hibiscus Virkistävä toiminta

Päiv. 16.4.2024

"Hyvän olon päivät muistiperheille" Lapualla 26.-27.4.

Virkistyslomanen on tarkoitettu muistisairaille ja heidän läheisilleen ja omaishoitajille. Omaishoitaja voi osallistua myös yksin tai ystävän kanssa. Mukaan ovat tervetulleita kaiken ikäiset muistisairaat ja heidän läheisensä. Ohjelmassa yhteistä ja erillistä ohjelmaa sairastuneille ja läheisille.
Ohjaajat ovat E-P:n Muistiyhdistyksestä. Ei erillistä avustajapalvelua.

Aikataulu: Päivät alkavat pe 26.4. klo 12 lounaalla ja päättyvät la 27.4. päivälliseen n. klo 16. Ohjelma tarkentuu lähempänä.

Majoitus: Majoitus opiston asuntolassa. Majoitus sisältyy kurssihintaan (omia vuodevaatteita tai pyyhkeitä ei tarvita). Asuntolassa on omat huoneet ja yhteinen oleskelutila, jossa on keittiö.

Tiedustelut: E-P:n Muistiyhdistys ry. Minna p. 0400 919 523 tai Leena p. 050 5956 588 / STEP Noora Turja 044 7411 373 / noora.turja@step.fi

Kustannukset: Hinta on 75 € / henkilö täysihoidolla sis. ohjelman, majoituksen ja ohjelman ruokailut (2 x lounas, 2 x päivällinen ja kahvit, sekä
majoittujille aamu- ja iltapalan). Jos et tarvitse majoitusta, hinta on 55 € / hlö (ei sis. aamu– ja iltapalaa).

Ilmoittautuminen Pauliina Tuomiselle, p. 044 756 6020 / STEP.

"Lakeuren lairalta" -virkistävä kulttuuripainotteiset tapahtumat Alahärmässä toukokuussa

Härmän Käräjätalolla, ns. Alaviitalan käräjätalossa tapahtuu 19.-21.5. kun tapaamme yhdessäolon, musiikin ja runojen äärellä historiallisessa käräjätalossa. Ohjelmassa musiikkia, sanoja ja runoja - runoryhmä Runosaappaat esiintyy "Iloa ja valoa" -teemalla. Tarkempaa tietoa tulossa lähiaikoina. Tied. Minna p. 0400 919 523 tai Päivi p. 050 5362 692.

pariskunta

Jäsenretki Lappiin.

Retken aikataulu alustavasti 6.-10.9.2024. Varapaikkoja jäljellä. Lisätiedot Leena p. 050 5956 588.

kreetan katunäkymää

Tuettu loma

Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistys ja Vaasan seudun Muistiyhdistys järjestävät yhteistyössä kerran vuodessa tuetun loman Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:n (MTLH) kanssa STEAn tuella. Vuoden -24 tuettu loma on huhtikuussa ja sen haluaika on päättynyt. Lisätiedot tuetuista lomista saat Maaseudun terveys- ja lomahuollosta www.mtlh.fi Tuetulle lomalle on aina haku 3 kk ennen loman alkua. MTLH ry toivoo, että haku tehtäisiin sähköisellä lomakkeella, jolle pääset tästä linkistä.
Muistiyhdistysten lomat  löydät tästä.  Valitse yhdistyshausta "Muistiyhdistysten lomat". Jos haluat hakea omaishoitajien lomaa, valitse silloin yhdistyshausta "Omaishoitajaliitto" tai "Omaishoitajayhdistysten lomat". Jos sinulla on kysymistä lomiin liittyen, voit olla yhteydessä yhdistyksen Minnaan, p. 0400 919 523.
Loman hakeminen ja sisällöt:
· Voit hakea lomaa, jos asut Suomessa vakituisesti eikä sinulla muuten olisi mahdollisuutta lomailuun. Voit hakea yksin, ystävän tai perheen kanssa.
Perustele hakemus hyvin. Puutteellisesti täytettyjä hakemuksia ei voida käsitellä.
· Lomatuki myönnetään taloudellisin, terveydellisin ja sosiaalisin perustein.
· Lomatuen hakeminen ei edellytä järjestön tai yhdistyksen jäsenyyttä, mutta hakemuksessa tulee käydä ilmi, että kuulut järjestön kohderyhmään. Esim. jos haet Reumaliiton lomalle, sinulla tulee olla jokin reumasairaus.
· Lomahakemuksen voi täyttää MTLH:n verkkosivuilla www.mtlh.fi. Paperisen hakemuksen ja lomaesitteen voi tilata osoitteesta lomat@mtlh.fi tai p. 010 2193 460.
· Lomien hakuajat päättyvät 3 kk ennen loman alkamispäivää. Kutsut lomalle valituille lähetetään n. 2 kk ennen loman alkua. HUOM! Kielteisestä lomapäätöksestä ei lähetetä ilmoitusta.
· Lomilla on täysihoito: aamiainen, lounas ja päivällinen, lapsiperhelomilla myös iltapala. Jokaisella lomalla on lomateeman mukaista monipuolista, ohjattua, maksutonta ohjelmaa.
· Loman omavastuuosuus v. 2024 on aikuisilta ja 17 vuotta täyttäneiltä 125 € / 5 vrk. Lomailija maksaa itse matkakulunsa lomakohteeseen.
Alle 17-vuotiaat lomailevat maksutta.
Mitä loma tarjoaa?
· Lomalla voit unohtaa arjen huolet hetkeksi ja tutustua samankaltaisessa elämäntilanteessa oleviin.
· Lomalla on mahdollisuus hengähtää arjen kiireistä ja kerätä yhteisiä muistoja.
· Tuetuilta lomilta saa yhteisiä lomamuistoja, uusia kokemuksia ja yhdenvertaisuuden tunnetta koko perheelle.

Tuetut lomat:
STM_RAHOITTAMA_PNG