hibiscus Virkistävään toimintaan

Vanhustyön Keskusliitto on rakentanut aineistopankki Vahvikkeen, josta löydät laajan aineiston virkistystoimintaan.
Vahvike-sivujen käyttöohjeet saat tästä linkistä
Vahvikkeen sivuille pääset tästä.

Miina Sillanpää säätiön Muistiluurihankkeessa kehitettyjä aivotreeniharjoituksia löytyy  täältä. Samalla tutustut myös Muistipuistoon.

Tikoteekki on julkaissut "Sanat katoavat - löydä ihminen" Työvälineitä muistisairaan ihmisen hyvään kohtaamiseen. Tähän Papunet verkkosivustoon on koottu tietoa ja käytännönläheistä materiaalia muistisairaille ihmisille, heidän läheisilleen sekä alan ammattilaisille ja opiskelijoille. Hyvän kohtaamisen materiaalit löytyvät helposti yhdestä paikasta:www.papunet.net/muistija lisäksi aihetta käsittelevä Esite.

Papunetin yleiskielisillä sivuilla on tietoa vuorovaikutuksesta, puhetta tukevasta ja korvaavasta kommunikoinnista, kommunikointikeinoista, apuvälineistä, ohjelmista ja puhevammaisten tulkkipalvelusta. Sivuilla on myös materiaaleja ja ideoita vuorovaikutuksen, kommunikoinnin ja toiminnan tukemiseen. Papulaarissa kerrotaan mitä ajankohtaista alalla tapahtuu, ja siellä voi osallistua keskusteluun. Sivustolta löytyy runsaasti materiaalia, jota voi hyödyntää myös muistisairaiden hoito- ja kuntoutustyössä. Tutustu!

pilvi

Päiv. 5.1.23