hibiscus Virkistys ja tuetut lomat

Pikkujoulut

Pikkujoulut pidetään pienryhmissä.
Syksyn Jäsentiedotteessa ilmoitettu perinteinen pikkujoulujuhlamme Seinäjoella Mediwestissä on peruttu (14.12.).
Korona-tilanteen jatkuessa haastavana, olemme päätyneet pitämään pikkujouluja eri paikkakunnilla kokoontuvien ryhmien yhteydessä. Niihin ovat tervetulleita entiset ja uudet kävijät. Ilmoittelemme pikkujouluista mm. ryhmissä ja järjestöpalstoilla. Voit soittaa myös työntekijöillemme, jos haluat tietää oman kuntasi tapahtumasta.

Tuetut lomat 2022

Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistys ja Vaasan seudun Muistiyhdistys järjestävät yhteistyössä
tuettuja lomia Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:n (MTLH) kanssa Veikkauksen tuella.
Lisätiedot tuetuista lomista saat Maaseudun terveys- ja lomahuollosta osoitteesta www.mtlh.fi
Voit tiedustella lomia myös p. 0400 919 523 / Minna.

Tuetulle lomalle on aina haku 3 kk ennen loman alkua.

Vuoden 2022 loma-ajankohdat Härmän Kylpylässä ovat:

2.-7.5.2022 ja
2.-7.10.2022.

Sähköiselle MTLH:n hakemuslomakkeelle pääset tästä linkistä.

Muistiyhdistysten lomat muistisairautta sairastaville ja heidän läheisilleen löydät tästä.

Loman hakeminen ja sisällöt:

· Voit hakea lomaa, jos asut Suomessa vakituisesti eikä sinulla muuten olisi mahdollisuutta lomailuun. Voit hakea yksin, ystävän tai perheen kanssa. Perustele hakemus hyvin. Puutteellisesti täytettyjä hakemuksia ei voida käsitellä.
· Lomatuki myönnetään taloudellisin, terveydellisin ja sosiaalisin perustein.
· Lomatuen hakeminen ei edellytä järjestön tai yhdistyksen jäsenyyttä, mutta hakemuksessa tulee käydä ilmi, että kuulut järjestön kohderyhmään. Esim. jos haet Reumaliiton lomalle, sinulla tulee olla jokin reumasairaus.
· Lomahakemuksen voi täyttää MTLH:n verkkosivuilla www.mtlh.fi. Paperisen hakemuksen ja lomaesitteen voi tilata osoitteesta lomat@mtlh.fi tai 010 2193 460.
· Lomien hakuajat päättyvät 3 kk ennen loman alkamispäivää. Kutsut lomalle valituille lähetetään n.
2 kk ennen loman alkua. Kielteisestä lomapäätöksestä ei lähetetä ilmoitusta.
· Lomilla on täysihoito: aamiainen, lounas ja päivällinen, lapsiperhelomilla myös iltapala. Jokaisella lomalla on lomateeman mukaista monipuolista, ohjattua, maksutonta ohjelmaa.
· Loman omavastuuosuus aikuisilta ja 17 vuotta täyttäneiltä on 100 € / 5 vrk. Lomailija maksaa itse matkakulunsa lomakohteeseen. Alle 17-vuotiaat lomailevat maksutta.

Mitä loma tarjoaa?

· Lomalla voit unohtaa arjen huolet hetkeksi ja tutustua samankaltaisessa elämäntilanteessa oleviin.
· Lomalla on mahdollisuus hengähtää arjen kiireistä ja kerätä yhteisiä muistoja.
· Tuetuilta lomilta saa yhteisiä lomamuistoja, uusia kokemuksia ja yhdenvertaisuuden tunnetta koko perheelle.

Päiv. 3.12.2021

MTLHn logo Tuettu Veikkauksen tuotoilla -logo.