hibiscus Toteutuneita unelmia

Unelmani olisi pieni runokirja.

"Runoja on pöytälaatikossa kymmenittäin".
Sirkka Liisan toive toteutui, kun hän sai käsiinsä painotuoreen kirjoittamansa runokirjan Elämänkaari. Sirkka Liisan runoista on ollut paljon iloa muille, ja kirjan myötä yhä useammat pääsevät kuulemaan hänen kauniita ja nokkelia runojaan. Kirjan kannen kauniin kuvan on valokuvannut Sirkka Liisan tytär Tiina. Elämänkaari-runokirjalle juotiin kakkukahvit Isojen päivätoiminnan yhteydessä ja tietysti kukitettiin itse runoilija.

* Kiitokset: Sirkka Liisa, harjoittelijamme Anu, Sirkka Liisan tytär Tiina, painotalo KTMP Group, Isojoen päivätoiminnan ryhmä sekä sen ohjaajat Elina ja Jaana.

Ihana päivä, kyllä kannatti lähteä!

Eilan ja Helenan haave toteutui, kun unelmien päivää vietettiin Seinäjoella. Ensin viihdyttiin kaupunginteatterissa upeasti toteutetun Tämä on ryöstö! -komedian pyörteissä. Vauhdikkaan esityksen jälkeen nautittiin makunystyröitä hellivä päivällinen Hotelli-Ravintola Almassa.
Seikkailupäivässä matka taittui turvallisesti Isojoen Taksipalvelun Jirin huomassa. Matkaan lähdettiin aamupäivästä ja kotiin palattiin vasta illansuussa.

* Kiitokset: Eila ja Helena, Seinäjoen kaupunginteatteri, Hotelli-Ravintola Alma sekä Isojoen Taksipalvelu & Jiri Ruotsalainen.

Juttukaveri olisi kiva.

Oton unelma oli saada juttukaveri itselleen. Juttukaveri löytyi Eläkeliiton ystävätoiminnan kautta. Otolla ja Hilkalla juttu luisti heti ensimmäisellä tapaamiskerralla kuin vanhoilla tuttavilla. Toivotamme mukavia juttutuokioita jatkossakin. Hyvä mieli syntyy pienistä arjen kohtaamisista.

* Kiitokset: Otto, Hilkka, Isojoen päivätoiminnan Jaana ja Helena sekä  Eläkeliiton Isojoen yhdistys.

Olisipa mukava, kun joku tulisi kylään.

Kuortaneen Ikätorin keskiviikkoryhmän unelma toteutui, kun Muistiyhdistyksemme työntekijä Anne kävi kylässä heidän luonaan. Vierailu sujui hienosti kaikkia kyläilyyn liittyviä asioita kunnioittaen. Juotiin hyvät kaffit, talon väki sai kukkasia ja yhdessä vietetty hetki oli täynnä muistoja ja iloista mieltä.

* Kiitokset: Kuortaneen Ikätorin keskiviikkoryhmä sekä ohjaajat Helena ja Hannele.

Unelmani kunnostamisesta on suurin haaveeni.

Airan unelma oli kotinsa pihapiiriin kuuluvan vanhan pihatuvan kunnostaminen. Hän löysi oivan avun kunnostamistöihin Roihan Majakan työmiehistä. Meidän osamme unelman toteuttamisesta on ollut toimia kannustajana ja rinnalla kulkijana Airan matkassa kohti tämän unelman toteutumista. Matka jatkuu rauhalliseen tahtiin.

* Kiitokset Airalle tämän unelman jakamisesta.

Herrat
Tulipahan tuollakin nyt käytyä ja tuokin tuli nähtyä!

Kuortaneen Ikätorin torstain herrakerhon haave oli kiertää Kuortaneen kyliä sellaisella taksilla, että kaikki "näköö ja kuuloo hyvin". Oppaaksi retkelle ryhmä halusi paikallisen tuntijan Aino-Maija Niemelän. Toiveena oli myös hörpätä tutulla huoltoasemalla rinkulakaffit. Vaikka kaikkien ryhmäläisten asuinpaikka ja syntymäpitäjä on Kuortane, löytyi retkellä myös uusia paikkoja, joissa kaikki eivät olleet käyneet. Paljon kuultiin kertomuksia Kuortaneen vaiheista, historiasta ja elämänmenosta.

* Kiitokset: Kuortaneen Ikätorin torstaikerho, ohjaajat Hannele ja Helena, Kuortaneen Taksi & Bussi Oy, Kuortaneen Neste sekä Aino-Maija.

Hepo
Olisi hienoa nähdä vielä hevosia.

"Hevosella olen äestänyt ja hakenut metsästä puitakin."
Selman unelmasta tuli totta, kun hän kävi Manunkylän Ratsutallilla tapaamassa kaunista suomenhevosta Hetaa. Heta rouskutti tyytyväisenä Selman hänelle tuomia omenoita. Selma kertoi pitäneensä aina hevosista ja jakoi meille muistoja nuoruudestaan, jolloin oli päässyt hevosen kanssa peltotöihin. Selman ja Hetan kohtaaminen oli kaikille läsnäolijoille liikuttava hetki. Selma kiitteli jälkikäteen ihanasta retkestä tallille.

* Kiitokset: Selma, harjoittelijamme Anu sekä Manunkylän ratsutallin Sanna ja Heta.

Tutut reitit pysyvät mielessä aina.

Vesan unelma toteutui, kun hän teki meidän kanssamme ajellen retken monia tuttuja teitä pitkin Kurikan Metsäkylään. Matkalla nähtiin pitkästä aikaa tärkeitä paikkoja ja reissu päättyi ensivierailulle Miataan Jussin patsaalle Kurikan keskustaan.

* Kiitokset Vesalle tämän unelman jakamisesta ja harjoittelijallemme Kaijalle mukanaolosta.

Niin tuntuu hyvältä toisen ihmisen kosketus.

"Tämä oli kyllä yksi elämäni kohokohtia!"
Ritvan unelmasta tuli totta, kun hän sai viettää toiveittensa stailauspäivää. Uusi kampaus, jalkakylpy, käsien hoito ja hieronta sekä muu hemmottelu saivat kauniin Ritvan sädehtimään.

* Kiitokset: Ritva, Seinäjoen päivätoiminnan Ilona, sekä Outin hiuskulman Outi Riihimäki.

Unelmani on päästä Waltteri Torikan konserttiin.

Helmin unelma toteutui, kun Waltteri Torikka saapui konsertoimaan Lakeuden Ristin kirkkoon. Helmi kertoi, että Torikan kaunis ääni, varsinkin hienot matalat äänet, tuovat hänelle mieleen lämpimiä muistoja elämän varrelta. Torikan esittämät joululaulut toivat joulun ihanasti hieman lähemmäksi.

* Kiitokset: Helmi, Tarja sekä harjoittelijamme Anu.

Kaverusten kotiseuturetki.

Erkin ja Eskon unelma toteutui keväällä 2022 kun he pääsivät palvelukodilta inva-taksilla ajelulle kotiseuduilleen ja matkalla syötiin herkkuja retkieväänä. Matkalla muisteltiin menneitä ja suunniteltiin uusia retkiä. Palvelukodin väelle varattiin myös jäätelöä ja vähän karamellejä - suut makeaksi kesän kunniaksi. Mukana matkalla oli omahoitaja Kirsi, joka oli unelman "ilmiantajana". Yhdistyksestä mukana olivat Minna ja Päivi NM.

Päivitys 20.6.2022