13.10., 10.11. ja 8.12. klo 12.15-13.45
Ryhmään on mahdollisuus osallistua myös etäyhteydellä. Lisätietoja: 050 465 1705 / Anne.

Muistikerho muistisairaille ja muististaan huolestuneille. Nuorisokeskuksen kahvio, Puskantie 3, Seinäjoki. Sisäänkäynti talon päädystä, Puskantien puolelta, hissillä 2. kerrokseen. Luvassa vertaistukea, kaffittelua, aivotreenejä, mukavaa yhdessäoloa ja muuta vaihtelevaa ohjelmaa. Lähde rohkeasti mukaan! Kokoontuu keskiviikkoisin 24.8., 7.9., 21.9., 5.10., 19.10., 2.11., 16.11. ja 30.11. klo 14.00-15.30. Lisätietoja: 050 465 1705 / Anne.

Yksin kotona -ryhmä heille, joilla  hoitovastuu on päättynyt tai hoidettava on hiljattain edesmennyt. Lähde rohkeasti mukaan vertaistukiryhmään, älä jää yksin kotiin. Kokoonnumme Muistiyhdistyksen toimistolla Frami D:ssä, Tiedekatu 2, 5. kerros tai kaupungilla. Kokoontuu tiistaisin ko 13-14.30. 30.8. suunnitellaan syksyn ohjelmaa. Seuraavat kerrat 27.9., 25.10., 29.11. ja 13.12. Tied. 050 465 1705 / Anne.

Aivoterveyttä edistävät ja hyvinvointia tukevat ryhmät:

MuistiKahvila -kaikille avoin tuokio, Nuorisokeskuksen kahviossa, Puskantie 3, Seinäjoki. Sisäänkäynti talon päädystä, Puskantien puolelta, hissillä 2 kerrokseen. Lisätiedot 050 5362 692 Päivi.
Kokoontumiset 29.8., 12.9., 26.9., 10.10., 24.10., 7.11., 21.11., 5.12. klo 13-14.30.

Käsillä kätevästi Kourassa Nurmossa. Avoin ryhmä kokoontuu vapaaehtoisen ohjaajan johdolla Kouran Tupakeittiöllä. Kokoontumiset 5.9. alkaen klo 12-14 parillisilla viikoilla. Tied. p. 050 5271 077 / Maila. Tervetuloa mukaan - omien käsitöiden tekemisen lomassa jutellaan mukavia ja tavataan toisiamme.

Ikäihmisten virkistyspäivä Viitalankylällä Peräseinäjoella noin kerran kuukaudessa Viitalan Nuorisoseura Sovintolasssa, Seinäjoentie 751. Ryhmän aloitus to 29.9. klo 11-14. Ikäihmisten virkistyspäivässä herkullinen lounas, vaihtelevaa ohjelmaa, mukavaa yhdessäoloa vapaaehtoisten johdolla. Lounas ja kahvi omakustanteinen. Ilmoittautumiset viimeistään saman viikon maanantaina sekä lisätiedot: 050 304 4270 / Virpi.

Porinapiiri Kihniänkylällä Sampolassa Peräseinäjoella kokoontuu vapaaehtoisen johdolla klo 13-15  maaantaisin 12.9.,10.10.,14.11. ja 12.12. Tied. Pertti puh. 050 528 7101. Tulehan mukaan!

Tuumaus Tuokio Ylistarossa lisätiedot puh. 045 6720 413 / Merja. Ryhmän ensimmäinen kokoontuminen yhdessä diabeteskerhon kanssa on HUOM torstaina 1.9. klo 18 Ylistaron kirjaston kahviotilassa.

Huru-ukot Käpälämäkeen. Eläkeikäisten miesten leppoisa liikunnallinen porukka. Mukaan voit tulla milloin vain, kokoontumiset klo 13-14.30. Lisätiedot Teuvolta p. 040 821 3245. Ohjelma:
to 25.8. Kyrkösjärven ympäriajo, lähtö Kyrkösjärven uimarannalta, pyörä ja omat eväät mukaan.
to 29.9. Jouppilanvuoren kuntoportaat, lähtö Joupiskan parkkipaikka/vesilaitos, eväät mukaan.
to 20.10. Pyöräretki Ahonkylään, lähtö Kyrkösjärven uimarannalta, pyörä ja omat eväät mukaan.
to 17.11. Sauvakävely, lähtö Joupiskan parkkipaikalla / vesilaitos, sauvat ja eväät mukaan.

Koulukadun Mummot. Koulukatu 52, ryhmätila, Seinäjoki. Kaikille eläkeikäisille naisille avoin ryhmä. Tervetuloa myös talon ulkopuolelta, mukaan voit tulla milloin vain! Kokootumisista lisätiedot 044 9560 311 / Talvi.
Mummoryhmän kokoontumiset syksyllä 2022:
Torstai 22.9. 13.00 - 15.00 - kerhotilalla koulukatu 52
Keskiviikko 12.10 11.30 - 15.00 - osallistumme Kultturikeskiviikon ja Armas-festivaalin ohjelmaan Kalevan navetassa, ennen sitä lounas
Äärellä -ravintolassa.
Torstai 3.11. 13.00 - 15.00 - kerhotilalla koulukatu 52
Torstai 17.11 13.00 - 15.00 - kerhotilalla koulukatu 52
Keskiviikko 14.12 11.30 - 15.00 - osallistumme kulttuurikeskiviikon joulukonserttiin Kalevan navetassa, ennen sitä lounas Äärellä-ravintolassa toteutetaan ryhmän pikkujoulutapahtumana.

Kanteleryhmä, Kanteleenkadun asukkaille joka viikko. Lisätiedot: Päivi 050 5362 692

Ystävyyden kerho,  kaikenikäisille suunnattu kansainvälinen ryhmä Seinäjoella.
Kerho kokoontuu vapaaehtoisten ohjaamana viikottain. Ohjelma on virkistävää, monipuolista ja ryhmäläisten itsensä ideoimaa ja suunnittelemaa toimintaa. Mukana on mm. suomalaisia ja ukrainalaisia osallistujia. Osallistujan ei tarvitse osata toistensa äidinkieltä, opitaan yhdessä mm. suomea. Tied. vapaaehtoisohjaaja Leenalta p. 050 336 8070.

Päivitys 8.11.2022