hibiscus Seinäjoki

Vertaistukeen painottuvat ryhmät:

Vertaistukiryhmät yhdessä omaisen ja muistisairaan kanssa Myllyrannassa, Myllymäenrinne 2, Seinäjoki. Kaksi ryhmää kerran kuussa, joista voit valita: klo 12.15-13.45 tai 14-15.30.  Tule lähempää tai kauempaakin! Yhteistä ohjelmaa omaisille ja sairastuneille ja jakaudutaan myös pienempiin ryhmiin. Voit tulla myös yksin. Mukana Seinäjoen muistikoordinaattori Merja Keskinen ja Anne Kujala Tied. 050 336 7354 Muistiluotsi. Esite.

MuistiStidit, muistiryhmä sairastuneille iltapäivällä. Ryhmän kokoontumispaikka on valtionkatu 1, AsemanKranni (Ikäkeskuksen vieressä, oma sisäänkäynti).  Tiedustelut Muistiluotsista Anne 050 336 7354. MuistiStidien esite.

Muistiryhmä sairastuneille aamupäivällä. Muistiluotsin ryhmän kokoontumispaikka on Valtionkatu 1, AsemanKranni (Ikäkeskuksen vieressä, oma sisäänkäynti). Aamupäiväryhmän esite.

Työikäisenä muistisairauteen sairastuneiden (hiljakkoin sairastuneiden) ryhmä / Muistiluotsi. Ilmoittaudu Anne p. 050 336 7354 tai Kristiina p. 050 4651 705. Samasta numerosta myös tiedustelut. Syyskauden 2019 esitteen saat tästä.

Vertaistukiryhmä omaishoitajille Ylistarossa –  ryhmä on suunnattu erityisesti Ylistaron ja Isonkyrön omaishoitajille, jotka hoitavat muistisairasta läheistään. Tervetuloa Ylistaron Monitoimikirjaston Matti-Pohto-saliin os. Kaukolanraitti 5.  Kokoontumiset kuukausittain alkaen to 19.9. klo 13–14.30. Lisätiedot ja ilmoittautuminen Anne Kujala, puh. 050 336 7354 / anne.kujala(at)muistiyhdistys.fi Esite.

Vertaistukiryhmä omaisille, joiden läheinen on hoitokodissa tai edesmennyt pidetään Myllyrannassa tai vierailukohteissa kerran kuussa klo 13-15. Tiedustelut Muistiluotsin Anne 050 336 7354. Esite.

Ennaltaehkäisen toiminnan ryhmät:

MuistiKahvila Aseman Krannissa. MuistiKahvila on kaikille avoin tuokio os. Valtionkatu 1, Ikäkeskuksen ryhmätilat yhdistyksen Aseman Krannin pisteellä. Kokoontumiset klo 13-15 maanantaisin 2.9., 16.9., 30.9., 14.10., 28.10., 11.11., 25.11., 9.12. Tied. Päivi Jussila p. 050 5362 692 / Muistiluotsi. Esite.

Käsillä kätevästi Kourassa Nurmossa. Avoin ryhmä, parillisen viikon ma klo 12-14 Kouran Tupakeittiöllä. Tied. p. 050 5271 077 / Maila. Kylille kulttuuria Esite.

Ikäihmisten virkistyspäivä Viitalankylällä Peräseinäjoella kerran kuukaudessa torstaina klo 11-14. Viitalan Nuorisoseura Sovintolasssa, Seinäjoentie 751. Ikäihmisten virkistyspäivässä herkullinen lounas, vaihtelevaa ohjelmaa, mukavaa yhdessäoloa. Lounas ja kahvi 8,50 € . Ilmoittautumiset viimeistään saman viikon maanantaina sekä lisätiedot: 050 304 4270 / Virpi.  / Kylille kulttuuria. Esite.

Porinapiiri Kihniänkylällä Sampolassa Peräseinäjoella joka kuun toinen maanantai klo 13-14.30, tied. Pertti puh. 050 528 7101 / Kylille kulttuuria. Esite.

Tuumaus Tuokio Ylistarossa kuukauden toinen maanantai klo 13-14.30, kirjaston Matti Pohto-kamarissa, Kaukolanraitti 5. Vapaaehtoisvetäjän kanssa aivoja aktivoivia tehtäviä ja mukavaa yhdessäoloa. Lisätiedot: Merja puh. 045 6720 413. Kylille kulttuuria. Esite.

Komiat muarit ja faarit Villa Komiakulmassa osoitteessa Pirkkalankatu 3, Seinäjoki, kokoontuva ryhmä, jossa on vaihtelevaa ohjelmaa, mukavaa yhdessäoloa ja kahvittelua. Kortteleihin kulttuuria, tied. Katja 050 3499467. Kokoontuu kuukausittain iltapäiväaikaan. Esite.

Kototie 26:n Ikinuoret. Kortteleihin kulttuuria / lisätiedot 050 3499467, Katja. Vaihtelevaa ohjelmaa, mukavaa yhdessäoloa ja kahvittelua.

Kanteleryhmä, Kortteleihin kulttuuria / lisätiedot 050 3499467, Katja. Vaihtelevaa ohjelmaa, mukavaa yhdessäoloa ja kahvittelua.

Huru-ukot Käpälämäkeen - liikunnallinen luontoryhmä eläkeikäisille miehille. Taukopaikoilla keskustelua, hjlemaa ja makkaranpaistoa. Omat eväät ja asianmukainen varustus. Kokoontumis- ja lähtöpaikka Seinäjoella Jouppilanvuoren päällä Vanhan vesilaitoksen / hiihtostadionin parkkipaikalla. Kokoontumiset kerran kuussa klo 13-14.30 alkaen ti 20.8.-19. Lisätiedot Teuvo Kivimäki, p. 040 821 3245 / Kortteleihin kulttuuria. Esite.

Aseman Krannissa tapahtuu: Kaikille avoimia ja maksuttomia tilaisuuksia kahvikupin äärellä / Kortteleihin kulttuuria - vielä yksi tapaaminen ennen joulutaukoa:
18.12. klo 14-16 Kauneimmat joululaulut ja glögihetki

Elämä matkana-ryhmä Aseman Krannissa: tutkaillaan elämän hyviä hetkiä kuvin ja tarinoin. Oman elämäntarinan äärellä tavataan kuukausittain. Tiedustelut Kortteleihin kulttuuria p. 050 3499 467 / Katja.  Esite.

Soitto soikoon - eläkeläisten bändikerho, jonne voit ottaa mukaan oman instrumenttisi. Mukaan tarvitset vähän soitto- tai laulutaitoa. Kokoontuu Aallon kirjaston soittohuone Pommarissa, os. Koulukatu 31. Ilmoittaudu Kortteleihin kulttuuria / Kaisa p. 050 4074 959.  Esite.