hibiscus Ajankohtaista

lintu omenapuussa

YLEISTÄ

Vastaa kyselyymme, kiitos!

Oletko muistisairauteen sairastunut, omaishoitaja tai läheinen, tai haluat muuten antaa palautetta - kysely on Sinulle.
Kysymme näkemyksiäsi tiedon, ohjauksen ja neuvonnan saamiseen liittyen.
Anna myös kehittämisehdotuksia Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistyksen toimintaan liittyen.
Vastaaminen ei vie kauaa. Klikkaa linkki auki, rastita oma vastauksesi tai kirjoitta vapaamuotoisesti.
Vastaajan henkilötietoja ei kysytä, eikä henkilöllisyys tule kenenkään tietoon. Odotamme vastauksiasi: Linkki kyselyyn:

Toimitila-asioita:

Framilla Seinäjoella ei ole enää meidän toimistoamme.

OSALLISTUMISMAHDOLLISUUKSIA

Virkistävää toimintaa - pieni loma Lapualla "Hyvän olon päivät muistiperheille"

Lähde mukaan huhtikuun virkistävälle omakustanteiselle lomalle Lapualle! Lue tarkemmin ja kysy meiltä mieltäsi askarruttavista asioista!

Yhdistyksen kevätkokous Seinäjoella 18.4.2024 klo 18

Kokous pidetään Mediwestin auditoriossa, Koskenalantie 16, Seinäjoki. Kevätkokouksessa käsitellään vuoden 2023 toimintakertomus ja tilinpäätös. Kokouksen jälkeen kuullaan kaksi alustusta:
Sosiaalinen media muistin tukena - esimerkkinä vanhat valokuvat, alustaja Sami Saari, ft (YAMK)
Muisti- ja ikäystävällinen palvelu -mallin merkitys, alustaja Päivi Niinistö-Mäkinen, ft, (YAMK).
Ilmoittaudu pe 12.4. mennessä toimisto(at)muistiyhdistys.fi tai Minnalle p. 0400 919 523, voit laittaa myös tekstiviestin. Kahvitarjoilu, ilmoita erityisruokavalio. Tervetuloa!

Pidä itsestäsi huoli, sinua tarvitaan -tapahtuma pe 19.4. klo 12–15 Seinäjoella

"Pidä itsestäsi huoli, sinua tarvitaan". Messutapahtuma Seinäjoen uimahalli- urheilutalolla, Kirkkokatu 15, on suunnattu hiljattain eläköityneille (alle 70.v). Yhteistyössä Seinäjoen kaupunki ja Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialue. Yhdistyksestämme mukana on URHO -hanke. Tied. p. 050 4388 213 / Päivi.

Piä itestäs huolta -messut ikäihmisille ti 7.5. klo 11-14 Soinissa

Soinin kunta ja Kuusiolinna Terveys järjestävät eläköityneille soinilaisille hyvinvointi-aiheiset messut. Terveysteemoja, tulevaisuuteen varautumista, tietoa palveluista ym. Maksuton tapahtuma, mukana myös Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistys ry / E-P:n Muistiluotsi. Tied. Minna p. 0400 919 523.

Jäsenretki Lappiin

Retken aikataulu alustavasti 6.-10.9.2024. Varapaikkoja jäljellä (peruuntumisia tulee aina). Lisätiedot Leena p. 050 5956 588.

PALVELUITAMME

Puhelinneuvontapalvelut

ovat kaikille avoimia maksuttomia palveluja. Meille voi soittaa luottamuksellisesti muistiasioissa ja omaishoitajatilanteissa, tai kun tarvitset tietoa, ohjausta ja neuvontaa esim. etuisuuksiin ja oikeuksiin liittyen, tietoa tuetuista lomista tai Kelan sopeutumisvalmennuskursseista. Ole yhteydessä myös silloin, kun haluat tietoa vertaistuesta tai vapaaehtoistoiminnasta. Yhteystiedot.
Ellei tämän sivuston CHAT-palvelussa ole vastaaja paikalla, kenttään voit jättää yhteydenottopyynnön, niin soitamme Sinulle. Voit myös täyttää sähköisen yhteydenottopyynnön täällä.

Haluatko työpaikallesi yhdistyksen toiminnan esittelyn Teamsissa?

Sovitaan teille sopiva aika. Esittelyn kesto n. 30 min, varataan aikaa myös kysymyksille. Maksuton. Ole yhteydessä Minnaan p. 0400 919 523 tai toimisto(at)muistiyhdistys.fi

MUUTA

Etelä-Pohjanmaan alueen muistisairaan palveluketju

Pääset Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueen muistisairaan palveluketjuun tästä. Sivuille kuvattu palveluketju antaa tietoa ja tukea muistisairauden eri vaiheisiin kaikenikäisille muistisairaille, omaishoitajille ja läheisille sekä ammattilaisille. Myös muistioireita epäilevät voivat hakea vinkkejä ja tietoa itselleen. Ammattilaiselle palveluketju avaa hoitoketjun eri vaiheet, työvälineet ja ohjausmateriaalit, joita omassa työssään voi hyödyntää. Palveluketjusta löytyy myös ensisijaiset yhteydenottotahot eri tilanteisiin.

HENKILÖKUNNAN POISSAOLOT

Briefly in English