hibiscus Seinäjoki

Allasryhmä siirtyy Seinäjoen kansalaisopiston ryhmäksi!
E-P:n Muistiyhdistyksen allasjumppa siirtyy Seinäjoen kansalaisopiston toiminnaksi tammikuusta 2020.

Kurssin nimi on 70501 VESIJUMPPA eläkeläiset. Kokoontumiset on entiseen tapaan noin joka toinen maanantai (talviloma huomioon) klo 10–10.45. Pakka pysyy samana: Seinäjoen keskussairaalan Y-talon allasosastolla. Kokoontumispäivät ovat: 13.1., 27.1., 10.2., 17.2., 9.3., 23.3., 6.4.2020 ja opettajana on Kirsi Tammivaara, LitM.

Hinta on 35 € / kevätkausi ja kurssin lasku lähetetään kotiosoitteeseen eli ei ole kertamaksuja.
Ilmoittautuminen soittamalla kansalaisopiston toimistoon p. 06 416 2440 viimeistään 8.1.2020 mennessä.

Vertaistukeen painottuvat ryhmät:

Vertaistukiryhmät yhdessä omaisen ja muistisairaan kanssa Myllyrannassa, Myllymäenrinne 2, Seinäjoki. Kaksi ryhmää kerran kuussa, joista voit valita: klo 12.15-13.45 tai 14-15.30. Tule lähempää tai kauempaakin! Yhteistä ohjelmaa omaisille ja sairastuneille ja jakaudutaan myös pienempiin ryhmiin. Voit tulla myös yksin. Mukana Seinäjoen muistikoordinaattori Merja Keskinen ja Muistiluotsi. Esite.

MuistiStidit, muistiryhmä sairastuneille iltapäivällä. Ryhmän kokoontumispaikka on valtionkatu 1, AsemanKranni (Ikäkeskuksen vieressä, oma sisäänkäynti).  Tiedustelut Muistiluotsista. MuistiStidien esite.

Työikäisenä muistisairauteen sairastuneiden (hiljakkoin sairastuneiden) ryhmä / Muistiluotsi. Ilmoittaudu Kristiina p. 050 4651 705. Samasta numerosta myös tiedustelut. Esite.

Vertaistukiryhmä omaishoitajille Ylistarossa –  ryhmä on suunnattu erityisesti Ylistaron ja Isonkyrön omaishoitajille, jotka hoitavat muistisairasta läheistään. Tervetuloa Ylistaron Monitoimikirjaston Matti-Pohto-saliin os. Kaukolanraitti 5.  Kokoontumiset kuukausittain. Lisätiedot Minna Huhtamäki-Kuoppala p. 0400 919 523 Esite.
HUOM. Kokoontumiset alkavat ke  29.1.2020 klo 13-15 Monitoimikirjaston auditoriossa yleisöluennolla aiheena Edunvalvontavaltuutus ja hoitotahto.

Vertaistukiryhmä omaisille, joiden läheinen on hoitokodissa tai edesmennyt pidetään kerran kuussa klo 13-15. ti 21.1., 18.2., 17.3., 28.4., 26.5. Tammikuun tapaaminen Aseman Krannissa. Helmi-, maalis- ja huhtikuun tapaamiset Muistiyhdistyksen uudella toimistolla Framilla, Tiedekatu 2, ovi D1, hissillä II kerrokseen. Tiedustelut Muistiluotsista. Esite.

Ennaltaehkäisen toiminnan ryhmät:

MuistiKahvila Aseman Krannissa. MuistiKahvila on kaikille avoin tuokio os. Valtionkatu 1, Ikäkeskuksen ryhmätilat yhdistyksen Aseman Krannin pisteellä. Tied. Päivi Jussila p. 050 5362 692 / Muistiluotsi. Esite.

Käsillä kätevästi Kourassa Nurmossa. Avoin ryhmä kokoontuu vapaaehtoisen ohjaajan johdolla parillisen viikon ma klo 12-14 Kouran Tupakeittiöllä. Tied. p. 050 5271 077 / Maila. Esite.

Ikäihmisten virkistyspäivä Viitalankylällä Peräseinäjoella kerran kuukaudessa torstaina klo 11-14. Viitalan Nuorisoseura Sovintolasssa, Seinäjoentie 751. Ikäihmisten virkistyspäivässä herkullinen lounas, vaihtelevaa ohjelmaa, mukavaa yhdessäoloa vapaaehtoisten johdolla. Lounas ja kahvi 8,50 € . Ilmoittautumiset viimeistään saman viikon maanantaina sekä lisätiedot: 050 304 4270 / Virpi. Esite.

Porinapiiri Kihniänkylällä Sampolassa Peräseinäjoella kokoontuu vapaaehtoisen johdolla joka kuun toinen maanantai klo 13-14.30, tied. Pertti puh. 050 528 7101. Esite.

Tuumaus Tuokio Ylistarossa kuukauden toinen maanantai klo 13-14.30, kirjaston Matti Pohto-kamarissa, Kaukolanraitti 5. Vapaaehtoisvetäjän kanssa aivoja aktivoivia tehtäviä ja mukavaa yhdessäoloa. Lisätiedot: Merja puh. 045 6720 413.  Esite.

Komiat muarit ja faarit Villa Komiakulmassa osoitteessa Pirkkalankatu 3, Seinäjoki, kokoontuva ryhmä, jossa on vaihtelevaa ohjelmaa, mukavaa yhdessäoloa ja kahvittelua. Kortteleihin kulttuuria, tied. Katja 050 3499467. Kokoontuu kuukausittain iltapäiväaikaan. Esite.

Huru-ukot Käpälämäkeen Talvella tavataan Aseman Krannissa osoitteessa Valtionkatu 1. Keväällä liikutaan Kyrkösjärven liikuntareiteillä, kokoontumispaikka Kyrkösjärven uimarannan parkkipaikka. Eläkeikäisten miesten leppoisa porukka. Mukaan voit tulla milloin vain! Lisätiedot 040 821 3245, Teuvo. Lisätiedot Teuvo Kivimäki, p. 040 821 3245 / Kortteleihin kulttuuria. Esite.

Elämä matkana-ryhmä Aseman Krannissa: tutkaillaan elämän hyviä hetkiä kuvin ja tarinoin. Oman elämäntarinan äärellä tavataan kuukausittain. Tiedustelut Kortteleihin kulttuuria p. 050 3499 467 / Katja. Esite.

Koulukadun Mummot. Ryhmätila, Koulukatu 52. Kaikille eläkeikäisille naisille avoin ryhmä. Mukavaa ohjelmaa ja yhdessäoloa.
Tervetuloa myös talon ulkopuolelta, mukaan voit tulla milloin vain! Lisätiedot 044 9560 311, Talvi. Esite.

Soitto soikoon - eläkeläisten bändikerho - syksyllä aloittanut ryhmä jatkaa harjoituksiaan. Kortteleihin kulttuuria / Kaisa p. 050 4074 959.

Kototie 26:n Ikinuoret. Kortteleihin kulttuuria / lisätiedot 050 3499467, Katja. Vaihtelevaa ohjelmaa, mukavaa yhdessäoloa ja kahvittelua.

Kanteleryhmä, Kortteleihin kulttuuria / lisätiedot 050 3499467, Katja. Vaihtelevaa ohjelmaa, mukavaa yhdessäoloa ja kahvittelua.