hibiscus Virkistävä toiminta

JoulutonttuPäiv. 30.11.2022

Joulujuhla 14.12. klo 18 Seinäjoella Mediwestin kahviossa

Tervetuloa mukaan perinteiseen joulujuhlaamme. Ohjelmassa esiintyy "Kurikan kaupunginorkesteri" kapellimestarinaan Timo Kivistö. Lisäksi tietenkin  kahvittelua ja yhdessäoloa. Myynnissä myös arpoja ja varainhankintatuotteitamme vaikka joulupukin konttiin laitettavaksi. Käteismaksu.
Ilmoittaudu 7.12. mennessä henkilökunnallemme tai toimisto(at)muistiyhdistys.fi tai p. 0400 919 523, jonne voit laittaa myös viestin.

Virkistävä Muistinhuolto -viikonloppu sairastuneille ja omaisille 5.-7.5.2023 Lapualla

Viikonloppu Lapuan opistolla on tarkoitettu erityisesti muistisairauteen sairastuneelle ja hänen omaishoitajalleen ja heille, jotka tarvitsevat ikääntyneemmän muistisairaan palveluista ja mahdollisuuksista tietoa. Voimaannuttava viikonloppu, jossa käsitellään muistisairaan ja hänen omaishoitajansa jaksamista. Tarjolla ajankohtaista tietoa etuuksista ja maakunnan palveluista virkistävää ohjelmaa unohtamatta. Ikäkoti-hankkeen kautta saat uusinta tietoa asumisen ja palveluiden uusista mahdollisuuksista.
Omaishoitaja voi osallistua viikonloppuun myös yksin.
Viikonloppu toteutetaan yhdessä Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistys ry:n kanssa ja se on täynnä hyvää ruokaa aamusta iltaan, asiantuntijoita, leppoisaa yhdessä oloa ja rentoa keskustelua vakavistakin aiheista. Luottamuksellinen ja tärkeä viikonloppu vahvistaa jaksamista ja antaa uutta tietoa. Osallistumismaksu 85 € / hlö sis. majoituksen, ohjelman ja ruokailut. Esitteessä myös ilmoittautumislinkki. Muistinhuollon_viikonloppu_Ensititedote  Lisätietoa: Lapuan kampukselta koulutuskoordinaattori Maarit Vinni, maarit.vinni(at)step.fi tai yhdistyksestä Minna Huhtamäki-Kuoppala p. 0400 919 523 / toimisto(at)muistiyhdistys.fi

Ryhmien retket

Ryhmien retket sovitaan ryhmissä. Ne suuntautuvat useimmiten lähialueille ja pyritään järjestämään edullisesti siten, että omavastuuosuus olisi kohtuullinen.

Tuettu loma 1.-6.10.2023

Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistys ja Vaasan seudun Muistiyhdistys järjestävät yhteistyössä tuetun loman Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:n (MTLH) kanssa Veikkauksen tuella.

Lisätiedot tuetuista lomista saat Maaseudun tereys- ja lomhuollosta www.mtlh.fi
Tuetulle lomalle on aina haku 3 kk ennen loman alkua. MTLH ry toivoo, että haku tehtäisiin sähköisellä lomakkeella, jolle pääset tästä linkistä.
Muistiyhdistysten lomat  löydät tästä.  Valitse yhdistyshausta "Muistiyhdistysten lomat".

Jos haluat hakea omaishoitajien lomaa, valitse silloin yhdistyshausta "Omaishoitajaliitto" tai "Omaishoitajayhdistysten lomat". Jos sinulla on kysymistä lomiin liittyen, voit olla yhteydessä yhdistyksen Minnaan, p. 0400 919 523.

Loman hakeminen ja sisällöt:

· Voit hakea lomaa, jos asut Suomessa vakituisesti eikä sinulla muuten olisi mahdollisuutta lomailuun. Voit hakea yksin, ystävän tai perheen kanssa. Perustele hakemus hyvin. Puutteellisesti täytettyjä hakemuksia ei voida käsitellä.
· Lomatuki myönnetään taloudellisin, terveydellisin ja sosiaalisin perustein.
· Lomatuen hakeminen ei edellytä järjestön tai yhdistyksen jäsenyyttä, mutta hakemuksessa tulee käydä ilmi, että kuulut järjestön kohderyhmään. Esim. jos haet Reumaliiton lomalle, sinulla tulee olla jokin reumasairaus.
· Lomahakemuksen voi täyttää MTLH:n verkkosivuilla www.mtlh.fi. Paperisen hakemuksen ja lomaesitteen voi tilata osoitteesta lomat@mtlh.fi tai p. 010 2193 460.
· Lomien hakuajat päättyvät 3 kk ennen loman alkamispäivää. Kutsut lomalle valituille lähetetään n. 2 kk ennen loman alkua. Kielteisestä lomapäätöksestä ei lähetetä ilmoitusta.
· Lomilla on täysihoito: aamiainen, lounas ja päivällinen, lapsiperhelomilla myös iltapala. Jokaisella lomalla on lomateeman mukaista monipuolista, ohjattua, maksutonta ohjelmaa.
· Loman omavastuuosuus aikuisilta ja 17 vuotta täyttäneiltä on 100 € / 5 vrk. Lomailija maksaa itse matkakulunsa lomakohteeseen. Alle 17-vuotiaat lomailevat maksutta.

Mitä loma tarjoaa?

· Lomalla voit unohtaa arjen huolet hetkeksi ja tutustua samankaltaisessa elämäntilanteessa oleviin.
· Lomalla on mahdollisuus hengähtää arjen kiireistä ja kerätä yhteisiä muistoja.
· Tuetuilta lomilta saa yhteisiä lomamuistoja, uusia kokemuksia ja yhdenvertaisuuden tunnetta koko perheelle.

Tuettu Veikkauksen tuotoilla -logo.