hibiscus Ryhmät

Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistys järjestää  ryhmätoimintaa ja osallistumismahdollisuuksia eri paikkakunnilla.
Tule mukaan!
sormi

Tiedotamme ryhmistä täällä kotisivuilla, jäsenkirjeessä ja
mahdollisuuksien mukaan paikallislehtien järjestöpalstoilla.
Ryhmät pitävät kesä- ja joulutauot.
MUISTA LÄHTEÄ MUKAAN!

Voit osallistua ryhmiin läheltä tai kauempaa - jos ei omalla paikkakunnalla ole Sinulle sopivaa ryhmää, lähde naapurikuntaan.
Ryhmätoiveistasi voit olla yhteydessä meihin!

HUOM! Sivun alalaidassa on myös kuntien omana toimintana järjestämiä ryhmä- ja päivätoimintamahdollisuuksia, joiden tietoja päivitämme satunnaisesti.
Parhaan tiedon oman kuntasi toiminnoista saat soittamalla asiakasohjausyksikköösi, ole hyvä (Ikäkeskus, Ikätori, Seniorineuvola, Ikäluotsi jne.).

Uudet ja entiset kävijät ovat tervetulleita mukaan!

Alahärmä:

Alajärvi:

Alavus:

Ilmajoki:

Isojoki:

Isokyrö:

Jalasjärvi:

• Juttusuutarit kuukauden ensimmäinen torstai klo 14-16. Jokipiin Nuorisoseuralla, Seurakuja 2. Muistellaan kylän vanhoja asioita ja tapahtumia. Lisätiedot: 040 751 0994, Lauri / Kylille kulttuuria. Esite.

Jurva:

Kauhajoki:

Kauhava:

Kortesjärvi:

Kurikka:

Lappajärvi:

Lapua:

Peräseinäjoki:

Seinäjoki:

Teuva:

Töysä:

Vimpeli:

Ylihärmä:
  • Käsityökerho  parittoman viikon keskiviikko klo 10-12. OloKolossa, Viitaväylä 11. Vapaaehtoisvetäjä opastaa uusia käsityöniksejä ja –malleja sekä juodaan kahvia. Lisätiedot: 0500 866 145 / Riitta tai  0400 717 288 / Outi. Kylille kulttuuria. Esite.
  • Johtoryhmä  joka perjantai klo 13-14.30 Tarvikepisteellä, Vaasantie 49.  Miesten oma jutteluryhmä, joskus jotain muutakin ohjelmaa. Lisätiedot:  0400 717 288 / Outi. Kylille kulttuuria. Esite.
Ylistaro:

Ähtäri:

YK-rauhanturvaajat / Pohjanmaa yhdessä toimintaa Kylille kulttuuria-toiminnan kanssa: HUOM Rauhanturvaajat! Yhteishenkilönä toimii Jari Ojala, puh. 040 866 5666.

Yhdistyksen tietojen osalta päivitetty 4.10.18

******

Alueemme kuntien omana toimintana järjestetään mm. seuraavilla paikkakunnilla muistikuntoutus- ja toimintakykyä ylläpitäviä ryhmiä:

Alavus-Ähtäri:
Kuusiolinna Terveys Oy Muistikuntoutus WiRKKU. Entisen toiminnan lisäksi on uutena ryhmänä alkanut varhaiseen muistisairauteen sairastuneiden muistia kuntouttava toiminta alle 70 -vuotiaille. Ryhmä kokoontuu Töysän Ikitrimmissä, Senioritie 10 maanantaisin klo 12-16. Ilmoittautumiset ja tiedustelut Aila-Anneli Mattinen 040- 5890139 ja Jari Pekka Wersta 044- 5501228 tai s-postilla aila-anneli.mattinen(at)kuusiolinna.fi

Ilmajoki:
Kuntosali Ilmajoen Kotokartanon kuntosalilla, ikäihmisten avoin matalan kynnyksen kuntosalivuoro perjantaisin, myös kesällä, klo 10-13. Maksuton. Lisätiedot: Ikääntyneiden palveluiden vastuualueen fysioterapeutti Hanna Leskelä p. 044-550 26 27.

Jalasjärvi:
Muistisairaiden ryhmä keskiviikkoisin klo 12-14.30 Palveluportissa, Tenavatie 4, sis. tuolivoimistelun ja kahvin. Osallistumismaksu 2,5 €.

Kauhajoki:
Muistiryhmät Punaisella tuvalla, Ullantie 7, Kauhajoki. Hakemuslomakkeet saa Liikelaitoskuntayhtymästä ja Pirjo Sepposelta Punaiselta Tuvalta, p. 040 560 0418.

Kuortane:

Kuusiolinna Terveys Oy:n  Kuortaneen Ikätori
Keskustie 48 A 7,  63100 Kuortane
Päivätoimintaa on ma-ti-ke klo 10-14 ja perjantaisin ohjaajien puh.nrosta ennalta sovitusti päivähoito mahdollisuus klo 10-13.
Kuljetusmahdollisuus tarvitseville, edestakaisin hinta 8 €.
Päivän toiminnalliset tuokiot, ateria ja kahvi 17,60 €.
Ohjaajat: Helena Juurakko ja Marjo Rantanen
Tiedustelut Palveluohjaaja Terttu Happonen p. 044 5501 858 tai ohjaajat p. 040 6747 756

Kurikka:
Kuntosaliryhmä muistisairaille Kurikan ja Jurvan asukkaille. Tied. ja ilm. Niko Savinainen p. 0400- 273 960 / niko.savinainen(at)kurikka.fi

Lapua:
Saarenpääkodin ryhmät löytyvät tästä linkistä

Seinäjoki:
Päivätoimintaa Seinäjoella on mm. Simunanrannan palvelukeskuksen Lähdekodilla. Tiedustelut Koskela Tiina (06) 416 2673, 040 551 9936 tiina.koskela(at)seinajoki.fi
Nurmon alueella (06) 414 9291
Peräseinäjoen alueella (06) 416 6567
Ylistaron alueella (06) 416 7224
Liikuntaryhmät Seinäjoella
Muistihäiriöisten liikunnallinen ryhmä Seinäjoella Kivipuron kuntoutuskodissa. Lisätietoja ja ilmoittautumiset: Kivipuron kuntoutuskoti / fysioterapia, Tiina Rauhalaakso, puh. 06 - 4214 675.

* * * * * * * * *
Järviseudun Omaiset ja Läheiset ry:n omaisten ryhmät: Tiedustelut Pia Toivola, p. 044 299 1001

Lakeuden Omaishoitajat ry:n toimintaa.